عقب‌نشینی طلا در بازار جهانی

عقب‌نشینی طلا در بازار جهانی
طلا در پی بهبود وضعیت بازارهای سهام و دلار آمریکا که تقاضای سرمایه گذاری برای این فلز زرد را محدود کرد، از بالاترین قیمت هفت هفته گذشته عقب نشست.
طلا در پی بهبود وضعیت بازارهای سهام و دلار آمریکا که تقاضای سرمایه گذاری برای این فلز زرد را محدود کرد، از بالاترین قیمت هفت هفته گذشته عقب نشست.
هر اونس طلا برای تحویل فوری پس از کاهش در ساعات پایانی معاملات روز گذشته ثابت بود و 1154 دلار معامله شد.
در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر هم روز جاری تغییر چندانی نداشت و 1154 دلار بود.
طلا روز گذشته با وجود سقوط بازارهای سهام موفق نشد از جذابیتش به عنوان سرمایه گذاری مطمئن سود ببرد و شش دلار یا 0.5 درصد کاهش یافت و قیمتش از 1168 دلار در روز جمعه به 1153 دلار تنزل کرد.
با اینهمه کاهش قیمت طلا در مقایسه با کاهش شش درصدی قیمت نفت برنت و کاهش دو درصدی مس حداقل بود.
افت 9 درصدی بازارهای سهام چین، بازارهای جهانی سهام و قیمتهای کالا را تحت تاثیر قرار داد و سقوط آنها را بدنبال داشت. این امر به طلا که در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی جایگاه پناهگاه مطمئن سرمایه را پیدا می‌کند کمک کرد ارزش خود را حفظ کند.
قیمت طلا از آشفتگی بازار که ناشی از اقدام غیرمنتظره چین در کاهش ارزش یوان است سود برده و اکنون هفت درصد از رکورد پایین 1077 دلار که اواخر ژوییه به آن تنزل کرده بود بهبود یافته است.
بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران پیش بینی می‌کنند طلا در آشفتگی کنونی بازار ارزش خود را حفظ خواهد کرد اما احتمال صعود این فلز ارزشمند به سطح بالاتر بعید است بویژه که دورنمای افزایش نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا بر قیمت طلا سنگینی کرده و هر گونه افزایش قیمت آن را محدود می‌کند.
دنیس لاکهارت، رییس بانک فدرال آتلانتا و یکی از مقامات مهم بانک مرکزی آمریکا اظهار کرده است که این بانک احتمالا نرخهای بهره را امسال افزایش می‌دهد حتی اگر کاهش قیمت نفت دورنمای تورم را تحت تاثیر قرار دهد. وی دو هفته قبل گفته بود آماده افزایش نرخهای بهره در نشست سپتامبر است.
نرخهای بهره بالاتر از ارزش دلار پشتیبانی کرده و قیمت طلا را که دارایی بدون بازده به شمار می‌رود، تحت فشار قرار می‌دهد. موسسه مالی گولدمن ساش پیش بینی کرده است طلا با افزایش هزینه استقراض در آمریکا و کاهش دارایی سرمایه گذاران در صندوقهای سرمایه گذاری تحت پشتوانه این فلز، ممکن است به پایین هزار دلار در هر اونس سقوط کند. 
منبع خبر: ایسنا
  ۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۴:۱۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد