کاهش یک درصدی قیمت‌ها در بازار آتی

کاهش یک درصدی قیمت‌ها در بازار آتی
روز گذشته قیمت‌ها در بازار آتی سکه طلا، همراستا با قیمت جهانی کاهش یافت.
روز گذشته قیمت‌ها در بازار آتی سکه طلا، همراستا با قیمت جهانی کاهش یافت. سقوط 16 دلاری قیمت اونس همزمان با آغاز به‌کار جلسه معاملات آتی صورت گرفت و در نتیجه قیمت‌ها کاهش قابل توجهی داشت. قیمت جهانی طلا به راحتی طی یک ساعت به زیر مقاومت 1320 دلار سقوط کرد و تقریبا قیمت‌های آتی در کلیه سررسیدها به یک پله پایین‌تر از روز ماقبل رسید.
اختلاف بین بالاترین و پایین‌ترین قیمت در دورترین سررسید تا ساعت 14:00 دیروز حدود 9 هزار تومان بود که در مقایسه با نوسان قیمت جهانی طلا کمتر است و دلیل آن می‌تواند افزایش قیمت نرخ برابری دلار در 2 روز اخیر باشد که مانع از ریزش شدید قیمت‌های آتی شده است. تا این ساعت میانگین قیمت معاملات در دورترین سررسید حدود یک درصد نسبت به قیمت تسویه ماقبل کاهش یافت. با توجه به پایان سررسید تیرماه در این هفته، معاملات این سررسید در قیمتی برابر و در مواردی کمتر از قیمت نقدی انجام شد. به دنبال حرکات هیجانی اونس در روز گذشته، حجم معاملات بازار آتی نیز افزایش یافت؛ طوری‌که مجموع معاملات روز دوشنبه تا ساعت 14:00 تقریبا با کل معاملات روز یکشنبه برابری می‌کرد. در ادامه نگاهی به معاملات آتی سکه طلا در روز گذشته تا حدود ساعت 14:00 داریم.
نکته قابل توجه اينكه سكه به اوج قیمت چهار ماه اخیر رسید و این امر می‌تواند برای فروشندگان وسوسه‌انگیز باشد. از طرفی  خریدارانی که در این مدت به سود خوبی رسیده‌اند از بازار خارج می‌شوند و به این رالی افزایش قیمت پایان می‌دهند. نگرانی سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در مورد وضعیت اقتصادی و بدهی در حوزه یورو نیز واکنش بیش از حدی در بازار طلا داشته و به‌نظر می‌رسد، هم‌اکنون نگرانی فعالان بازار در این زمینه نسبتا کاهش یافته است. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۴ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۸:۰:۴۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد