افزایش اندک قیمت طلا در بازار جهانی

افزایش اندک قیمت طلا در بازار جهانی
طلا در نخستین روز از فعالیت بازارهای جهانی اندکی افزایش یافت اما دلار قوی، این فلز گرانبها را نزدیک به پایین‌ترین رکورد 9 ماه گذشته نگه داشته است.
طلا در نخستین روز از فعالیت بازارهای جهانی اندکی افزایش یافت اما دلار قوی، این فلز گرانبها را نزدیک به پایین‌ترین رکورد 9 ماه گذشته نگه داشته است.
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات صبح دوشنبه بازار سنگاپور حداکثر 0.2 درصد افزایش یافت و به 1216 دلار رسید. طلا در سپتامبر که معمولا بهترین ماه سال برای این فلز گرانبها به شمار می‌رود 5.4 درصد نزول کرد و تقریبا 0.5 درصد با از بین رفتن رشد قیمتش در سال جاری میلادی فاصله دارد.
در بازار کامکس نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 0.2 درصد افزایش یافت و به 1218 دلار رسید. قیمت این فلز پنج شنبه گذشته به 1206 دلار رسید و تقریبا همه رشد قیمتی که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون داشت را از دست داد اما به دنبال فروش گسترده در بازارهای سهام آمریکا که تقاضا برای این فلز را بهبود بخشید به 1226 دلار صعود کرد با اینهمه روز جمعه 6.50 دلار کاهش یافت و به 1215 دلار رسید.
صعود دلار و بازارهای سهام و در مقابل روند نزولی طلا موجب رنگ باختن علاقه سرمایه گذاران به طلا شده است. موجودی طلای "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس در جهان است، تا روز شنبه به 772.25 تن کاهش یافت که حداقل موجودی این صندوق از دسامبر سال 2008 به این طرف بوده است.
این فلز گرانبها در شرایطی به سوی نخستین کاهش سه ماهه در سال جاری میلادی پیش می‌رود که شاخص دلار بلومبرگ 6.5 درصد صعود کرده است.
مهمترین گزارش اقتصادی امروز که می‌تواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد هزینه مصرفی در آمریکا در ماه اوت است. هزینه مصرفی حدود 70 درصد از تولید ناخالص داخلی آمریکا را تشکیل می‌دهد. آمارهایی که هفته گذشته منتشر شد نشان داد اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم با سریع‌ترین روند از سال 2011 توسعه یافته که موجب تقویت انتظار سرمایه گذاران برای افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا شد.
در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.9 درصد کاهش یافت و به 17.4964 دلار رسید. این فلز برای سومین ماه کاهش داشت و نخستین کاهش سه ماهه در سال جاری میلادی را نیز تجربه خواهد کرد.
هر اونس پلاتین برای تحویل فوری حداکثر 0.1 درصد کاهش یافت و به 1299 دلار رسید که پایین‌ترین رقم از ژوئن سال 2013 بود. این فلز نیز به سوی سومین کاهش ماهانه و نخستین کاهش سه ماهه پیش می‌رود.
هر اونس پالادیم برای تحویل فوری پس از کاهش به 778 دلار، با 0.1 درصد افزایش به 781.42 دلار رسید با این همه بزرگ‌ترین کاهش ماهانه از سپتامبر سال 2011 به این سو در انتظار این فلز است. 
منبع خبر: ایسنا
  ۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱:۴۳:۱۷ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد