کارشناسان طلا گیج شدند

کارشناسان طلا گیج شدند
افت 26 دلاری بهای اونس در هفته کاری گذشته پس از دو هفته رشد متوالی باعث متفاوت بودن نظرهای کارشناسان و سرمایه‌داران خرد شده است.
افت 26 دلاری بهای اونس در هفته کاری گذشته پس از دو هفته رشد متوالی باعث متفاوت بودن نظرهای کارشناسان و سرمایه‌داران خرد شده است. آخرین نظرسنجی «کیتکو» نشان می‌دهد که برآیند پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت کارشناسان حرفه‌ای جهت‌گیری مشخصی ندارد، در حالی که مخاطبان این پایگاه اینترنتی کاهش قیمت‌ها را در هفته کاری جدید پیش‌بینی کرده‌اند. این چهارمین هفته پیاپی است که سرمایه‌گذاران خرد انتظار کاهش قیمت‌ها را دارند. در مورد حرفه‌ای‌ها، نظر مشخصی وجود ندارد، گرچه درصد هواداران افزایش قیمت‌ها اندکی بیشتر است.
در تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو از مخاطبان، 292 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 140 نفر معادل 48 درصد کاهش و 115 نفر معادل 39 درصد افزایش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند. 37 نفر معادل 13 درصد هم نظری خنثی داشته‌اند. در نظرسنجی از کارشناسان هم 19 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 7 نفر معادل 37 درصد افزایش و 6 نفر معادل 31درصد کاهش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند. 6 نفر هم نظری خنثی داشته‌اند. در نظرسنجی قبلی نظر سرمایه‌گذاران خرد درست از کار درآمد که 52 درصد آنها کاهش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده بودند. 
آنچه به چشم می‌آید این است که بدبینی در بازار رشد کرده؛ چراکه حتی حرفه‌ای‌های خوش‌بین نیز پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت خود را تعدیل کرده‌اند. ریچارد بیکر، دبیر Eureka Miner Report می‌گوید که اونس طلا ممکن است قیمت 1190 دلار را بیازماید. او می‌گوید روند کوتاه‌مدت «افزایشی» است؛ چراکه افت بازارهای دارایی چین، تقاضا برای فلز زرد را افزایش خواهد داد. بیکر البته اشاره می‌کند که توافق یونان و اعتباردهندگان بین‌المللی در لحظه آخر می‌تواند اثر تقاضای چین را متعادل کند. باب تبوت از موسسه Armour Risk Asset Management هم می‌گوید که «افزایشی» است، اما اشاره می‌کند که دلیل کافی برای خروج اونس از حبس بازه‌ای 60 دلاری وجود ندارد.
اما کارشناسانی که انتظار افت قیمت‌ها را دارند عمدتا به داده‌های اقتصادی‌ای اشاره می‌کنند که در روزهای آینده منتشر خواهد شد و احتمال افزایش نرخ‌های بهره فدرال رزرو در سال جاری میلادی را تقویت خواهد کرد. افزایش نرخ‌های بهره به نفع دلار و به ضرر طلا خواهد بود.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۸ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۸:۲۷:۲۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد