بلومبرگ، شهردار بدون دستمزد

بلومبرگ، شهردار بدون دستمزد
شهردار کنونی شهر نیویورک، مایکل روبنز بلومبرگ متولد 14 فوریه سال 1942 در شهر بوستون در ماساچوست آمریکا، هفدهمین فرد ثروتمند دنیا است. او موسس و مالک 88 درصد سهام شرکت بلومبرگ ال. پی است.
شهردار کنونی شهر نیویورک، مایکل روبنز بلومبرگ متولد 14 فوریه سال 1942 در شهر بوستون در ماساچوست آمریکا، هفدهمین فرد ثروتمند دنیا است.
او موسس و مالک 88 درصد سهام شرکت بلومبرگ ال. پی است. این شرکت، در زمینه ارائه خدمات اطلاعاتی و اخبار مالی فعالیت مي‌کند. بلومبرگ سال‌ها عضو حزب دموکرات آمریکا بود، اما در سال 2001 به عنوان یک جمهوریخواه در انتخابات شهرداری‌ها شرکت کرد و موفق شد در انتخابات آن سال و سال 2005 انتخاب شود. وی از سال 2007 سیاستمداری مستقل بوده است. بلومبرگ در پاییز 2008 برای اینکه بتواند برای دور سوم در انتخابات شهرداری نیویورک کاندید شود، از طریق قانونی تلاش کرد و در نهایت توانست در انتخابات 2009 به عنوان شهردار نیویورک انتخاب شود.
اجداد بلومبرگ از مهاجران روسی ساکن در آمریکا بودند. خانواده او تا سن دو سالگی مایکل در بوستون زندگی مي‌کردند و پس از آن به بروکلین و مجددا بعد از دو سال به مدفورد در حومه بوستون نقل مکان کردند. مایکل در آنجا به کالج رفت و سپس به دانشگاه جانز‌هاپکینز رفته و در سال 1964 با مدرک مهندسی برق از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. او همچنین از دانشگاه ‌هاروارد مدرک MBA دریافت نمود. بلومبرگ در سال 2009 نیز یک دکترای افتخاری از دانشگاه فوردهام دریافت کرده است. بلومبرگ در ابتدا به عنوان يکی از شرکای شرکت سرمایه‌گذاری «سالومون برادرز» به کار خرید و فروش سهام شرکت و توسعه سیستم‌های اطلاعاتی، مشغول شد. او در سال 81 با دریافت مبلغ بازخرید 10 میلیون دلار از این شرکت اخراج شد. وی از این پول برای تاسیس شرکتی به نام سیستم‌های بازار نوآور (innovative market systems) استفاده کرد. در سال 1982، مریل لینچ به عنوان اولین مشتری شرکت، 22 عدد از نرم‌افزارهای شرکت را به قیمت 30 میلیون دلار خریداری کرد. نام شرکت در سال 86 به بلومبرگ ال. پی تغییر کرد و تا سال 1987 حدود 5000 نرم‌افزار این شرکت به فروش رفت. تا سال 2009 نیز بیش از 250000 نرم‌افزار شرکت در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار گرفته بود. این شرکت صاحب یک شبکه رادیویی نیز مي‌باشد. دیگر کسب و کارهای بلومبرگ شامل بلومبرگ ال. پی، تلویزیون بلومبرگ، و بلومبرگ ترمینال مي‌شوند.
بلومبرگ ال. پی یک شرکت طراحی نرم‌افزار‌های مالی، فراهم‌کننده اخبار و داده‌های مالی مي‌باشد. این شرکت در سال 1981 تاسیس شده است. این اطلاعات توسط بلومبرگ ترمینال، محصول اصلی سود آور شرکت، در سرتاسر جهان فراهم مي‌شوند. بلومبرگ ال. پی دامنه کارش را به حوزه تلویزیون، رادیو و اینترنت نیز گسترش داد.
بلومبرگ ترمینال یک سیستم کامپیوتری است که امکان دسترسی به خدمات تخصصی بلومبرگ در رابطه با اطلاعات مالی بازار و محیط‌های تجاری را برای متخصصان مالی فراهم مي‌کند. در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های مالی بزرگ، مشتری خدمات تخصصی بلومبرگ هستند. امروزه بیش از 275 هزار مشتری مشترک سرویس اخبار و اطلاعات مالی شرکت بلومبرگ در سرتاسر جهان هستند. اداره مرکزی شرکت در شهر نیویورک مي‌باشد. هم اکنون بیش از 10000 کارمند در دنیا برای این شرکت کار مي‌کنند.
تلویزیون بلومبرگ یک شبکه 24 ساعته و جهانی است که اخبار مالی و تجاری پخش مي‌کند. برنامه‌های این تلویزیون برای حدود 200 میلیون بیننده پخش مي‌شود. این تلویزیون در اختیار و اداره شرکت بلومبرگ ال. پی بوده و اداره‌های مرکزی آن در نیویورک، لندن و هنگ کنگ قرار دارند.
مایکل بلومبرگ پس از انتخاب شدن به عنوان شهردار نیویورک، پستش را به عنوان مدیر ارشد اجرایی شرکت رها کرد. شرکت در حال حاضر توسط دان داکتوروف، معاون قبلی شهردار، اداره مي‌شود. بلومبرگ هرگز قبول نکرده که به عنوان شهردار نیویورک حقوقی دریافت کند و تنها یک پاداش سالانه به خاطر خدماتش دریافت مي‌کند.
ثروت هنگفت بلومبرگ او را قادر ساخته که در فعالیت‌های بشر دوستانه زیادی مشارکت داشته باشد. برای مثال او بیش از 300 میلیون دلار به دانشگاه جانز‌هاپکینز که از سال 1996 تا 2002 به عنوان ريیس هیات مدیره آن مشغول به کار بود، اهدا کرده است. وی همچنین از طریق بنیاد خانواده بلومبرگ میلیون‌ها دلار صرف امور خیریه کرده که باعث شد در سال 2007 به عنوان هفتمین فرد خیرخواه آمریکا شناخته شود.

- مقالات مرتبط:
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۸ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۴۳:۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد