کمترین قیمت سکه در سال 94

کمترین قیمت سکه در سال 94
در بیست‌و یکمین روز اردیبهشت‌ماه، نرخ رسمی دلار با 4 تومان افزایش به 2850 تومان رسید تا این نرخ با نرخ محاسباتی در بودجه 94 یکسان شود. این اتفاق در روزی افتاد که بازارهای ارز و سکه به روند کاهشی خود ادامه دادند.
در بیست‌و یکمین روز اردیبهشت‌ماه، نرخ رسمی دلار با 4 تومان افزایش به 2850 تومان رسید تا این نرخ با نرخ محاسباتی در بودجه 94 یکسان شود. این اتفاق در روزی افتاد که بازارهای ارز و سکه به روند کاهشی خود ادامه دادند. روز دوشنبه بهای دلار با 5 تومان افت به 3320 تومان و قیمت سکه با 4 هزار تومان کاهش به 936 هزار تومان رسید؛ قیمت ثبت شده برای سکه پایین‌ترین نرخ فروش آن از 25 اسفند سال گذشته بود. فعالان بازار کاهش تقاضا را عامل اصلی روند نزولی قیمت‌ها دانسته‌اند.
روز گذشته قیمت سکه برای چهارمین روز متوالی کاهش یافت و با 4 هزار تومان افت به 936 هزار تومان رسید. این کمترین نرخ فروش این کالای گرانبها در سال 94 بود، آخرین باری که قیمت سکه در کانال پایین‌تر قرار داشت به تاریخ 25 اسفند سال گذشته بازمی‌گردد که این کالا 930 هزار تومان قیمت خورده بود. 
عامل اصلی افت سکه در روز گذشته، کاهش قیمت دلار در بازار داخلی و بهای اونس در بازارهای جهانی بود. روز گذشته قیمت دلار به روند نزولی خود ادامه داد و با 5 تومان کاهش به 3320 رسید.  روز دوشنبه دلار معاملات خود را با قیمت 3325 تومان آغاز کرد که تغییری نسبت به روز پیش نداشت، اما در ادامه روز قیمت در مسیر نزولی قرار گرفت. 
دلار روز یکشنبه با کاهش 5 تومانی از حبس بازه‌ای 3330 تا 3345 تومان خارج شده بود. افت روز دوشنبه ادامه ای بر روند روز پیشین آن بود. در این روز معاملات چندانی در بازار ارز انجام نمی‌شد و کمتر بازیگری تمایلی به انجام خرید و فروش داشت. 
در این میان عرضه ارز از سوی بازیگران بازارساز رسمی عامل دیگری بود که به مدیریت نوسانات بازار کمک می‌کرد. در ساعات ابتدایی روز دوشنبه بهای اونس در بازارهای جهانی نیز کششی برای رشد نداشت و بهای آن تا ساعت 3 بعدازظهر تا حدی از قیمت ابتدای روز پایین آمده بود. 
افت طلای جهانی نسبت به قیمت‌ ابتدای روز، عامل دیگری بود که نرخ فروش سکه در روز دوشنبه را تحت‌تاثیر قرار داد تا بهای این کالا به کمترین حد خود در سال 94 برسد. 
اکثر فعالان بازار ارز و سکه اعتقاد دارند در حال حاضر تقاضای چندانی در دو بازار سکه و ارز وجود ندارد و بیشتر تقاضای بازار بر اساس ضرورت و نیاز واقعی است.
 کم شدن میزان تقاضا عامل اصلی آرام شدن نو‌سانات دو بازار بوده است. روز گذشته در کنار دلار و سکه، قیمت نیم و ربع‌سکه نیز کاهش یافت. روز دوشنبه بهای نیم‌سکه با 3 هزار تومان افت به 477 هزار تومان و قیمت ربع‌سکه نیز با هزار تومان افت به  266 هزار تومان رسید. 

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۶:۴۲:۱۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد