تداوم افت شاخص بورس

تداوم افت شاخص بورس
بورس اوراق بهادار تهران دومین روز کاری در فصل پاییز را با افت شاخص ادامه داد.
بورس اوراق بهادار تهران دومین روز کاری در فصل پاییز را با افت شاخص ادامه داد.
در بازار دیروز معامله‌گران در حالی فعالیت خود را شروع کردند که همچنان تحولات سیاسی در بازار تاثیر پر‌رنگی داشت؛ همین امر نیز موجب شد تا همچنان بازار با ضعف تقاضا در نمادهای بزرگ مواجه باشد. در نمادهای کوچک نیز همچنان دو گروه خودرویی و دارویی در صدر بازار بودند. این در حالی بود که بهای دلار در بازار آزاد رو‌به افزایش بود.
در مورد تحولات سیاسی دیروز وزیر امور خارجه کشورمان گفت: زمان کوتاهی باقی مانده است، اما حل مسائل باقی‌مانده چندان دشوار نیست. همه ‌چیز هم می‌تواند بسیار دور و هم بسیار نزدیک باشد.
در همین حال در بیرون از بازار سهام دیروز بازار ارز با رشد قیمت مواجه شد.
در صحن مجلس شورای اسلامی قرائت گزارش محرمانه کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد فروش نزدیک به 11میلیارد دلار ارز در بازار دبی توسط بانک مرکزی در سال 90مباحث ارزی را پر‌رنگ‌تر کرد.  در گروه حمل‌‌و‌نقل دیروز نماد معاملاتی کشتیرانی جمهوری اسلامی پس از یک ماه توقف با اعلام تعدیل سود هر سهم و برگزاری مجمع فوق‌العاده برای افزایش سرمایه بدون محدودیت نوسان قیمت به بازار بازگشت و مانع از ریزش بیشتر شاخص شد، به‌طوری که با افزایش 26 واحدی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشت. در گروه حمل‌‌و‌نقل شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا در گزارش شفاف‌سازی خود اعلام کرده است که در مرداد ماه 93 موفق به انعقاد دو قرارداد واگذاری زمین جهت احداث سوله و سیلوی غلات به‌صورت BOT در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر با اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران شده است.
 در گروه سیمانی دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: تا پایان مهر‌ماه همه چیز درخصوص عرضه مجدد سیمان در بورس کالا و نحوه معاملات آن مشخص می‌شود.
 در گروه خودرویی دیروز زامیاد برای دومین روز پیاپی با صف خرید همراه شد. در این گروه سازمان خصوصی‌سازی در جدیدترین آگهی از عرضه عمومی بلوک 01/5 درصدی سهام سرمایه‌گذاری رنا طی 27 مهر ماه جاری در بورس خبر داد.
این بلوک که شامل بیش از 150 میلیون و 244 هزار سهم است به قیمت تابلوی بورس در روز عرضه به اضافه 15 درصد و به شرط اینکه از قیمت 1215 ریال کمتر نباشد، عرضه خواهد شد.
طبق محاسبات انجام شده ارزش کل پایه سهام قابل واگذاری «ورنا» در این عرضه حدود 182 میلیارد و 547 میلیون ریال برآورد شده و بلوک مذکور به‌صورت اقساطی به فروش خواهد رسید.
در گروه ساختمانی در حالی که مسکن شرق برای تعدیل مثبت عایدی متوقف شده است سرمایه‌گذاری پتروشیمی نیز با شایعه فروش سهام وساخت با صف خرید همراه شد.
در گروه معدنی میدکو برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی را اعلام کرده است، در گروه فلزی نیز توکافولاد برای چندمین بار پیاپی با تعدیل سود مواجه شده است. در گروه پتروشیمی دیروز شنیده‌ها از انتقال این نماد به بازار پایه و بازگشایی قریب‌الوقوع این نماد خبر می‌داد.
در مجموع بازار دیروز بازاري منفی بود که در آن شاخص با افت 58واحدی به رقم 71هزار و 643واحد رسید. ارزش معاملات نیز دیروز در بورس و فرابورس به 145میلیارد تومان رسید.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱:۳۲:۳۱ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد