کاهش قیمت‌های آتی سکه

کاهش قیمت‌های آتی سکه
تا حدود ساعت 14:00 روز گذشته حجم معاملات در کلیه سررسیدها به بیش از 1200 قرارداد رسید و بازه نوسان قیمت در دو سررسید آخر (دی ماه و اسفند ماه) به ترتیب 9000 تومان و 7500 تومان شد.
تا حدود ساعت 14:00 روز گذشته حجم معاملات در کلیه سررسیدها به بیش از 1200 قرارداد رسید و بازه نوسان قیمت در دو سررسید آخر (دی ماه و اسفند ماه) به ترتیب 9000 تومان و 7500 تومان شد. با شروع به کار بازارهای جهانی، قیمت اونس طلا در مدت مذکور حدود 2/0 درصد کاهش و نرخ دلار نیز در این مدت حدود 5/0درصد افزایش یافت و قیمت نقدی سکه طلا نسبت به پایان جلسه معاملاتی ماقبل تقریبا ثابت بوده است.با این حال شدت واکنش قیمت‌های آتی سکه طلا به نوسانات نرخ دلار و قیمت جهانی طلا، نسبت به هفته‌های قبل افزایش یافته است.در ابتدای بازار با توجه به افزایش قیمت اونس طلا و نرخ دلار، قیمت‌های آتی بالا بودند و در ادامه بازار با کاهش قیمت جهانی طلا، قیمت‌ها افزایش یافتند ولی افزایش نرخ دلار باعث افزایش مجدد قیمت‌ها شد؛ تا حدود ساعت 14:00 روز گذشته، میانگین قیمت معاملات در دو سررسید آخر، به ترتیب 14/0 و 23/0 درصد نسبت به قیمت تسویه روز یکشنبه کاهش یافت.  
به گزارش سایت بلومبرگ، آمارهای کمیسیون آمار معاملات آتی آمریکا نشان‌دهنده کاهش 20 درصدی موقعیت‌های خرید باز در هفته اول شهریور ماه است. تعداد موقعیت‌های باز خرید در هفته مذکور به کمترین میزان از اواخر تیر ماه می‌رسد. همچنین موقعیت‌های فروش باز حدود 44 درصد افزایش یافته‌اند که بیشترین میزان افزایش در موقعیت‌های باز فروش طی سه ماه اخیر بوده است. روز دوشنبه با وجود شروع به کار بازارهای جهانی، قیمت اونس طلا تا زمان نگارش این مطلب نوسان قابل توجهی نداشته است. طلا بعد از گذراندن هفته‌ای پر فراز و نشیب، هفته اقتصادی کم‌خبری پیش‌رو دارد. با توجه به سبک بودن تقویم اقتصادی، تنش‌های ژئوپلیتیک و نوسانات دلار بیشتر می‌تواند در این هفته مورد توجه معامله‌گران آتی قرار گیرد. مطابق اعلامیه بورس کالای ایران، سکه طلا از روز چهارشنبه مورخ 19/06/93 پس از اتمام روز معاملاتی، وجه تضمین اولیه برای معاملات آتی کاهش یافته و به مبلغ 20 میلیون ریال اعمال می‌شود.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۶:۳۳:۵۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد