طلای جهانی در مدار سقوط باقی ماند

طلای جهانی در مدار سقوط باقی ماند
طلا در نخستین روز از فعالیت بازار جهانی در هفته جاری موفق نشد افت روز جمعه را جبران کند و تحت تاثیر دورنمای تحکیم سیاست پولی آمریکا، با کاهش قیمت سه ماهه روبروست.
طلا در نخستین روز از فعالیت بازار جهانی در هفته جاری موفق نشد افت روز جمعه را جبران کند و تحت تاثیر دورنمای تحکیم سیاست پولی آمریکا، با کاهش قیمت سه ماهه روبروست.
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 1145 دلار در مقایسه با 1146 دلار در روز جمعه معامله شد.
در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با 0.2 درصد کاهش، به 1143 دلار رسید.
این فلز زرد روز جمعه پس از اظهارات رییس بانک مرکزی آمریکا 0.7 درصد کاهش قیمت پیدا کرده بود با اینهمه تحت تاثیر صعود روزهای قبل موفق شد برای دومین هفته متوالی صعود کند.
طلا در سال‌های اخیر از نرخ‌های بهره پایین که هزینه نگهداری این فلز زرد را کمتر کرده و ارزش دلار را تضعیف نموده بود، سود برده بود اما از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون با آماده شدن بانک مرکزی آمریکا برای تصویب نخستین افزایش نرخهای بهره در یک دهه گذشته، 5.8 درصد کاهش قیمت داشته است. پس از اینکه جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا اظهار کرد نرخهای بهره پیش از پایان امسال افزایش خواهد یافت، جیمز بولارد، رییس بانک فدرال سنت لوییس اظهار کرد احتمال افزایش نرخها در ماه آینده وجود دارد. نرخهای بهره بالاتر جذابیت سرمایه گذاری طلا را که برخلاف اوراق قرضه و سهام، دارایی بدون بازده است کمتر می‌کند.
وین گوردون، مدیر بخش کالاهای شرکت مدیریت سرمایه یو بی اس به تلویزیون بلومبرگ گفت: اگر همان طور که انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخهای بهره را در دسامبر افزایش دهد، حداقل در کوتاه مدت عامل منفی برای قیمت طلا خواهد بود. قیمت هر اونس طلا در صورت افزایش نرخها ممکن است در کوتاه مدت به 1050 دلار کاهش پیدا کند.
طبق آمار بلومبرگ، داراییهای صندوقهای سرمایه گذاری طلا تا روز پنج شنبه 4.35 تن افزایش یافت و به 1522.34 تن رسید. این ذخایر که ماه گذشته به کمترین میزان در شش سال گذشته نزول کرده بودند، از اوایل سپتامبر تغییر چندانی نداشته اند.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.2 درصد کاهش یافت و به 15.087 دلار رسید. هر اونس پلاتین تغییر چندانی نداشت و 944 دلار معامله شد. هر اونس پالادیم با 1.1 درصد کاهش، به 656 دلار رسید. 
منبع خبر: ایسنا
  ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۸:۸:۵۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد