بازار طلا و سکه در هفته گذشته

بازار طلا و سکه در هفته گذشته
در هفته ای که گذشت نرخ دلار و سکه به زیر کف انتظاری قیمت رسید.
در هفته ای که گذشت نرخ دلار و سکه به زیر کف انتظاری قیمت رسید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، شاخص بازار ارز به آرامی حرکت خود به سمت قیمت‌های پایین ‌تر را ادامه داد و نتوانست به بالای سطح 3300 تومان بازگردد؛ اما همزمان بهای سکه که تا چهارشنبه به کمترین قیمت خود در 7 ماه گذشته رسیده بود، روز چهارشنبه با اهرم قیمت اونس جهانی از کف قیمتی 200 روزه فاصله گرفت.
در پنجمین روز هفته، بهای سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و قدیم با 5 هزار تومان کاهش به قیمت 902 هزار تومان و قیمت دلار با 10 تومان افزایش نسبت به روز قبل به 3315 تومان رسید.
یکی از عوامل اصلی رشد قیمت سکه ، افزایش بهای اونس در بازارهای جهانی و نزدیک شدن به مرز 1200 دلار در اواسط هفته بود، حال آنکه به گفته فعالان عوامل اصلی افت دلار کاهش قیمت درهم و کاهش تقاضای ناشی از فضای انتظاری بازار ارز متاثر از شایعاتی درمورد نتیجه مذاکرات هسته ای بود.
افزایش قیمت سکه و کاهش دلار موجب شد قیمت ارزش دو دارایی در جهت معکوس از کف قیمتی‌شان حرکت کند.
قیمت سکه ، از ابتدای هفته ، در مسیر کاهشی قرار داشت زیرا شنبه و یکشنبه گذشته سکه 10 هزار تومان (معادل یک درصد) از ارزش خود را از دست داد و به 910 هزار تومان رسید.
افت بهای اونس جهانی طلا و دلار و کاهش تقاضای این کالا ، دو عامل اصلی ریزش بها سکه و رسیدن آن به کمترین قیمت از 25 آبان 93 تاکنون بود.
در ادامه این روند کاهشی ، روز دوشنبه سکه با 3 هزار تومان افت به قیمت 908 هزار تومان رسید و وارد کانال 900 هزار تومان شد. افت روز دوشنبه ناشی از ریزش بهای دلار به زیر 3300 تومان بود. سه‌شنبه سکه با هزار تومان رشد به قیمت 907 هزار تومان رسید.
با افت 2 هزار تومانی روز چهارشنبه سکه به 907 هزار تومان رسیدکه کمترین قیمت این کالای گرانبها از 21 آبان 93 تاکنون بود.
امروز بهای سکه با وجود افزایش 10 تومانی دلار ؛ 2 هزار تومان افزایش را تجربه کرد و به
902 هزار تومان رسید تا فاصله‌گیری خود را از کف 200 روزه کلید زده باشد.
منبع خبر: خبرگزاری صدا و سیما
  ۱۰ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲:۱۴:۱۵ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد