کاهش اندک قیمت طلا در بازار جهانی

کاهش اندک قیمت طلا در بازار جهانی
طلا در بازار جهانی پس از یک صعود پنج روزه که سرمایه گذاران را به فروش برای سودبری ترغیب کرد، روز جاری با اندکی کاهش روبرو شد.
طلا در بازار جهانی پس از یک صعود پنج روزه که سرمایه گذاران را به فروش برای سودبری ترغیب کرد، روز جاری با اندکی کاهش روبرو شد.
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات سه شنبه بازار سنگاپور 0.3 درصد کاهش پیدا کرد و به 1221 دلار رسید در حالیکه روز گذشته تا 1232 دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در سه ماه گذشته بود.
در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن 0.4 درصد کاهش یافت و به 1221 دلار رسید.
این فلز ارزشمند روز دوشنبه پس از انتشار آمار اشتغال، خرده فروشی و اعتماد مصرفی آمریکا که به ضعف اقتصادی این کشور اشاره داشت و انتظارات بازار را نسبت به احتمال تعویق در افزایش نرخهای بهره بالا برد، صعود کرد.
با اینهمه ذخایر صندوق "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است، روز دوشنبه به 718.24 تن رسید که کمترین میزان در چهار ماه گذشته بود.
یک معامله گر در بازار سنگاپور اظهار کرد: پس از اینکه طلا موفق نشد سطح 1230 دلار را حفظ کند و در پی صعود ارزش دلار، حاضران بازار اقدام به فروش برای سودبری کردند.
دلار تحت تاثیر بهبود بازده اوراق بهادار آمریکا و ضعف یورو، روز دوشنبه بیش از یک درصد در برابر سبدی از ارزهای بزرگ صعود کرد.
به گفته یک معامله گر، انتشار گزارش نشست سیاسگذاری ماه آوریل بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه در قیمتهای بازار تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.
بر اساس گزارش رویترز، بازارها گزارشهای نشستهای سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا را به منظور ارزیابی زمان افزایش نرخهای بهره به دقت دنبال می‌کنند.
آمار هفته گذشته این دیدگاه را تقویت کرد که احیای اقتصادی آمریکا به اندازه کافی قوی نشده تا بانک مرکزی این کشور افزایش نرخهای بهره را در نشست بعدی خود در ژوئن تصویب کند.
دیدگاه مذکور از قیمت طلا که سرمایه گذاری بدون بازده است و در صورت بالا رفتن نرخهای بهره شاهد افت تقاضا خواهد بود، پشتیبانی کرده است.
همچنین بازارها تحولات بحران بدهی یونان را زیر نظر دارند. این کشور به توافق با شرکای خود در منطقه یورو و صندوق بین المللی پول برای دریافت کمک در ازای اصلاحات اقتصادی نزدیک شده است. ورشکستگی احتمالی یونان ممکن است خروج این کشور از منطقه یورو را در پی داشته باشد و تقاضا برای طلا به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه را افزایش دهد. 
منبع خبر: ایسنا
  ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱:۳۱:۲۸ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد