پیش بینی کاهش قیمت جهانی طلا به 1150 دلار در هر اونس

پیش بینی کاهش قیمت جهانی طلا به 1150 دلار در هر اونس
خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه به نقل از بانک سوسیته جنرال فرانسه اعلام کرد: قیمت طلا از آنچه قبلا این بانک پیش بینی می کرد کمتر خواهد بود.
به نقل از پایگاه خبری یادشده، بنا به پیش بینی بانک سوسیته جنرال، قیمت طلا به طور متوسط در سه ماهه چهارم سال میلادی جاری، یک هزار و 150 دلار در هر اونس و در سال میلادی آتی، یک هزار و 25 دلار در هر اونس خواهد بود.
روبین بار تحلیلگر سوسیته جنرال در یادداشتی به بلومبرگ اعلام کرد: ما انتظار داریم با توجه به افزایش ارزش دلار، کاهش قیمت طلا ادامه داشته باشد و وضعیت 'بر مارکت' تداوم یابد.
هنگامی که قیمت یک کالا نسبت به رکورد قبلی آن، دست کم 20 درصد کاهش پیدا کند، بازار آن کالا به وضعیت بر مارکت یا بازار خرسی می رسد. در این وضعیت، انتظار می رود قیمت این کالا برای یک مدت طولانی کاهش پیدا کند.
این تحلیلگر افزود: قیمت طلا در سال های 2016 تا 2019 به طور متوسط 862 دلار خواهد بود.
وی ادامه داد: ما همچنان انتظار داریم تقاضای طلا کاهش پیدا کند، زیرا بازار باور دارد آلترناتیو بهتری نسبت به طلا وجود دارد.
روبین بار اضافه کرد: این وضعیت هنگامی که آمریکا سال آینده شروع به افزایش نرخ بهره کند، تشدید خواهد شد.
قیمت تحویل فوری یا نقد طلا در ساعت 07:18 امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن یک هزار و 200 دلار در هر اونس بود.
در ساعت یادشده، قیمت تحویل فوری هر اونس نقره در این بازار با دو دهم درصد کاهش به 16 دلار و 61 سنت، پلاتین با پنج دهم درصد افزایش به یک هزار و 222 دلار و 74 سنت و پالادیوم با یک درصد افزایش به 797 دلار رسید.
در بازار کامکس نیویورک نیز قیمت هر اونس طلا در معاملات آتی با دو دهم درصد افزایش به یک هزار و 199 دلار و 10 سنت رسید
منبع خبر: ایرنا
  ۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲:۱۸:۱۲ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد