سنگ تورمالين، انواع تورمالین و خواص سنگ تورمالين + عکس

سنگ تورمالين، انواع تورمالین و خواص سنگ تورمالين + عکس
در این مقاله به معرفی و شناخت سنگ تورمالین پرداخته ایم و انواع تورمالین را معرفی و سپس خواص سنگ تورمالین را برای هر کدام بیان کردیم. شما با خواندن این راهنمای جامع ستگ تورمالین را به راحتی تشخیص می دهید.

سنگ تورمالین سنگی جذاب، اصیل و دارای الهامات خلاقانه عالی می‌باشد. تورمالین سنگی است با هزاران ویژگی و فایده برای افرادی که از آن استفاده می‌کنند. از سنگ تورمالین در ساخت طلا و جواهر استفاده می‌شود را که دارای رنگی زیبا با خواص خارق‌العاده‌ای می‌باشد. یکی از معروف‌ترین اکسسوری‌های مورداستفاده از این سنگ گران‌بها، پلاک طلا تورمالین و انگشتر تورمالین زنانه می‌باشد.

عکس سنگ تورمالین - زر

 بسیاری از جواهرات گران‌بها با رنگ منحصربه‌فرد در نوع خود یا درهرصورت با انواع رنگی مشخص می‌شوند. اما در دنیای گوهرشناسی همیشه این‌طور نیست، به‌عنوان‌مثال، سنگ تورمالین بیش از همه به دلیل رنگ‌های بسیار برجسته است که معروف می‌باشد.

ما در واقع در مورد یک جواهر گران‌بها به نام تورمالین صحبت می‌کنیم که به‌سختی خالص به نظر می‌رسد، همچنین به دلیل این واقعیت است که اغلب میزبان رگه‌های مختلفی در داخل است. علاوه بر این، شکل کلاسیک استوانه‌ای سنگ تورمالین، آن را در نوع خود منحصربه‌فردتر می‌کند. در این مقاله سایت زر به بررسی سنگ تورمالین، انواع آن و خواص سنگ تورمالین می‌پردازیم پس با ما همراه باشید تا هرآنچه باید در مورد سنگ تورمالین بدانید را به شما بگوییم.

سنگ تورمالین چیست؟

عکس انگشتر تورمالین زنانه طلا و جواهر - سایت زر

سنگ تورمالین اغلب به‌عنوان زینتی برای جواهرات استفاده می‌شود و در مجموع خواص زیادی به آن نسبت داده می‌شود. این جواهر از خانواده سیلیکات ایزومورف ها می‌آید و تمایل دارد به کریستال‌های بزرگ تبدیل شود. سایه‌های زیاد و شکل خاص سنگ تورمالین امکان تراش جواهرات زیادی را فراهم می‌کند که همان‌طور که گفتیم در ساخت انگشتر طلا زنانه، گردنبند طلا زنانه، دستبند طلا زنانه و بسیاری از محصولات دیگر استفاده می‌شود.

اما منظور از هدیه دادن انگشتر تورمالین چیست؟ معانی مرتبط با این سنگ متفاوت است و در درمان‌های شفابخش با منشأ شرقی قابل‌استفاده است. پس بیایید بیشتر با خواص این کریستال زیبا آشنا شویم.

خصوصیات فیزیکی سنگ تورمالین:

عکس پلاک طلا و جواهر زنانه تورمالین+ قیمت خرید در سایت زر

برش: تورمالین ها صفحه‌های برش ندارند.

سختی: بسته به ترکیب شیمیایی سختی سنگ تورمالین می‌تواند از ۷٫۰ تا ۷٫۵ متغیر باشد.

ضریب شکست: تورمالین ها در سیستم تریگونال متبلور می‌شوند و در نتیجه دوشکست هستند. ضریب شکست باتوجه‌به ترکیب شیمیایی به ترتیب در محدوده ۱٫۶۳۴-۱٫۶۶۱ و ۱٫۶۱۰-۱٫۶۳۲ متفاوت است.

معنی و تاریخچه سنگ تورمالین

تاریخچه سنگ تورمالین چیست - زر

سنگ تورمالین برای اولین‌بار توسط بازرگانان هلندی در سواحل غربی ایتالیا در اواخر قرن ۱۶۰۰ یا اوایل ۱۷۰۰ کشف شد. نام تورمالین از اصطلاح سینهالی تورمالی گرفته شده است که نامی بود که در آن زمان به تمام کریستال‌های رنگی جزیره سریلانکا داده می‌شد. در واقع، زمانی در تاریخ تصور می‌شد که تورمالین صورتی و قرمز یاقوت سرخ است. تورمالین صورتی رنگ صورتی‌تر از یاقوتی دارد، اما شباهت‌های ظاهری آن‌ها به‌قدری قوی است که سنگ‌های موجود در جواهرات تاج روسی وجود دارد. قرن‌ها تصور می‌شد که یاقوت سرخ بوده و اکنون تصور می‌شود تورمالین باشد.

چگونه خواص سنگ تورمالین بدن را بهبود می‌بخشد؟

خواص سنگ تورمالین - سایت زر

پرتوهای مادون قرمز دور پرتوهای انرژی نامرئی هستند. آنها می‌توانند به تمام لایه‌های بدن انسان نفوذ کنند و به قسمت‌های داخلی بافت‌ها، ماهیچه‌ها و استخوان‌ها تا سطح سلولی برسند. از این طریق، اشعه‌های مادون قرمز و یون‌های منفی نیز در تعیین و تنظیم خلق‌وخوی بسیار مهم هستند. تحقیقات نشان داده است که اختلالات خلقی ممکن است ابتدا از طریق نسل‌های یون منفی به‌عنوان داروهای ضدافسردگی بهبود یابد - اما بدون عوارض جانبی منفی.

چرا؟ زیرا این یون‌ها اکسیژن رسانی به مغز و بازسازی خون را افزایش می‌دهند که تورمالین برای تشعشعات مادون قرمز در طول موج ۴-۱۴ میکرون ساطع می‌کند که باعث تقویت سیستم ایمنی و سم‌زدایی بدن می‌شود. تورمالین یک متحد قدرتمند برای سلامت و تندرستی بدن شماست.

خواص سنگ تورمالین به‌ طور کلی:

خواص درمانی سنگ تورمالین - سایت زر

در این قسمت مقاله به بررسی خواص سنگ تورمالین در حالت کلی می‌پردازیم؛ اما در ادامه تک‌تک انواع سنگ تورمالین را نیز جداگانه بررسی می‌کنیم. پس تا انتهای مقاله و برای شناخت کافی انواع سنگ تورمالین و خواص سنگ تورمالین در رنگ‌های مختلف با ما همراه باشید.

  1. سنگ تورمالین به رنگ‌های سیاه، سبز، صورتی و حتی به‌صورت بی‌رنگ وجود دارد.
  2. سنگ تورمالین سبز به درمان مسمومیت‌های خونی، بیماری‌های عفونی، کم‌خونی و مجرای لنفاوی کمک می‌کند.
  3. سنگ تورمالین اعصاب را آرام و قدرت تمرکز را زیاد می‌کند.
  4. سرطان در مراحل اولیه‌اش توسط سنگ تورمالین مداوا می‌شود.
  5. تفاوت جزئی در رنگ‌های سبز متنوع باعث درمان قلب بیمار می‌شود.
  6. تورمالین سبز پیوندها را مستحکم‌تر و هماهنگی نظم و درک خانواده را زیاد می‌کند و ارتعاشات خلق‌وخوی را متعادل می‌سازد.
  7. این سنگ مختص نشان قوچ (فروردین) است و متعلق به چاکرای قلب است.
  8. سنگ تورمالین سیاه گردش خونی را فعال و قلب را تقویت می‌کند و باعث افزایش حس بویایی است.
  9. این نوع تورمالین ما را در برابر نیروهای منفی دنیوی و غیره حمایت می‌کند به همین دلیل باید آن را همیشه با خود داشته باشیم.
  10. همچنین تورمالین سیاه می‌تواند در برابر حسادت‌ها و رشک‌ورزیدن‌هایی که ما را احاطه کرده است در امان نگه دارد.
  11. این سنگ تحت صورت‌های فلکی عقرب (آبان) ,قوچ (فروردین) قرارداد.
  12. سنگ تورمالین آبی صاحبش را با جنس مؤنث سازگارتر می‌کند.
  13. ریه‌ها، حنجره، غده تیروئید، هورمون‌ها و سیستم ایمنی بدن را نیرو می‌بخشد.
  14. مشکلات مربوط به تمرکز را رفع می‌کند و بیماری‌های روانی را تسکین می‌دهد.
  15. تورمالین صورتی (روبلیت) سرگیجه را درمان می‌کند و حافظه و قلب را نیرو می‌بخشد.
  16. بیماری‌های مربوط به ناخن‌ها و اعصاب را درمان می‌کند.
  17. این سنگ برای درمان بعضی گونه‌های نازایی، بیماری‌های دستگاه تناسلی و مسائل مربوط به عادت ماهیانه است.
  18. این سنگ نگرانی‌ها، سرخوردگی‌ها یا ناکامی‌های در ارتباطات و یا زندگی‌های مشترک بین زوج‌ها را از بین می‌برد.
  19. سنگ تورمالین صورتی به ما در اراده احترام به خود و قدرت بیان می‌دهد.
  20. نیروی تمرکز را درمان و زیاد می‌کند و عوارض بیماری‌های روان‌تنی را درمان می‌کند.
  21. سنگ تورمالین نیروی عشق و دلباختگی را در ما بیدار و تنظیم می‌کند و نوسانات قوی برای شادی، شور و هیجان در زندگی را منتشر می‌کند.
  22. تورمالین صورتی مختص علائم قوچ (فروردین) ترازو (مهر) و عقرب (آبان) است.

سنگ جواهر تورمالین با دو طیف رنگی:

تورمالین ها به‌طورکلی با دورنگی زیاد مشخص می‌شوند، یعنی با تنوع زیاد در تن رنگ، زیرا جهت مشاهده سنگ باتوجه‌به محور نوری متفاوت است.

تورمالین یک سنگ گران‌بها با طبیعت کریستالی متعلق به خانواده سیکلوسیلیکات است. همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، تورمالین ها اغلب دارای ترکیبات شیمیایی متنوعی هستند که آنها را از نظر رنگ و روکش کروم متمایز می‌کند. این امر عملاً تقسیم تورمالین‌های مختلف را به انواع تعریف شده غیرممکن می‌کند. اگرچه رنگ سنتی سنگ تورمالین سبز است، اما این جواهر می‌تواند به رنگ‌های سیاه، صورتی، آبی، ارغوانی، قرمز آتشین و البته شفاف نیز باشد؛ بنابراین تصادفی نیست که نام تورمالین از تورمالی گرفته شده است، کلمه‌ای با منشأ سینهالی که ترجمه تحت‌اللفظی آن ترکیبی است. در واقع، تورمالین ها اغلب به دلیل قراردادن چند آبکاری کروم درون یک سنگ معروف هستند.

ویژگی‌های سنگ تورمالین

نیم ست تورمالین: ویژگی‌های سنگ تورمالین

ویژگی‌های سنگ تورمالین بسیار جالب است و یافتن آن در سایر کریستال‌های گران‌بها بسیار دشوار است. تورمالین کلاسیک باتوجه‌به شکل بسیار متنوع آن، همیشه ساختاری استوانه‌ای یا منشوری دارد، اما یافتن تورمالین‌هایی با ساختار مثلثی یا سایر اشکال خاص غیرمعمول نیست. علاوه بر این، یکی دیگر از ویژگی‌های تورمالین، رگه آنها است، در واقع، سنگ تورمالین تقریباً هرگز کاملاً خالص در داخل ظاهر نمی‌شود. بااین‌حال رگه‌ها بخشی از آن گروه از عناصر هستند که به این سنگ قیمتی جذابیت می‌بخشد.
همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، تنوع رنگی سنگ تورمالین بسیار زیاد هستند و اغلب در یک سنگ ترکیب می‌شوند و یک جلوه رنگین‌کمان فوق‌العاده ایجاد می‌کنند. به نظر می‌رسد لازم است تکرار شود که هیچ‌گونه تقسیم‌بندی به انواع تورمالین وجود ندارد، این سنگ قیمتی، در واقع، در تمام‌رنگ‌های ممکن در مقیاس رنگی وجود دارد. با وجود این، برخی از تورمالین ها به دلیل رنگ خاص خود نام‌های خاص خود را دارند.
از نظر براقیت، تورمالین عموماً اثر شیشه‌ای دارد، درحالی‌که از نظر خلوص می‌تواند کاملاً شفاف یا جعلی، شفاف و حتی با یک اثر مات مشخص شود. از نظر ساختاری نامنظم به نظر می‌رسد، با رگه‌هایی که از الگوی دقیقی پیروی نمی‌کنند و هر یک از این سنگ‌ها را از بقیه متمایز می‌کند.
یکی دیگر از ویژگی‌های تورمالین فقدان کامل اثرات فلورسنت است، درحالی‌که از نظر ساختاری همه تورمالین ها پیرو الکتریک هستند، به این معنی که این سنگ‌های کریستالی می‌توانند الکتریسیته را در هنگام قرارگرفتن در معرض منبع گرما ذخیره کنند. وقتی تحت‌فشار هستند همین اتفاق می‌افتد.
یکی دیگر از ویژگی‌های تورمالین این است که این نوع از سنگ‌های قیمتی در برابر اسیدها نیز آسیب‌پذیر هستند.
تورمالین سنگی است که تقریباً همیشه از جریان‌های گدازه سرچشمه می‌گیرد و بنابراین در داخل تخته‌سنگ‌های دگرگونی قرار می‌گیرد. بااین‌حال، تورمالین را می‌توان در سنگ‌های رسوبی و پگماتیت نیز یافت. از جمله باید تأکید کرد که این سنگ‌های با منشأ کریستالی دارای سیلیکون فراوان هستند. امروزه آنها عمدتاً از معادن جزیره البا می‌آیند، اما هنوز هم می‌توان آنها را در برزیل، آفریقا، به‌ویژه در موزامبیک و نامیبیا، در ایالات متحده آمریکا و مشخصاً در سریلانکا یافت.

علت جذابیت سنگ تورمالین در ساخت جواهرات

عکس گوشواره تورمالین طلای زنانه میخی - زر

سنگ رنگین‌کمان نام دیگر تورمالین است که نوعی سنگ چند رنگ است. اگرچه تورمالین ها را نمی‌توان با سنگ‌های قیمتی با کالیبر الماس مقایسه کرد، اما هنوز هم تورمالین ها در زمینه جواهرات بسیار موردتوجه هستند. این به دلیل ویژگی‌هایی است که در بالا مشاهده می‌شود، رنگ‌های مختلف، رگه‌ها و همچنین به یک ویژگی دیگر. یعنی وجود اتم‌های اکسیژن در داخل آنها. به دلیل تنوع شیمیایی شدید، تورمالین ها رنگ‌های بسیار متغیری به خود می‌گیرند. این گروه از مواد معدنی با بیشترین تنوع رنگ است، تا جایی که به‌جرئت می‌توان گفت تورمالین با هر سایه‌ای وجود دارد.

مهم است که بدانید باارزش‌ترین سنگ تورمالین، تورمالین شفاف، کاملاً خالص و بی‌رنگ است. اما بر اساس رنگ، می‌توان وجود گونه‌هایی را نیز گزارش داد که نام تجاری خود را دارند.

انواع سنگ تورمالین

انواع سنگ تورمالین - زر

سنگ تورمالین دقیقاً چیست؟ رنگ سنگ تورمالین بر اساس درصد اجزای مختلف آن تعیین می‌شود و می‌تواند یکی از موارد زیر باشد: تورمالین قرمز، تورمالین صورتی، تورمالین زرد، تورمالین قهوه‌ای، تورمالین سیاه، تورمالین سبز، تورمالین آبی یا بنفش.

تورمالین یک سنگ قیمتی است که عضوی از خانواده بوروسیلیکات متنوع است و همچنین ممکن است حاوی منیزیم، آهن و سایر فلزات باشد. در ادامه این مقاله انواع سنگ تورمالین را معرفی می‌کنیم:

سنگ تورمالین روبلایت یا تورمالین صورتی

عکس سنگ تورمالین روبلایت یا عکس تورمالین صورتی - زر

سنگ تورمالین روبلایت تورمالین‌هایی با رنگ‌های صورتی تیره تا قرمز نسبتاً اشباع شده و رنگ‌های متوسط تا تیره هستند. تورمالین صورتی سنگ‌های جواهرات عالی می‌سازند و نمونه‌های قرمز یاقوتی بدون رنگ نارنجی یا قهوه‌ای بسیار ارزشمند هستند.

خواص سنگ تورمالین صورتی یا روبلایت

عکس انگشتر تورمالین طلا زنانه جواهر - سایت زر

  1. یک سنگ اولیه قلب
  2. اتصال به زمین را پایه‌گذاری و کمک می‌کند
  3. شفقت و ملایمت را در طول دوره‌های تغییروتحول تشویق می‌کند
  4. روشنگری را تقویت می‌کند
  5. به آرامش و تسکین قلب کمک می‌کند: به تنظیم ضربان قلب نامنظم و آنژین کمک می‌کند.
  6. به‌خصوص در درمان تمام مسائل زنان و زایمان مفید و مفید است
  7. به کاهش استرس کمک می‌کند، افسردگی و اضطراب را نگران می‌کند
  8. عشق به خود را تشویق می‌کند
  9. به مشکلات خواب کمک می‌کند
  10. سیستم عصبی و میگرن را آرام می‌کند
  11. سیستم غدد درون‌ریز را متعادل می‌کند
  12. نیمکره چپ و راست مغز را متعادل می‌کند
  13. برای کودکان بسیار حساس و بیش‌فعالی مفید است

سنگ تورمالین البایت یا تورمالین سبز به انگلیسی Elbaite

عکس سنگ تورمالین البایت یا تورمالین سبز - زر

تورمالین البایت نوعی از تورمالین است که باارزش‌ترین و شناخته‌شده‌ترین نوع به شمار می‌رود. تورمالین البایت اکثریت قریب به اتفاق تورمالین‌های چند رنگ و تقریباً کل انواع سنگ‌های قیمتی تورمالین را نشان می‌دهد.

ویژگی‌های سنگ تورمالین البایت یا تورمالین سبز

تورمالین البایت تقریباً همیشه در رنگ‌های مختلف یافت می‌شود و آن را به یکی از مواد معدنی با بیشترین رنگ‌های منحصربه‌فرد تبدیل می‌کند.

خواص تورمالین البایت به قرار زیر است: تورمالین البایت دارای براقیت شیشه‌ای، سختی ۷٫۵ و چگالی آن از ۳٫۰۵ تا ۳٫۱ است.

منطقه معدنی قناری در منطقه لوندازی در شرق زامبیا مهم‌ترین منبع استخراج البایت در جهان است. این گوهر پرجنب‌وجوش از آن منطقه می‌آید. از اوایل دهه ۱۹۸۰ استخراج شده است، و اندازه‌های معمولی یافت شده کوچک‌تر از یک قیراط است.

خواص سنگ تورمالین البایت:

خواص سنگ تورمالین سبز - زر

اعتقاد بر این است که این سنگ به همه چیز مانند کلمات، تصاویر، نقاشی‌ها، ساختمان‌ها و مبلمان روح می‌بخشد. از خواص سنگ تورمالین البایت این است که برای ساختن چیزی خاص و منحصربه‌فرد کمک خواهید گرفت. همچنین به امکان‌پذیر کردن مواردی مانند آموزش و مهمان‌نوازی کمک می‌کند.

سنگ قیمتی تورمالین لیدیکواتیت به انگلیسی liddicoatite

عکس سنگ قیمتی تورمالین لیدیکواتیت - زر

سنگ تورمالین لیدیکواتیت شکل نادری از تورمالین است که دارای ترکیب شیمیایی تقریباً مشابه البایت است. بااین‌حال، فرمول شیمیایی لیدیکواتیت حاوی کلسیم به‌جای سدیم به‌عنوان یکی از اتم‌های تشکیل‌دهنده آن است.

تا اینکه در سال ۱۹۷۷ گونه متمایز تورمالین به نام لیدیکواتیت شناسایی شد. قبل از آن زمان، مردم تصور اشتباهی داشتند و فکر می‌کردند که تورمالین البیت است.

خواص سنگ تورمالین لیدیکوآتیت

تورمالین لیدیکوآتیت توسط پزشکان متافیزیک یک سنگ شفابخش سنتی است که می‌تواند فرایندهای ذهنی را هماهنگ کند، درک و اعتمادبه‌نفس را تشویق کند، توهمات را از بین ببرد، و بینشی در مورد علل درگیری و مبارزه ارائه دهد.

سنگ تورمالین دراویت به انگلیسی Dravite

سنگ تورمالین دراویت یا به‌اصطلاح "تورمالین قهوه‌ای" بیشتر برای اشاره به دراویت استفاده می‌شود. تورمالین در این شکل نسبتاً رایج است و معمولاً به شکل‌هایی می‌آید که ساده و غیر جالب هستند.

ویژگی‌های سنگ تورمالین دراویت

بااین‌حال، کریستال‌های مناطق خاص این پتانسیل را دارند که فوق‌العاده براق و به زیبایی متبلور شوند. سنگ تورمالین دراویت نام خود را از شهر درووگراد در اسلوونی گرفته است که همچنین مکانی است که اولین‌بار این ماده معدنی در آن توصیف شده است.

این محله تورمالین که به‌عنوان محل نوع دراویت نیز شناخته می‌شود، در دوبروا، که در نزدیکی دراووگراد در جمهوری اسلوونی قرار دارد، یافت می‌شود.

سختی تورمالین دراویت در مقیاس Mohs دارای سختی ۷٫۰ است.

خواص سنگ تورمالین دراویت:

خواص سنگ تورمالین دراویت می‌توان به این موضوع اشاره کرد که این سنگ مانند سایر انواع سنگ تورمالین دارای قدرت شفابخش قدرتمندی است.

سنگ تورمالین دراویت تأثیر قدرتمندی بر چاکرای خورشیدی دارد و چاکرای ناف را باز و تقویت می‌کند و حس قدرت و توانمندی درونی را فراهم می‌کند.

سنگ قیمتی تورمالین یوویت به انگلیسی Uvite Tourmaline

سنگ قیمتی تورمالین یوویت  - زر

تورمالین یوویت مانند تورمالین لیدیکواتیت نیز نوعی تورمالین است که بسیار رایج نیست و ساختار کریستالی آن در مقایسه با اکثر تورمالین‌های دیگر متفاوت است.

می‌توان علاوه بر کریستال‌های زیبای سبز و قهوه‌ای مایل به قرمز، کریستال‌های زیر فلزی براق را نیز یافت، باوجوداینکه این شکل از تورمالین دارای طیف رنگی مشابه انواع دیگر تورمالین نیست.

خواص سنگ تورمالین یوویت:

خواص سنگ تورمالین - زر

متخصصان متافیزیک مدرن بر این باورند که یوویت می‌تواند فوبیا را تسکین دهد و این از مهم‌ترین خواص سنگ تورمالین یوویت است. این سنگ حس اعتمادبه‌نفس فرد را تقویت کند، فرد را از جنون رها کند، فرد را به حقیقت نزدیک‌تر کند و روحیه جنگندگی را افزایش دهد.

سنگ تورمالین هندوانه ای:

عکس سنگ تورمالین هندوانه ای - زر

سنگ تورمالین هندوانه ای نوعی تورمالین با رگه‌های قرمز و دیواره سبز است. این تورمالین با ناحیه رنگی متحدالمرکز نامیده می‌شود که با پهنه‌بندی دو رنگ یا چند کروم طولی متفاوت است.

ویژگی سنگ تورمالین هندوانه ای:

جورج روبلی هاو که از سال ۱۸۶۰ تا ۱۹۵۰ در نروژ، زندگی می‌کرد، این نام را برای این سنگ زیبا مطرح کرد.

تورمالین هندوانه در برزیل، نیجریه، ماداگاسکار، افغانستان و ایالات متحده ساخته می‌شود. اولین تورمالین هندوانه در معدنی در نیوری در سال ۱۹۰۲ یافت شد. از آن زمان، این ایالت به‌خاطر تورمالین هندوانه زیبای خود شناخته شده است.

سختی تورمالین هندوانه ای مابین ۷ تا ۷٫۵ در مقیاس مو می‌باشد. تورمالین هندوانه یک سنگ نسبتاً بادوام برای جواهرات است. رنگ‌های روشن آن نیز آن را در بین طراحان محبوب کرده است.

خواص سنگ تورمالین هندوانه ای:

خواص سنگ تورمالین هندوانه ای - زر

چاکرای قلب به تورمالین هندوانه متصل است که آن را برای تمیز کردن و خلاص شدن از شر گرفتگی‌ها مفید می‌کند. از خواص سنگ تورمالین هندوانه ای این است که این سنگ تعادل را باز می‌گرداند و به خلاص شدن از شر ترس‌ها کمک می‌کند که به افراد کمک می‌کند خلاق‌تر باشند و خود را ابراز کنند. تصور می‌شود که به مردم کمک می‌کند عشق را پیدا کنند و مشکلات را در روابط حل کنند. در زیر خواص سنگ تورمالین هندوانه ای را فهرست‌وار آورده‌ایم:

  1. از خواص سنگ تورمالین هندوانه ای این است که با خشم و کینه مقابله می‌کند
  2. انرژی مردانه و زنانه را متعادل می‌کند: یین و یانگ
  3. منادی شادی است
  4. افکار استرس‌زا را از بین می‌برد
  5. به حفظ یک ذهن متعادل و آرام کمک می‌کند
  6. عواطف را پاک سازی و ترمیم می‌کند که در مرکز قلب بهبود می‌یابند
  7. به ارتباط با درون کمک می‌کند
  8. ناامنی‌ها و احساسات شدید را از بین می‌برد
  9. در حفاظت کمک می‌کند
  10. انرژی‌های منفی را دفع می‌کند
  11. اتصال به انرژی زمین را تقویت می‌کند که برای زمین و حضور خوب است
  12. احساس قطع ارتباط با دیگران و دنیای اطراف را تسکین می‌دهد
  13. به فرد چشم‌انداز وسیع‌تری می‌دهد تا معنای بزرگ‌تری را که در پس رویدادهای زندگی وجود دارد، درک کند.

سنگ تورمالین شورل یا همان سنگ تورمالین سیاه

عکس سنگ تورمالین شورل یا همان سنگ تورمالین سیاه - زر

سنگ تورمالین سیاه شناخته‌شده‌ترین نام برای سنگ تورمالین شورل می‌باشد. اگرچه برخی از انواع تورمالین سیاه هستند، اما تورمالین شورل بر خلاف سایر انواع تورمالین، همیشه سیاه است و هرگز شفاف یا شفاف نیست.

سنگ تورمالین شورل نام خود را از یک اصطلاح معدنی قدیمی برای تورمالین سیاه گرفته است که در یک معدن قلع در Zschorlau، یک روستای آلمانی در نزدیکی کوه‌های سنگ معدن غربی یافت شد.

سختی سنگ تورمالین سیاه در مقیاس Mohs 6-6 1/2 است.

خواص سنگ تورمالین سیاه

خواص سنگ تورمالین سیاه - زر

سنگ تورمالین سیاه یا شورل یک سنگ عالی برای محافظت از شما در برابر انرژی‌های منفی است، درست مانند سایر سنگ‌های سیاه. بااین‌حال، بهترین کار برای گرد هم آوردن احساساتی است که در همه‌جا وجود دارند.

سنگ تورمالین سبز یا تورمالین وردلیت

سنگ تورمالین سبز که با نام وردلیت نیز شناخته می‌شود، یک ماده معدنی سیلیکات بور کریستالی غنی از لیتیوم و عضوی از خانواده تورمالین است. به شکل میله‌های دراز یا بلورهای مثلثی و هرمی متبلور می‌شود. سنگ تورمالین سبز در اونو، سوئد توسط یوهان آگوست آرفودسون در سال ۱۸۱۸ کشف شد. او همچنین اولین فردی بود که لیتیوم را در هرگونه تورمالین کشف کرد که در آن زمان موفقیت علمی بسیار مورد تبلیغ بود. سنگ تورمالین سبز یکی از رایج‌ترین رنگ‌های تورمالین است که با ذخایر مهمی در برزیل، پاکستان، نامیبیا، افغانستان و ایالات متحده آمریکا قرار دارد.

خواص سنگ تورمالین سبز

  1. استقامت را تقویت می‌کند
  2. انرژی می‌دهد
  3. بهترین سنگ شفابخش برای قلب فیزیکی
  4. یک جریان قدرتمند انرژی به تمام قسمت‌های بدن ایجاد می‌کند
  5. انرژی یانگ (مردانه).
  6. شجاعت را تشویق می‌کند - ترس را کاهش می‌دهد
  7. رزونانس قوی با عشق الهی را تحریک می‌کند
  8. تأثیر مفیدی برای همه موجودات زنده و در حال رشد ایجاد می‌کند
  9. ابزار مدیتیشن قدرتمند
  10. الهام‌بخش خلاقیت و تجلی است
  11. خستگی مزمن و خستگی را از بین می‌برد
  12. عملکرد و بازسازی سلولی را تحریک می‌کند
  13. شفای مفید برای چشم، غدد تیروئید و سیستم ایمنی بدن به ارمغان بیاورد
  14. احساس قدردانی قلبی را تشویق می‌کند
  15. به کاهش کلاستر فوبیا و حملات پانیک کمک می‌کند

چگونه سنگ تورمالین خود را تمیز کنیم

چگونه سنگ تورمالین خود را تمیز کنیم - زر

تمیز نگه‌داشتن و شارژ سنگ‌های تورمالین بهترین راه برای حفظ کارکرد آنها در پرتو کامل‌ترین و شگفت‌انگیزترین قدرتشان است. همه کریستال‌ها ممکن است کمی مسدود شوند، به‌خصوص که با انرژی زیادی کار می‌کنند و درحالی‌که این به‌هیچ‌وجه مضر نیست، ممکن است مانع از ارسال برق شود. تصور کنید گوشی هوشمند شما با باتری کم دچار لکنت می‌شود و این را روی کریستال‌ها اعمال کنید. درحالی‌که سنگ‌های قیمتی نیازی به تمیز کردن و شارژ کردن هر روز یا حتی هفته‌ها ندارند.

شارژ کردن تورمالین می‌تواند به‌سادگی رهاکردن آن‌ها در نور ماه برای یک شب یا چرخاندن آن‌ها با دیگر کریستال‌های کوارتز شفاف باشد که بسیار خوشحال‌کننده هستند که کمی زینت اضافی به شما بدهند. انجام این مراحل با تورمالین سیاه یا سایر سنگ‌های محافظ ازاین‌قبیل بسیار مهم است.

سخن پایانی در مورد سنگ تورمالین

ما همه خواص تورمالین را به دلیل تطبیق‌پذیری زیاد آنها دوست داریم و در اینجا سعی کردیم از مشخصات و خواص سنگ تورمالین برای شما بگوییم. حال این انتخاب شماست که کدام یک از انواع سنگ تورمالین را انتخاب نمایید.

سنگ تورمالین موردعلاقه ایرانی‌ها تورمالین صورتی است که بیشتر بر روی پلاک تورمالین طلا و سایر زیورآلات استفاده می‌شود. ما در سایت زر همراه شما هستیم تا بالاترین کیفیت سنگ همراه با عالی‌ترین نوع ساخت طلا و جواهر در اختیار شما قرار دهیم.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۱۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰:۱ بعد از ظهر
نظرات (1)

حسین عباسی  ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۴:۱۱:۵۲ بعد از ظهر

با عرض سلام وخسته نباشید مطالب بسیار اموز نده و جالبی بود جامع وکامل با ارزوی قبولی طاعاتتان

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد