افزایش اندک قیمت طلا در بازار جهانی - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷

افزایش اندک قیمت طلا در بازار جهانی - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
طلا در بازار جهانی با انتظار سرمایه گذاران برای مشخص شدن نتایج نشست سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا، اندکی افزایش یافت.
طلا در بازار جهانی با انتظار سرمایه گذاران برای مشخص شدن نتایج نشست سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا، اندکی افزایش یافت.
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات صبح چهارشنبه بازار سنگاپور حداقل 0.2 درصد افزایش و کاهش یافت و 1230 دلار معامله شد در حالیکه در ابتدای معاملات روز گذشته به 1222 دلار نزول کرده بود اما تا پایان معاملات به 1228 دلار بهبود یافت.
در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر در بازار نیویورک پس از کاهش به 1222 دلار در روز گذشته، 1229 دلار معامله شد.
ذخایر "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است، روز گذشته به 743.59 تن کاهش یافت که کمترین میزان از اکتبر سال 2008 بود.
در بخش ذخایر طلای رسمی نیز آمار صندوق بین المللی نشان داد ذخایر طلای بانک‌های مرکزی روسیه، جمهوری آذربایجان و ترکیه در سپتامبر افزایش یافت.
انتظار می‌رود در نشست دو روزه سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا که امروز به نتیجه می‌رسد، مقامات این بانک با توجه به تداوم نشانه‌های احیای اقتصاد به برنامه خرید ماهانه اوراق قرضه پایان دهند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، طلا در فاصله دسامبر سال 2008 تا ژوئن سال 2011 با اجرای این برنامه و همچنین کاهش نرخ‌های بهره که با هدف پشتیبانی از رشد اقتصادی صورت گرفت، 70 درصد جهش یافت اما سال گذشته پس از اینکه بانک مرکزی آمریکا از تصمیم خود برای آغاز تعدیل این تدابیر خبر داد، 28 درصد سقوط کرد.
در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری 17.235 دلار معامله شد. هر اونس پلاتین با 0.2 درصد کاهش، به 1269 دلار رسید و هر اونس پالادیم تغییر چندانی نداشت و 793.93 دلار بود. 
منبع خبر: ایسنا
  ۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۹:۱۹:۱۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد