آتی سوار بر الاکلنگ اونس و دلار

آتی سوار بر الاکلنگ اونس و دلار
تا ساعت 15:00روز گذشته، میانگین قیمت معاملات آتی سکه طلا در دو سررسید دورتر، حدود 5/0 درصد کاهش یافت. این کاهش قیمت در نتیجه سقوط مداوم قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر است
تا ساعت 15:00روز گذشته، میانگین قیمت معاملات آتی سکه طلا در دو سررسید دورتر، حدود 5/0 درصد کاهش یافت. این کاهش قیمت در نتیجه سقوط مداوم قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر است. کاهش قیمت اونس طلا که از هفته گذشته در پی اعلام طرح آتش‌بس میان اوکراین و روسیه آغاز شد، همچنان ادامه دارد.کاهش تنش‌های ژئوپلیتیک باعث شده، دلار آمریکا بار دیگر بتواند به تنهایی مسیر قیمت جهانی طلا را تعیین کند.
افزایش نرخ غیررسمی برابری دلار در هفته گذشته که تقریبا همزمان با حرکت نزولی اونس بود، باعث شد شدت ریزش قیمت‌ها در بازار آتی کمتر از کاهش قیمت اونس طلا باشد. به عبارتی می‌توان گفت افزایش نرخ برابری دلار مهم‌ترین عاملی است که در این روزها جلوی کاهش بیشتر قیمت‌های آتی را گرفته است. نرخ برابری دلار در روز دوشنبه به بالاترین میزان طی دو ماه اخیر رسید در حالی‌که قیمت اونس طلا نزدیک به کمترین قیمت سه ماه اخیر رسیده است.
تا زمان نگارش این مطلب، بیشترین میزان کاهش قیمت اونس طلا نسبت به پایان جلسه معاملاتی قبل 9/0 درصد بوده است درحالی‌که این رقم برای قیمت معاملات آتی در سررسید آخر به 7/0 درصد می‌رسد. نرخ برابری دلار نیز حدود 7/0درصد نوسان داشته است. 
در ابتدای جلسه معاملاتی نرخ برابری دلار نزدیک به 3200 تومان رسید که و در ادامه بازار کاهش نسبی یافت.تا حدود ساعت 15:00 روز گذشته بازه نوسانات قیمت آتی در دو سررسید آخر به ترتیب به 2500 و 3500 تومان رسید. بازه کم نوسان و حجم نسبتا کم معاملات در روز سه‌شنبه به دلیل هم‌جهت نبودن مسیر حرکت دلار و اونس طلا است. 
قیمت سررسیدهای آتی نزدیک به کف ماه‌های اخیر است و فروش در چنین قیمتی ملزم به قبول ریسک بالا در معاملات است و در صورتی‌که معامله‌گران از ادامه روند نزولی اطمینان نداشته باشند، اخذ موقعیت جدید فروش منطقی نیست. از طرفی کاهش شدید قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر باعث ترس خریداران شده است و آنها تمایلی به حضور در بازار ندارند. در نتیجه روز گذشته، هیچ‌کدام از فروشندگان و خریداران، حضور پرقدرتی در بازار نداشتند.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۶:۲۷:۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد