بازار آتی گوش به زنگ اخبار

بازار آتی گوش به زنگ اخبار
بازار آتی هفته جدید را در واکنش به کاهش قیمت جهانی طلا و نرخ برابری دلار آغاز کرد. قیمت اونس نسبت به پایان جلسه معاملاتی روز پنج‌شنبه کاهش داشت که همسو شدن آن با کاهش نرخ دلار باعث شد تغییرات قیمت بازار آتی روز یکشنبه منفی باشد. در بازار روز یکشنبه قیمت‌ها افزایش نسبی یافت و قیمت در سررسید دی ماه به بالاترین میزان طی 10 جلسه معاملاتی اخیر رسید.
بازار آتی هفته جدید را در واکنش به کاهش قیمت جهانی طلا و نرخ برابری دلار آغاز کرد. قیمت اونس نسبت به پایان جلسه معاملاتی روز پنج‌شنبه کاهش داشت که همسو شدن آن با کاهش نرخ دلار باعث شد تغییرات قیمت بازار آتی روز یکشنبه منفی باشد. در بازار روز یکشنبه قیمت‌ها افزایش نسبی یافت و قیمت در سررسید دی ماه به بالاترین میزان طی 10 جلسه معاملاتی اخیر رسید. در بازار دیروز کشف قیمت در سه سررسید اول در مرحله حراج تک‌نرخی انجام نشد و در آغاز بازار حجم معاملات در دورترین سررسید نیز چشمگیر نبود. دلایل این امر می‌تواند انتظار معامله‌گران برای شروع معاملات دلار و مشخص شدن نرخ غیررسمی برای تحلیل بهتر قیمت‌های بازار آتی باشد.
نوسانات بازار دیروز در مقایسه با روز شنبه کاهش یافت و اختلاف بین بیشترین و کمترین قیمت معامله‌شده در دورترین سررسید تا ساعت 14:00 به 5 هزار تومان رسید که با توجه به بازه نوسانات دلار چندان قابل توجه نیست. واکنش قیمت سکه نقدی نیز به نوسانات دلار کمتر شده است. به نظر می‌رسد بازار طلا بیشتر در انتظار انتشار اخبار رسمی از نتیجه نهایی مذاکرات هسته‌ای ایران است و نوسانات دلار به شدت قبل هیجانی در بازار طلا ایجاد نمی‌کند. این هفته، هفته آخر معاملات سررسید تیرماه است و عموما انتظار می‌رود حجم معاملات با نزدیک شدن به پایان سررسید کاهش یابد از این رو بهتر است معامله‌گران دقت بیشتری برای انتخاب این سررسید به خرج دهند. همچنین به اطلاع فعالان بازار می‌رساند معاملات آتی سکه طلا سررسید اسفند ماه از امروز (دوشنبه 23/04/93) راه‌اندازی شده و قابل معامله خواهد بود.
امروز بازارهای جهانی شروع به‌کار می‌کنند و با توجه به تقویم اقتصادی انتظار می‌رود هفته پرهیجان‌تری در انتظار بازار آتی طلا باشد. ساعت 21:30 روز دوشنبه، رئیس بانک مرکزی اروپا، در کمیته امور اقتصاد و پول پارلمان اروپا صحبت می‌کند که البته به‌دلیل آنکه متن سخنرانی از پیش تهیه شده است و شامل کنفرانس خبری نمی‌شود، انتظار نمی‌رود نوسان خیلی شدیدی در بازار ایجاد شود. با این حال دنبال کردن سیاست‌های پولی اتحادیه اروپا باعث می‌شود معامله‌گران آتی دید بهتری نسبت به وضعیت اقتصادی این ناحیه به‌دست آورند و بهتر بتوانند روند قیمت طلا را در آینده تحلیل کنند. این هفته رویدادهای اقتصادی بیشتری در انتظار بازار جهانی است و با توجه به مذاکرات جاری می‌توان انتظار داشت نوسانات بازار داخل نسبتا افزایش یابد. در این هفته مهم‌ترین رویدادهای بازار جهانی برای معامله‌گران، سخنرانی رئیس بانک مرکزی فدرال رزرو، شاخص خرده‌فروشی آمریکا، شاخص GDP و تولیدات صنعتی چین است که در روزهای آینده به آنها و تاثیری که در بازار آتی داشته‌اند می‌پردازیم.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۳ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۸:۵۷ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد