طلا در سلامت انسان چه نقشی دارد؟

طلا در سلامت انسان چه نقشی دارد؟
طلا فلزي است گرانبها كه در صنايع گوناگون ، علم پزشكي و داروسازي كاربردهاي متعددي دارد . شايد باور اينكه مي توان از طلا در علم پزشكي و تهيه داروها بهره جست كمي مشكل باشد.

طلا،  فلزي است گرانبها كه در صنايع گوناگون ، علم پزشكي و داروسازي كاربردهاي متعددي دارد . شايد باور اينكه مي توان از طلا در علم پزشكي و تهيه داروها بهره جست كمي مشكل باشد.
امروزه محققين در پي يافتن كاربردهاي جديد با اثرات مضر كمتر در بدن انسان و صرفه اقتصادي در ساخت توليدات پزشكي هستند و تا حدي نيز در اين راه به موفقيت هايي دست يافته اند به طوري كه از طلا در درمان سرطان با استفاده از خاصيت ضد تومورآن، براي روكش دندان ونيز به عنوان ردياب زيستي جهت ارسال دارو به محل مورد نظر و.... استفاده مي كنند.
طلا از ديرباز در رابطه با سلامت انسان نقش با اهميتي داشته است و دانشمندان مختلف ايراني نيز در مورد خواص درماني طلا بسيار سخن گفته اند، از جمله آن ها مي توان به اين اشاره كرد كه :
طلا فلزي است داراي طبيعت گرم و تر ، به دل نيرو بخشيده و اگر با آن بر روي پوست داغ زنند عفونتي را به دنبال نداشته و نيز ذكر شده كه سرمه كشيدن با ميل طلا فوائد زيادي دارد ( كاني شناسي در ايران قديم به نقل از سرالاسرار ابن سينا و الجماهر في معرفه الجواهر ابوريحان ).
پزشكان ژاپني نيزعقيده داشتند كه اگر طلا را گرم كنند و به يكباره در آب سرد فرو برند ، باخوردن اين آب امراض بدن برطرف شده و شادابي روح را در پي دارد.

منبع خبر: گردآوری: گروه زر
  ۱۰ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱:۱۷:۱۱ بعد از ظهر
برچسب ها:
نظرات (1)

طلا  ۳ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۲۳:۲۲ قبل از ظهر

چی میگی؟

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد