ورق برای طلا برگشت

ورق برای طلا برگشت
قیمت جهانی طلا روز جمعه پس از انتشار آمار مایوس کننده از بازار کار آمریکا که احتمال افزایش زودهنگام نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی این کشور را کم کرد، حدود یک درصد صعود کرد.
قیمت جهانی طلا روز جمعه پس از انتشار آمار مایوس کننده از بازار کار آمریکا که احتمال افزایش زودهنگام نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی این کشور را کم کرد، حدود یک درصد صعود کرد.
هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر در بازار نیویورک با 0.9 درصد افزایش به 1294 دلار تا اواخر روز جمعه رسید که بزرگترین افزایش در پنج روز گذشته بود.
با این همه بهای طلا هفته گذشته یک درصد کاهش یافت که سومین کاهش هفتگی برای این فلز گران‌بها بود.
قیمت‌های طلا روز پنجشنبه با انتظار بازار برای انتشار آماری که به رشد اقتصادی قوی آمریکا و افزایش حقوق اشاره داشتند، به پایین‌ترین رقم در شش هفته گذشته نزول کرده بود.
اما طلا پس از انتشار آماری که نشان داد رشد بازار کار آمریکا در ژوییه کند شده و نرخ بیکاری به طور غیرمنتظره افزایش یافته است، صعود کرد زیرا این کاهش به معنای پایین ماندن نرخ‌های بهره در این کشور برای یک مدت دیگر خواهد بود.
نرخ‌های بهره بالاتر سرمایه گذاران را به خارج کردن پول از دارایی‌های بدون بازده مانند طلا تشویق خواهد کرد.
با وجود سقوط طلا به پایین 1300 دلار، تقاضای فیزیکی برای این فلز افزایش چندانی نداشت.
فروش سکه طلا در آمریکا حدود 40 درصد در ژوییه نسبت به ماه پیش از آن کاهش یافت.
تقاضا برای جواهرات طلا در چین نیز در سه ماهه دوم سال جاری میلادی برای نخستین بار در هشت سال گذشته کاهش یافت و ممکن است امسال تا 20 درصد کاهش را تجربه کند.
بر اساس گزارش رویترز، قیمتهای طلا بیش از هفت درصد از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون رشد کرده اما بیشتر این رشد در سه ماهه اول صورت گرفته است.
این فلز گران‌بها در ماه ژوییه 3.4 درصد کاهش یافت که بزرگترین کاهش ماهانه در سال 2014 بوده است.
در میان فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.5 درصد کاهش، 20.24 دلار معامله شد در حالیکه هر اونس پلاتین با 0.3 درصد افزایش به 1458 دلار رسید و هر اونس پالادیم با 0.9 درصد کاهش، 859 دلار بود.
فلزات گروه پلاتین ممکن است به دنبال انتشار اخباری که کاهش رشد فروش خودرو در بازار آمریکا را نشان دادند، کاهش قیمت بیشتری پیدا کنند. پالادیم از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 20 درصد و پلاتین 6.5 درصد صعود داشته است. این فلزات در دستگاه‌های کنترل آلودگی در خودروها کاربرد دارند. 
منبع خبر: ایسنا
  ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۷:۳۲:۵۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد