افزایش اندک قیمت طلا در بازار جهانی

افزایش اندک قیمت طلا در بازار جهانی
طلا در نخستین روز فعالیت بازار جهانی در هفته جاری، به بالاترین قیمت مشاهده شده در دو هفته گذشته معامله شد.
طلا در نخستین روز فعالیت بازار جهانی در هفته جاری، به بالاترین قیمت مشاهده شده در دو هفته گذشته معامله شد.
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات صبح دوشنبه بازار سنگاپور 0.5 درصد کاهش یافت و 1187 دلار معامله شد در حالیکه قیمت این فلز ارزشمند پیش‌تر به 1194 دلار صعود کرده بود.
در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با 0.7 درصد افزایش، به 1193 دلار رسید که بالاترین قیمت از 31 اکتبر بود. طلا روز جمعه با بهبود قیمت‌های انرژی که نگرانی‌های تورمی را کاهش داد، 2.3 درصد صعود کرده بود.
ذخایر "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است، تا روز جمعه تغییری نداشت و همچنان 720.62 تن بود که پایین‌ترین میزان در شش سال گذشته به شمار می‌رود.
بر اساس گزارش بلومبرگ، با آماده شدن بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ‌های بهره، طلا برای نخستین بار از سال 1998 در حال حرکت به سوی دومین کاهش سالانه پیاپی است. شاخص دلار بلومبرگ در بالاترین سطح پنج سال گذشته قرار دارد و چهارمین صعود هفتگی را پشت سر گذاشته است. صعود دلار آمریکا که معاملات طلا به این ارز انجام می‌گیرد، با گران‌تر کردن طلا مانع تقاضا خریدارانی می‌شود که از ارزهای دیگر استفاده می‌کنند.
تحلیلگران و معامله گران معتقدند طلا ممکن است تا پایان سال برای نخستین بار از سال 2009 تاکنون به 1000 دلار در هر اونس سقوط کند.
بانک مرکزی آمریکا قرار است هفته جاری گزارش نشست اکتبر خود را که طی آن پایان برنامه خرید ماهانه اوراق قرضه تصویب شد را منتشر کند.
طلا در فاصله دسامبر سال 2008 تا ژوئن سال 2011 با اجرای برنامه خرید ماهانه اوراق قرضه و همچنین کاهش نرخ‌های بهره که با هدف پشتیبانی از رشد اقتصادی صورت گرفت، 70 درصد رشد قیمت داشت اما سال گذشته پس از اینکه بانک مرکزی آمریکا از تصمیم خود برای آغاز تعدیل این تدابیر خبر داد، 28 درصد سقوط کرد.
در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.2 درصد کاهش، 16.2699 دلار معامله شد. هر اونس پلاتین با 0.7 درصد کاهش، به 1205 دلار رسید. بهای این فلز گرانبها در پنج هفته گذشته کاهش داشته است. در مقابل هر اونس پالادیم با 0.5 درصد افزایش، به 770.50 دلار رسید. 
منبع خبر: ایسنا
  ۲۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۸:۳۹:۵۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد