قیمت جهانی طلا در حال کاهش به کمترین سطح دو ماهه است

قیمت جهانی طلا در حال کاهش به کمترین سطح دو ماهه است
پایگاه خبری بلومبرگ اعلام کرد: قیمت جهانی طلا به سمت کمترین سطح آن در دو ماه گذشته در حال کاهش است و افت دو هفته ای آن همچنان ادامه دارد، زیرا گمانه زنی ها در مورد این مساله است که آیا اقتصاد آمریکا به اندازه کافی قدرتمند شده که بانک مرکزی این کشور نرخ های بهره را بالا ببرند؟
به نقل از بلومبرگ، قیمت تحویل فوری یا نقدی طلا روز دوشنبه در ساعت 12:08 به وقت محلی در بازار سنگاپور پنج دهم درصد کاهش یافت و به یک هزار و 274 دلار و 45 سنت در هر اونس رسید و قیمت قبلی آن یک هزار و 278 دلار و 27 سنت بود.
پس از آنکه صورتجلسه نشست قبلی بانک مرکزی آمریکا نشان داد، ممکن است سیاستگذاران این بانک زودتر از آنچه پیش بینی شده بود، اقدام به افزایش نرخ بهره یا هزینه استقراض کنند، قیمت طلا در تاریخ 21 اوت (30 مرداد) به یک هزار و 273 دلار و 14 سنت یا کمترین قیمت از 18 ژوئن (27 تیر) کاهش یافت.
بازار لندن امروز تعطیل است.
ژانت یلن رییس بانک مرکزی آمریکا در تاریخ 22 اوت(31 مرداد) گفت: سیاستگذاران این بانک باید قبل از افزایش نرخ های بهره، اطمینان حاصل کنند که رشد اقتصاد پایدار است و مساله مطرح فقط این است که چه زمانی برای کاهش محرک های اقتصادی مناسب است.
سال میلادی گذشته، گمانه زنی ها در مورد اینکه بانک مرکزی آمریکا به دلیل قدرتمند شدن اقتصاد این کشور اقدام به کاهش محرک ها خواهد کرد، موجب کاهش 28 درصدی قیمت جهانی طلا شد.
بانک مرکزی آمریکا در حالی که نرخ بهره یا هزینه استقراض را از دسامبر 2008 نزدیک صفر نگه داشته است، مقدار خرید ماهانه اوراق قرضه را در شش نشست اخیر کاهش داده است.
هدف از این دو سیاست پولی انبساطی (خرید اوراق قرضه و کاهش نرخ بهره)، افزایش سرمایه گذاری و تقویت اقتصاد است که اینک با بروز نشانه های مثبت دال بر قوت گرفتن اقتصاد، سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا قصد دارند به تدریج از حجم این سیاست ها بکاهند.
سان یانگانگ استراتژیست اقتصاد کلان شرکت اوربرایت فیوچرز در شانگهای چین گفت: تمرکز بازار روی کاهش حجم سیاست های پولی انبساطی بانک مرکزی آمریکا است که این امر در جهت کاهش قیمت طلا عمل می کند.
وی افزود: سرمایه گذاران محتاطانه عمل می کنند زیرا هنوز بازارها با ریسک مواجه هستند.
قیمت طلا برای تحویل در ماه دسامبر (آذر) که در تاریخ 22 اوت یک هزار و 280 دلار و 20 سنت بود، امروز در ساعت یاد شده در بازار کامکس نیویورک یک هزار و 279 دلار و 30 سنت بود.
قیمت تحویل فوری هر اونس نقره امروز با هفت دهم درصد کاهش به 19 دلار و 30 سنت رسید.
قیمت تحویل فوری پلاتین از یک هزار و 421 دلار و 81 سنت به یک هزار و 421 دلار و 38 سنت در هر اونس رسید، در حالی که پالادیوم با چهار دهم درصد کاهش، قیمت 884 دلار و 93 سنت در هر اونس را تجربه کرد.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۳ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۶:۷:۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد