لاكشمي‌ميتال، رييس بزرگ‌ترين كمپاني فولاد جهان

لاكشمي‌ميتال، رييس بزرگ‌ترين كمپاني فولاد جهان
لاكشمي‌ميتال،‌ مهاجر هندي، رييس بزرگ‌ترين كمپاني فولاد جهان است كه با ثروت 3/19 ميليارد دلار در جايگاه هشتمين فرد ثروتمند دنيا قرار دارد. ميتال متولد 15 ژوئن سال 1950 در راجاستان هندوستان و فردي با اصليت بريتانيايي-هندي است.
لاكشمي‌ميتال،‌ مهاجر هندي، رييس بزرگ‌ترين كمپاني فولاد جهان است كه با ثروت 3/19 ميليارد دلار در جايگاه هشتمين فرد ثروتمند دنيا قرار دارد. ميتال متولد 15 ژوئن سال 1950 در راجاستان هندوستان و فردي با اصليت بريتانيايي-هندي است.
او مدير ارشد اجرايي و موسس شركت آرسلورميتال، از زمان ادغام بوده است. در آوريل 2010 ميتال به عنوان ثروتمندترين فرد در اروپا شناخته شده بود. در سال 2006، فايننشيال تايمز ميتال را به عنوان مرد سال انتخاب كرد و در سال 2007 او عنوان يكي از 100 فرد تاثيرگذار جهان را از مجله تايمز دريافت كرد.
او هم اكنون به عنوان مدير غير اجرايي( مديري كه جزو تيم اجرايي و كارمند شركت نيست) گلدمن ساكس (يك بانك سرمايه‌گذاري جهاني)، EADS (يك شركت بزرگ فضايي در اروپا) و بانك ICICI (بزرگترين بانك خصوصي هندوستان) و نايب رييس مجمع جهاني فولاد نيز مشغول به كار است. ميتال عضو شوراي سرمايه‌گذاري خارجي در قزاقستان، شوراي بين‌المللي سرمايه‌گذاري در آفريقاي جنوبي، شوراي بين‌المللي تجارت مجمع اقتصادي جهان و كميته اجرايي موسسه فولاد نيز مي‌باشد. او عضو هيئت علمي ‌دانشگاه مديريت كلاگ نيز هست.
ميتال در خانواده‌اي اهل كسب و كار بزرگ شده و در كالج سنت خاوير كلكته در رشته تجارت تحصيل كرده است. او فعاليت‌هاي تجاري‌اش را با كار در كسب و كار فولادسازي خانوادگي‌اش در هندوستان شروع كرد. در سال 1976 زماني كه خانواده‌اش تجارت فولاد خود را راه‌اندازي كردند، او تصميم به تاسيس بخشي بين‌المللي در شركت براي خود كرد. او اين كار را با خريد كارخانه‌اي كهنه و از كارافتاده در اندونزي شروع كرد. كمي‌بعد از آن، او با دختر يك وام‌دهنده ثروتمند ازدواج كرد. در سال 1994، ميتال براي اينكه از پدر، ‌مادر و برادرانش متمايز باشد از شركت خانوادگي شان جدا شد و كسب و كار بين‌المللي فولاد خودش را با نام ميتال راه انداخت. او در خانه‌اي 12 اتاقه در لندن با قيمت حدودا 128 ميليون دلار زندگي مي‌كند.
ميتال بيش از 30 سال تجربه كار در صنعت فولاد و صنايع مرتبط به آن را دارد. او كمپاني فولاد ميتال را در سال 1976 تاسيس كرده و از آن زمان مسوول توسعه كسب و كارش بوده است. شركت فولاد ميتال، يك توليدكننده فولاد در سطح جهاني است كه در 14 كشور دنيا با 150000 كارمند. فعاليت مي‌كند. شركت ميتال بزرگترين شركت توليد فولاد با حمل 1/42 تن فولاد و سود بيش از 22 ميليارد دلار در سال 2004 بود.
كمپاني آرسلورميتال با بيش از 281هزار كارمند در بيش از 60 كشور، بزرگترين كمپاني فولاد دنيا به شمار مي‌رود. اين شركت از ادغام شركت‌هاي آرسلور و ميتال در سال 2006 شكل گرفته است و در سال 2009 در جايگاه بيست و هشتم در ليست 500 شركت برتر فورچون قرار گرفته است. اين شركت در تهيه فولاد براي اكثر بازار‌هاي عمده جهاني، از جمله صنايع خودرو، ساختمان سازي، وسايل خانه و بسته‌بندي پيشتاز است. اين گروه در تحقيق و توسعه و تكنولوژي نيز پيشتاز است و بخش عمده‌اي از عرضه مواد خام را در دست دارد و در شبكه‌هاي توزيع گسترده‌اي كار، فعاليت مي‌كند. حضور اين گروه در اروپا، آسيا، آفريقا و آمريكا باعث شناخته شدن آن در تمام بازارهاي اصلي فولاد شده است. اين گروه همچنين به دنبال بهبود جايگاهش در بازار‌هاي سريعا در حال رشد چين و هندوستان مي‌باشد. سهام آرسلورميتال در بازارهاي معامله سهام پاريس، آمستردام، نيويورك، بروكسل، لوكزامبورگ و شهرهايي در اسپانيا چون بارسلونا، بيلبائو، مادريد و والنسيا، خريد و فروش مي‌شوند. اين گروه در سال 2008، معادل 9/124 ميليارد دلار درآمد با توليد 3/103 ميليون تن (معادل10 درصد از توليد فولاد جهان) فولاد خام داشته است.
به‌رغم تمام موفقيت‌هاي ميتال، كاركنان شركتش او را پس از كشته شدن چند تن از كاركنانش در معدن، متهم به برده‌داري كردند. در دسامبر سال 2004، به خاطر انفجار معادن ميتال در قزاقستان كه به خاطر اشتباه ردياب رخ داده بود، 23 كارگر معدن جان خود را از دست دادند.
ميتال پس از اينكه هندوستان در المپيك تابستاني 2000 تنها يك مدال برنز و در المپيك 2004 يك مدال نقره دريافت كرد، تصميم گرفت شركت ميتال چامپيون تراست را با 9 ميليون دلار و به منظور حمايت از 10 ورزشكار هندي با پتانسيل رشد خوب، راه‌اندازي كند. او در سال 2008 به دليل اينكه هندوستان اولين مدال طلاي خود را در المپيك كسب كرده بود، جايزه آبيندا بيندرا را دريافت كرد.
- مقالات مرتبط:
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۰ دی ۱۳۸۹ ساعت ۲:۸:۲۱ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد