قیمت جهانی طلا به کمترین سطح خود در9 ماه گذشته رسید

قیمت جهانی طلا به کمترین سطح خود در9 ماه گذشته رسید
همزمان با افزایش ارزش دلار به بالاترین سطح خود در چهار سال گذشته، قیمت جهانی طلا روز دوشنبه به کمترین سطح خود در تقریبا 9 ماه گذشته رسید.
به نقل از پایگاه خبری یادشده، چشم انداز رشد اقتصادی آمریکا موجب افزایش نرخ برابری دلار در مقابل سایر ارزها شد و کاهش ریسک گریزی سرمایه گذاران، از تقاضای طلا به عنوان سپری در برابر افزایش تورم، کاست.
بهای پلاتین به کف قیمت 15 ماهه سقوط کرد.
براساس سیستم عمومی قیمت گذاری بلومبرگ، قیمت تحویل فوری یا نقدی طلا در ساعت 11:44 روز دوشنبه به وقت محلی در بازار سنگاپور دو دهم درصد کاهش یافت و به یک هزار و 216 دلار و دو سنت در هر اونس رسید.
قیمت طلا می رود تا نخستین کاهش قیمت سه ماهه خود در سال جاری میلادی را تجربه کند، زیرا شاخص دلار بلومبرگ به 6.5 افزایش یافته است.
یک گزارش اقتصادی که پیش بینی می شود نشان دهنده افزایش هزینه های فردی در آمریکا در ماه اوت (مرداد) باشد، احتمالا امروز منتشر خواهد شد.
افزایش هزینه کرد افراد، با بالا بردن تقاضای کل موجب افزایش تولید و رونق اقتصاد خواهد شد.
سان یونگانگ استراتژیست اقتصاد کلان در شرکت سرمایه گذاری اوربرایت فیوچرز در شانگهای چین گفت: دلار، بازیگردان بازار است. تغییرات بازار سهام و تنش های ژئوپلیتیکی ممکن است بر روند بازار، تاثیر موقت بگذارند.
قیمت طلا برای تحویل در ماه دسامبر (آذر) امروز در ساعت یادشده در بازار کامکس نیویورک دو دهم درصد تغییر به یک هزار و 218 دلار و 20 سنت در هر اونس رسید.
دارایی طلای اس.پی.دی.آر بزرگترین صندوق سرمایه گذاری اوراق بهادار با پشتوانه طلای جهان، در 26 سپتامبر به 772 تن و 250 کیلوگرم رسید که کمترین سطح از دسامبر 2008 تاکنون است.
قیمت تحویل فوری نقره در بازار سنگاپور با 9 دهم درصد کاهش به 17.4964 دلار در هر اونس رسید و آماده می شود تا نخستین کاهش قیمت سه ماهه خود در سال میلادی جاری را تجربه کند.
قیمت تحویل فوری پلاتین امروز در بازار لندن با یک دهم درصد کاهش به یک هزار و 299 دلار و 13 سنت در هر اونس رسید که کمترین قیمت از ژوئن 2013 است.
قیمت تحویل فوری پالادیوم با یک دهم درصد افزایش به 781 دلار و 42 سنت در هر اونس رسید. قیمت این فلز ارزشمند جمعه گذشته به 778 دلار در هر اونس رسیده بود که کمترین قیمت از ماه آوریل (فروردین) است.
منبع خبر: ایرنا
  ۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱:۳۶:۴۶ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد