سنگ ماه تولد چیست و متولد هر ماه از چه سنگی استفاده کند؟ زر

سنگ ماه تولد چیست و متولد هر ماه از چه سنگی استفاده کند؟ زر
هر یک از سنگهای موجود در طبیعت خواص ویژه و منحصر به فردی دارند.انرژی از امواج کیهانی عبور میکندو به واسطه ...

سنگ ماه تولد می‌توانند شما را جادو کنند و بر فعالیت‌هایتان تأثیر بگذارند. اگر در درستی این قضیه تردید دارید. اگر در موقعیتی قرار گرفتید که احتیاج به شجاعت دارید، یک تکه سنگ (حدید) با خود حمل کنید یا اگر می‌خواهید عشق بین خود و همسرتان را افزایش دهید، گردنبندی از لاجورد به گردن خود بیاویزید. چون لاجورد عشق و دوستی را افزایش می‌دهد.

سنگ ماه تولد چیست و متولد هر ماه از چه سنگی استفاده کند؟

هر یک از سنگ‌های موجود در طبیعت خواص ویژه و منحصر به فردی دارند. انرژی از امواج کیهانی عبور می‌کند و به واسطه سنگ‌هایی که بر گردن آویخته‌اید به نحوی با بدن شما در تماس قرار می‌گیرد. علاوه بر این دانشمندان بر این باورند که هر سنگ با متولدین ماه خاصی ارتباط بیشتری دارد و هر سنگ ماه تولد می‌تواند برای درمان بیماری‌ها یا متعادل کردن قوای روحی او مثمر ثمر باشد.

سنگ ماه تولد چیست؟

سنگ ماه تولد مجموعه‌ای از جواهرات گران‌بها هستند که مربوط به ماه تولد هر فرد است. در دیدگاه سنتی، هر سنگ جواهر و هر گوهری دارای معنا و خواص متفاوتی است که تصور می‌شود برای صاحبش صادق باشد و همراه داشتن آن برای وی خوش یمنی به همراه می‌آورد.

سنگ ماه تولد چیست؟

برخی از ماهه‌ای میلادی و شمسی دارای چندین سنگ ماه تولد هستند و نمادی از ویژگی‌های مختلف دارند و به صاحب آن ماه امکان انتخاب‌های متعدد در خرید طلا و جواهر با سنگ ماه تولد خود را می‌دهد. هرکدام از این سنگ‌های ماه تولد دارای تاریخچه‌ای جذاب هستند و همچنان سلامت و تندرستی را برای پوشندگان خود از تمام نقاط جهان به ارمغان می‌آورند.

سنگ ماه تولد به چه معناست و از کجا آمده است؟

در عهد عتیق و جدید کتاب مقدس از سنگ ماه تولد بر اساس رنگ آنها یاد شده است. سنگ‌های ماه تولد که اکنون با ماهه‌ای خاصی مرتبط می‌شویم، لزوماً همان سنگ‌هایی نیستند که قرن‌ها پیش استفاده می‌شدند. در اصل، آن سنگ ماه تولد مربوط به ۱۲ سنگ قیمتی بودند که بر روی سینه‌بند کاهن اعظم اسرائیلی‌ها که در کتاب خروج شرح داده شده است.

سنگ ماه تولد از کجا آمده است؟

در خروج، هارون کاهن یک سینه‌بند مخصوص به سر داشت که دارای ۱۲ سنگ قیمتی منحصربه‌فرد بود که نشان‌دهنده ۱۲ قبیله اسرائیل بود. در مکاشفه، آخرین کتاب مقدس، ۱۲ سنگ قیمتی بخشی از بنیاد جدید اورشلیم جدید می‌شوند. با گذشت زمان، اخترشناسان شروع به نسبت دادن یک سنگ قیمتی به هر یک از ۱۲ ماه سال و همچنین ۱۲ علامت زودیاک کردند. اخترشناسان اولیه بر این باور بودند که هر سنگ جواهر برای افرادی که در هر ماه متولد می‌شوند، قدرت شفابخشی یا محافظت از شر را به همراه دارد، به همین دلیل است که ما هنوز آنها را سنگ ماه تولد می‌نامیم.

سنگ ماه تولد به چه معناست و از کجا آمده است؟

آیا سنگ ماه تولد واقعیت دارد؟

رنگ سنگ جواهر و قیمتی زمانی مهم‌ترین ویژگی یک سنگ ماه تولد بوده است، به این معنی که مثلاً بین یاقوت و گارنت تفاوت خاص و مهمی وجود نداشت.

در حقیقت نام‌هایی که در گذشته برای سنگ ماه تولد استفاده می‌شد ممکن است به سنگی که امروزه با آن نام فکر می‌کنیم مرتبط نباشد: یاقوت کبود احتمالاً همان چیزی بود که امروزه به نام لاجورد می‌شناسیم. الماس‌ها به‌احتمال زیاد یاقوت کبود سفید یا توپاز سفید بودند. تصور می‌شود که پوشیدن سنگ ماه تولد باعث خوش‌شانسی، سلامتی و محافظت می‌شود. اخترشناسان مدت‌ها پیش قدرت‌های ماورای طبیعی را به برخی از سنگ‌های قیمتی نسبت می‌دادند.

سنگ ماه تولد شما چیست؟

سنگ ماه تولد شما چیست؟ فهرست زیر را بررسی کنید تا معانی و تاریخچه هر سنگ ماه تولد را بیاموزید.

- سنگ ماه تولد فروردین چیست؟

الماس، یکی از گران‌قیمت‌ترین و زیباترین سنگ‌های موجود در طبیعت است و این سنگ ماه تولد با متولدین فروردین ارتباط بیشتری برقرار می‌کند. این سنگ اعتمادبه‌نفس را افزایش می‌دهد و احساس شکست‌ناپذیری را در انسان تقویت می‌کند. الماس یکی از قدیمی‌ترین سنگ‌های موجود در طبیعت می‌باشد که خاصیت تصفیه کنندگی دارد. مخصوصاً بر روی کارکرد کلیه‌ها و مثانه اثر مثبتی می‌گذارد. در ضمن کارایی و اثر سنگ‌های دیگر را نیز افزایش می‌دهد. در ضمن این را به‌خاطر بسپارید که متولد هر ماهی که هستید افزودن الماس به گردنبند خود را از یاد نبرید.

سنگ ماه تولد فروردین

سنگ حدید برای چه ماهی است؟

سنگ حدید برای چه ماهی است؟ اگر به سنگ حدید (هماتیت) علاقه‌مند باشید و به خاصیت سنگ‌ها بر اساس سنگ ماه تولد اعتقاد داشته باشید حتماً این سؤال برای شما هم پیش آمده است که سنگ حدید سنگ ماه تولد چه کسانی است؟ در علم استرولوژی برای هر متولدین هر ماه سنگ‌های جواهری در نظر گرفته شده است که دارای خواص ماوراءالطبیعه از نظر جسمی و روانی هستند. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که سنگ حدید برای چه ماهی است؟

سنگ حدید برای متولدین کدام ماه خوش یمن است؟

سنگ حدید یک نوع کریستال طبیعی مات است که دارای رنگ‌های سیاه، سیاه مایل به خاکستری و قهوه‌ای مایل به قرمز است. این سنگ از اکسید آهن سیاه تشکیل می‌شود و با نام سنگ خون نیز شناخته می‌شود. در پاسخ به این پرسش که "سنگ حدید برای چه ماهی است؟ " باید بگوییم که خواص سنگ حدید به سیاره زحل پیوند دارد و این سنگ را سنگ ماه تولد متولدین ماه‌های فروردین و بهمن دانسته‌اند. اما گفته می‌شود که برای متولدین ماه آبان نیز با خواص محافظتی همراه است.

خواص سنگ حدید

سنگ حدید را یکی از اسرارآمیزترین سنگ‌های طبیعی می‌دانند که از خواص ماورایی بسیاری از نظر جسمی و روانی برخوردار است، حتی در دین اسلام نیز برای این سنگ خواصی بیان شده و به استفاده از آن توصیه فراوانی شده است. مهم‌ترین خواصی که برای سنگ حدید می‌توان بیان داشت عبارت‌اند از:

- تسکین درد‌های عضلانی، مفاصل، کمر و پا‌ها

- تقویت قلب و گردش خون

- تقویت قدرت اراده و خلاقیت

- افزایش شجاعت در افراد

- ایجاد تفکر منطقی و دانش عمیق

- درمان واریس

- درمان زخم‌ها

- بالا رفتن میزان اکسیژن در بدن

- ایجاد آرامش و تمرکز ذهنی

- دور کردن امواج منفی از درون فرد

- توازن ارتباط ذهنی، جسمی و روحی

- محافظت از شخص در برابر انواع امواج و ارتعاشات سنگ‌ها و کریستال‌های مختلف

چه کسانی از سنگ حدید استفاده کنند؟

باتوجه‌به خواصی که برای سنگ حدید بیان کردیم این سؤال مطرح است که چه کسانی می‌توانند از سنگ حدید در زیورآلات خود استفاده کنند؟ سنگ حدید برای چه ماهی است؟ آیا فقط متولدین ماه خاصی می‌توانند از این سنگ پرخاصیت طبیعی استفاده کنند یا استفاده از آن برای همه افراد با بهره‌مندی از مزایای آن امکان‌پذیر است؟

در پاسخ به چنین پرسش‌هایی باید بگوییم که سنگ حدید، سنگ متولدین ماه‌های فروردین و بهمن است و گفته شده که متولدین آبان نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. خواصی که برای این سنگ نام برده شد برای همه کسانی که از آن استفاده می‌کنند قابل بهره‌برداری است، اما متولدین ماه‌های ذکر شده بهره بیشتری از خواص این سنگ ماه تولد خواهند برد. در واقع سنگ حدید، سنگ ماه تولد اختصاصی متولدین این ماه‌ها بوده و اثرات بیشتری روی روحیه، شخصیت و جسم آن‌ها خواهد داشت.

استفاده از حدید در زیورآلات

سنگ حدید را می‌توان به‌صورت تک، به شکل نگین انگشتر زنانه یا مردانه یا آویز گردنبند، گوشواره و... مورداستفاده قرار داد، ضمن این که ترکیب این سنگ زیبا با جواهرات دیگری چون الماس، یاقوت‌ها و سایر سنگ‌های جواهر رنگی ترکیب زیبایی به نظر می‌رسد.

برای کسانی که قصد دارند سنگ حدید را به‌عنوان نگین انگشتر مورداستفاده قرار دهند امکان حکاکی روی سنگ نیز یک گزینه عالی برای استفاده از خواص اذکار مذهبی است.

در پاسخ به پرسش رایج سنگ حدید برای چه ماهی است، به بیان خواص سنگ حدید پرداختیم و بیان کردیم متولدین ماه فروردین و بهمن کسانی هستند که از خواص بی‌شمار سنگ حدید یا هماتیت بیشترین بهره را می‌برند.

- سنگ ماه تولد اردیبهشت چیست؟

سنگ ماه تولد اردیبهشت ماه زمرد است، زمرد از زمان‌های بسیار دور برای سنگ درمانی به کار می‌رفته است. یکی از مهم‌ترین خواص این سنگ این است که روح و جسم را با هم متعادل می‌کند. این سنگ بر روی تیروئید و تصلب شرائین اثر می‌گذارد و در مورد بیمارانی که پارکینسون دارند و یا به صرع مبتلا هستند روند درمان را بهبود می‌بخشد. زمرد فشارخون و بیماری قلبی را نیز کنترل می‌کند.

در زمان گذشته برای درمان بچه‌های کوچک زمانی که به تب مبتلا می‌شدند مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این سنگ ادراکات شهودی را افزایش می‌دهد و در ایجاد نبوغ تأثیر دارد. کسانی که مدیتیشن و یا یوگا کار می‌کنند اعتقاد دارند وقتی که زمرد به همراه دارند زودتر به تمرکز می‌رسند.

زمرد طلا

- سنگ ماه تولد خرداد چیست؟

سنگ ماه تولد خرداد ماه مروارید است، به مروارید داروی جادوئی نیز می‌گویند. این سنگ روی اعصاب و کلیه عضلات اثر مثبت می‌گذارد و بیماری‌های ناشی از کمبود کلسیم را بر طرف می‌کند. مروارید نیروی حیات را افزایش می‌دهد و ضد اضطراب عمل می‌کند. علاوه‌برآن همراه داشتن مروارید باعث می‌شود قوه ابتکار شما بهتر عمل کند و خلاقیتتان را افزایش می‌دهد.

مروارید و طلا

- سنگ ماه تولد تیر چیست؟

سنگ ماه تولد نخستین ماه تابستان، گارنت است که به رنگ تیره و شبیه یاقوت قرمز در طبیعت دیده می‌شود. گارنت سنگ حامی مسافرینی است که با کشتی سفر می‌کنند.

این سنگ برای استحکام دیواره‌های سرخرگ، تقویت چشم، و درمان سرطان در مراحل اولیه آن کارایی دارد. اثرات این سنگ میان زنان بیشتر نمایان می‌شود. گارنت بیماری‌های زنانگی را بهبود می‌بخشد و بر درمان اختلالات قاعدگی اثر مثبت می‌گذارد.

- سنگ ماه تولد مرداد چیست؟

سنگ ماه تولد مرداد ماه، پریدوت یا زبرجد و اونیکس می باشد. اونیکس سنگی شبیه عقیق است که به رنگ سیاه یافت می‌شود. این سنگ برای درمان اعتیاد مورد مصرف دارد. به نظر می‌رسد از آنجا که اونیکس اعتمادبه‌نفس و دلگرمی را افزایش می‌دهد از گرایش افراد به‌سوی اعتیاد می‌کاهد.

اونیکس روی سیاه‌رگ‌ها و مفاصل اثر مثبت می‌گذارد و از لحاظ روانی موجب ازدیاد هماهنگی روحی انسان می‌شود.

- سنگ ماه تولد شهریور چیست؟

سنگ ماه تولد شهریور ماه یاقوت کبود می باشد. این سنگ دارای خاصیت شفابخشی است و روی سلول‌های پوست، مو و ناخن خیلی تأثیر می‌گذارد. یاقوت کبود از ریزش مو جلوگیری می‌کند و سیستم عصبی را بهبود می‌بخشد. این سنگ درد را کاهش می‌دهد و برای بیماری‌های مزمنی مثل رماتیسم اثر مثبت می‌گذارد. علاوه‌برآن برای درمان سرگیجه و جلوگیری از خونریزی زخم‌ها به کار می‌رود.

یاقوت کبود - محصولات یاقوت کبود

- سنگ ماه تولد مهر چیست؟

متولدین مهر ماه می‌توانند از سنگ‌های مونستون و اوپال به عنوان سنگ ماه تولد خودشان استفاده نمایند. مونستون چندین رنگ دارد، سفید مایل به آبی، مایل‌به‌سبز و مایل به صورتی. مونستون سنگی است که روی اختلالات هورمونی خیلی تأثیر مثبتی دارد. به‌خصوص شیر مادران را افزایش می‌دهد. این سنگ روی تیروئید هم اثر مثبت دارد و باعث می‌شود موانع احساسی شخص از بین برود.

اوپال از خانواده عقیق است و سنگی است که در کشور استرالیا به دست می‌آید. این سنگ روی التهابات روده و معده مؤثر است و بر جریان خون نیز تأثیر می‌گذارد، از این سنگ به طلسم خوشبختی نیز نام برده شده است. در گذشته مرسوم بوده است که از اشخاص مبتلا به افسردگی، در خواست می‌کردند به اوپال سیاه نگاه کنند. چون اعتقاد داشتند این کار افسردگی آنها را از بین می‌برد.

- سنگ ماه تولد آبان چیست؟

سیترین و یاقوت قرمز از سنگ‌های متولدین ماه آبان است. یاقوت قرمز برای بیماری‌های ویروسی و اپیدمی، همچنین درمان تب مفید است. این سنگ بی حسی و رخوت را از بین برده و از زایمان زودرس جلوگیری می‌کند.

یاقوت قرمز ایمنی بدن را افزایش می‌دهد و از لحاظ روانی هم باعث رهایی از وابستگی‌های روانی می‌شود. از زمان قدیم متداول بوده که به زوج‌های جوان توصیه می‌شده است که این سنگ را برای وفای بیشتر به شریک زندگی خود به گردن بیاویزند.

یاقوت قرمز

- سنگ ماه تولد آذرچیست؟

سنگ ماه تولد آذر ماهی ها سنگ  فیروزه می‌باشد. از سنگ فیروزه به‌عنوان سنگ حامی یاد شده است. معروف است که در اروپا خلبانان و مهمانداران هواپیما برای ایمنی در سفر از فیروزه استفاده می‌کنند. چون این سنگ از سقوط جلوگیری می‌کند.

فیروزه بر روی عملکرد نادرست کبد اثر می‌گذارد و قدرت و سوی چشم را افزایش می‌دهد. فیروزه ضدافسردگی است و باعث نشاط می‌شود و التهابات پوستی را فرو می‌نشاند.

فیروزه طلا

سنگ فیروزه برای چه ماهی است؟

سنگ فیروزه برای چه ماهی است؟ ممکن است این سؤال همه علاقه‌مندان به سنگ فیروزه باشد، در علم استرولوژی آمده است که هر سنگ جواهری برای متولدین یک ماه خاص دارای خواص بیشتر و شگفت‌انگیزتری است. ما در این مقاله قصد داریم به سنگ فیروزه بپردازیم و علاوه بر برشمردن خواص این سنگ، مشخص کنیم که سنگ فیروزه برای چه ماهی است. با ما همراه باشید.

سنگ فیروزه، برای متولدین کدام ماه است؟

فیروزه یک سنگ آبی خوش‌رنگ در طیف‌های رنگی آبی بسیار روشن تا آبی بسیار تیره است، گاهی سنگ فیروزه کاملاً صاف و یکدست و بدون ناخالصی است و برخی دیگر از فیروزه‌ها دارای رگه‌هایی هستند که باعث زیباتر دیده شدن این جواهر می‌شود.

سنگ فیروزه را سنگ ماه تولد آذرماه نامیده‌اند، اگرچه برای متولدین این ماه سنگ‌های دیگری چون توپاز زرد و آبی، بریل، یاقوت سرخ و زرد و آمیتیست نیز در نظر گرفته شده است اما همه این‌ها سنگ‌های فرعی هستند و اصلی‌ترین سنگ ماه تولد متولدین آذر، سنگ فیروزه است.

خواص شگفت‌انگیز فیروزه برای متولدین آذرماه

برای فیروزه خواص شگفت‌انگیز درمانی و روانی بسیاری بیان شده است، به‌طوری‌که در زمان‌های بسیار قدیم از این جواهر طبیعی در علم پزشکی استفاده می‌شد. از این سنگ متولد آذرماه که سنگ فیروزه است برای درمان سردرد استفاده می‌شد، برخی معتقد بودند که سنگ فیروزه دارنده خود را در مقابل چشم زخم محافظت می‌کند و برخی آن را ضدافسردگی و استرس و یک جواهر شادی‌آور می‌دانند.

گروهی دیگر معتقدند که سنگ فیروزه برای متولدین ماه آذر سنگ خوش‌شانسی است و حامی و نگهبان آن‌ها در مقابل خطرات است. ضمن این که فیروزه باعث تقویت چشم و بینایی نیز می‌شود. از نظر شرع اسلام نیز فیروزه از جمله سنگ‌هایی است که به استفاده از تأکید بسیار شده است و گفته شده که فیروزه باعث رونق بخشیدن به کسب‌وکار می‌شود.

کدام زیورآلات فیروزه برای آذرماهی‌ها بهتر است

حال که دانستید سنگ فیروزه برای چه ماهی است و چه خواصی به همراه دارد، مهم است بدانید که چگونه فیروزه را وارد زندگی خود کنید. متولدین آذر برای بهره‌مندی از خواص بی‌نظیر فیروزه می‌توانند از زیورآلات و یا ظروف فیروزه کوب استفاده کنند. فیروزه یک سنگ جواهر ارزشمند است که مرغوب‌ترین نوع آن در ایران یافت می‌شود، یکی از صنایع‌دستی زیبا و گران‌بهای ایرانی ظروف فیروزه کوب است؛ بنابراین هم می‌توانید از سنگ فیروزه در زیورآلات جواهری چون انگشتر، گوشواره، گردنبند، دستبند و... به‌صورت تک نگین و یا ترکیب با سایر نگین‌های رنگی استفاده کنید و هم می‌توانید ظروف فیروزه کوب زیبا را در خانه نگهداری کنید. اصول و روش‌های نگهداری از سنگ فیروزه و همچنین روش‌های شارژ کردن این سنگ آبی خوش‌رنگ موضوع دیگری است که متولدین آذر باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

در پاسخ به این سؤال که سنگ فیروزه برای چه ماهی است، بیان شد که این سنگ جواهر دارای خواص ماورایی بسیار برای متولدین آذرماه است. ما در این مقاله کوتاه به خواص بی‌نظیر سنگ فیروزه اشاره کردیم و توصیه کردیم که متولدین آذرماه برای بهره‌مندی از سنگ فیروزه از زیورآلات یا ظروف فیروزه کوب استفاده کنند.

- سنگ ماه تولد دی چیست؟

متولدین دی ماه سنگ ماه تولد مخصوصی به خود ندارند. اما در عوض همه سنگ‌ها با تمام خواصشان برای آنها مفید است. پس متولدین این ماه آزاد هستند که هر سنگی را که دوست دارند به عنوان سنگ ماه تولد خود انتخاب کنند.

- سنگ ماه تولد بهمن چیست؟

آمیتیست، سنگ کریستالی بنفشی که به اضطراب پایان می‌دهد سنگ سنگ ماه تولد بهمن ماه است. این سنگ ضد اضطراب و کابوس است و برای کسانی که بد خواب هستند یا مدام کابوس می‌بینند توصیه شده است.

تجربه نشان داده است که افراد مضطرب وقتی آماتیست به همراه دارند به آرامش می رسند.

آمتیست

- سنگ ماه تولد اسفند چیست؟

متولدین آخرین ماه سال با سنگ ماه تولد مرجان پیوند برقرار می‌کنند. مرجان از گیاه دریایی به دست می‌آید و از رنگ قرمز پررنگ تا گلبهی و صورتی یافت می‌شود.

چون منشأ آن کلسیم است روی بیماری استخوان‌ها به‌خصوص راشیتیسم تأثیر مثبت می‌گذارد. مرجان برای استحکام دندان‌ها مفید است و انعطاف‌پذیری را هم تقویت می‌کند.

متولدین اسفند که به‌راحتی نمی‌توانند خود را با محیط وفق بدهند با همراه داشتن مرجان می‌توانند بر این ضعف فائق آیند.

جمع بندی:

طبق داستان‌های پشت سنگ ماه تولد، افسانه‌ها حاکی از آن است که پوشیدن یک سنگ قیمتی در ماه تعیین شده، قدرت شفابخشی و درمانی آن را افزایش می‌دهد. سنگ های ماه تولد روشی فوق العاده برای افزودن معنای خاصی به جواهرات و ساختن هدایای عالی برای جشن تولد، سالگرد، فارغ التحصیلی یا دیگر مناسبت های به یاد ماندنی است. ما در سایت زر همراه شما هستیم تا بهترین و زیباترین هدایای طلا و جواهر را برای خود و عزیزانتان به ارمغان بیاوریم.

هدیه سنگ ماه تولد
 

همراهان و دوستان گالری زر، شما می توانید با مراجعه به صفحه، فروشگاههای طلا و جواهر بر اساس سنگ جواهر، به راحتی محصول خود را بیابید و هر مدلی را که انتخاب نمودید با هر سنگی که مایل بودید سفارش دهید. مشاوران ما در قسمت فروش سایت زر با شما همراه هستند تا سفرش شما با بهترین کیفیت در اختیار شما عزیزان قرار گیرد.

منبع خبر: گردآوری: گروه زر
  ۱۴ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۸:۰:۸ قبل از ظهر
نظرات (1)

ریحانه معنوی  ۶ شهریور ۱۳۹۰ ساعت ۲:۱۰:۳۱ قبل از ظهر

به چه نحوی میتوانیم سفارش دهیم سایتتان اطلاعات خوبی داشت

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد