قیمت جهانی طلا افزایش یافت

قیمت جهانی طلا افزایش یافت
بهای جهانی طلا بهترین رشد هفتگی در پنج هفته گذشته را پشت سر گذاشت و دو درصد در هفته گذشته افزایش یافت.
بهای جهانی طلا بهترین رشد هفتگی در پنج هفته گذشته را پشت سر گذاشت و دو درصد در هفته گذشته افزایش یافت.
بهای جهانی طلا روز جمعه پس از انتشار آماری که نشان داد میزان اشتغال جدید در آمریکا نسبت به دو ماه گذشته کاهش چشمگیری یافته است و مطرح شدن احتمال تداوم تدابیر محرک مالی فعلی، افزایش یافت. با این همه صعود طلا با رشد بیش از یک درصدی شاخص سهام استاندارد اند پورز 500 محدود شد.
قیمتهای طلا پس از انتشار آمار اشتغال بلافاصله بیش از 14 دلار افزایش یافت اما پس از صعود شاخص سهام، نیمی از این افزایش را از دست داد.
طلا برای تحویل فوری پس از انتشار این آمار، حداکثر 1.2 درصد افزایش یافت و به 1271 دلار در هر اونس رسید که بالاترین رقم در دو ماه گذشته بود.
بهای طلا برای تحویل در آوریل در معاملات کامکس نیویورک با 5.70 دلار افزایش، به 1262 دلار در هر اونس رسید. با اینهمه طبق آمار مقدماتی رویترز، حجم معاملات حدود 20 درصد کمتر از متوسط 250 روز بود.
قیمت طلا از ابتدای سال تاکنون حدود پنج درصد افزایش یافته با اینهمه از نظر سرمایه گذاران، آمار اقتصادی غیریکسان آمریکا و آشفتگی بازارهای نوظهور برای منحرف کردن اقتصاد جهانی از مسیر احیا کافی نیست و به معنی کاهش جذابیت طلا به عنوان پناه مطمئن سرمایه خواهد بود.
نقره نیز در روند صعودی طلا را دنبال کرد و حدود پنج درصد در هفته گذشته افزایش یافت که بزرگترین رشد هفتگی این فلز از اواسط اوت بوده است. بهای این فلز با 0.5 درصد افزایش در روز جمعه، به 20 دلار در هر اونس رسید. 
منبع خبر: 
  ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۷:۳۷:۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد