بیگ لاتس یک شركت خرده‌فروش

بیگ لاتس یک شركت خرده‌فروش
بیگ لاتس یکی از شركت‌های خرده‌فروش عضو فورچون 500 است که درآمدی بیش از 4میلیارد دلار در سال دارد.
بیگ لاتس یکی از شركت‌های خرده‌فروش عضو فورچون 500 است که درآمدی بیش از 4میلیارد دلار در سال دارد. فروشگاه‌های بزرگ این شرکت، اقدام به فروش کالاهایی می‌كنند که ديگر در فروشگاه‌ها فروخته نمی‌شوند یا اینکه تعداد زیادی از آنها تولید شده است. دفتر مرکزی شرکت در کلومبوس، اوهایو در ایالات متحده آمریکا واقع است و هم‌اکنون در 1400 مغازه در 57 ایالت مشغول به کار است.
شعب این فروشگاه به‌طور معمول مشغول به فروش کالاهای متنوع نظیر اسباب بازی، مبلمان، لباس، لوازم منزل و لوازم الکترونیکی کوچک می‌باشند. اکثر محصولات به محض در دسترس قرارگرفته شدن خریداری می‌شوند. لوازمي‌ که یک روز در مغازه وجود دارند ممکن است روز بعد نباشند و حتی دیگر در مغازه به فروش نرسند.
تاریخ بوجود آمدن بیگ لاتس به سال 1967 زمانی که (Consolidated Stores Corporation(CSC توسط سول شنک در اوهایو راه‌اندازی شد، باز می‌گردد. در سال 1982 این شرکت اولین مغازه خود از نوع فروش کالاهایی که دیگر در جایی به فروش نمي‌رسند با نام آدلاتس را راه‌اندازی كرد. در سال 1983 راوکو که زنجیره فروش مواد دارویی بود، این شرکت را خریداری نمود. اگرچه، به‌زودی روکو تمرکز خود را بر محصولات دارویی از دست داد و درآمد آن به شدت کاهش یافت و مجبور شد که از این شرکت دست بردارد.
در سال 1985، CSC به عنوان یک شرکت سهامي‌عام با 4/33 میلیون سهم در بورس آمریکا شروع به فعالیت نمود و در همین سال، اولین مغازه بیگ لاتس معرفی شد. در سال 1986 این شرکت وارد بورس سهام نیویورک شد و تحت نماد CNS به معامله درآمد. این شرکت یکی از سرمایه‌گذاران در شرکت موتورسازی د. لورن بود که در سال 1982 اعلام ورشکستگی نمود.
در سال 1994 شرکت توی لیکوئیدیتور به تصاحب CSC درآمد و 82 فروشگاه در 38 ایالت به فروشگاه‌های شرکت افزوده شد. از آنجا که شرکت تمایل داشت در زمینه اسباب بازی گسترش یابد «کی. بی تویز» را در سال 1996 از شرکت ملویل خريد. این دو شرکت در سال 2000 به سهامداران خصوصی فروخته شدند.
یک سال بعد، شرکت تمرکز خود را روی برند بیگ لاتس افزایش داد و در 16مه ‌2001 نام شرکت به بیگ لاتس تغییر یافت و نماد معاملات آن در بورس به BLI تبدیل شد. زمانی که فروشگاه‌ها در حال تغییر نام برند خود بودند و مراکز توزیع جدید ساخته می‌شدند، بیگ لاتس فعالیت آنلاین را به فعالیت‌های خود اضافه كرد و سایت خود را با نامwww.biglotswholesale.com برای ارائه خدمات بین شرکتی راه‌اندازی نمود.
در سال 2002 شرکت برند بیگ لاتس را در سراسر کشور به‌صورت یکپارچه برای فروشگاه‌هایش به استفاده درآورد. البته در این سال تغییر بزرگ دیگری در فروشگاه‌ها به‌وجود آمد و آن مرتب شدن اجناس بود. پیش از این اجناس بدون دلیل خاص و بدون در نظر گرفتن ساختار مرتب در طبقات قرار داده می‌شدند.
در این سال، شرکت رقمي‌حدود 2/12 میلیون دلار سود را در سه ماهه اول سال اعلام كرد که در مقابل دوره مشابه سال قبل که رقم 3/0میلیون دلار بود بسیار افزایش یافته بود.
بیگ لاتس محصولات با دامنه گسترده و قیمت مناسب را در مغازه‌های 2300 تا 4700 مترمربعی گردآوری نموده است و با این کار خود را از مغازه کوچک و خرده فروشانی که تخفیف زیاد ارائه می‌دهند متمایز می‌نماید. بیگ لاتس باقیمانده کالاها، کالاهای به فروش نرفته و کالاهایی که دیگر تولید نمی‌شوند را از بیش از 3000 دستفروش نظیر پروکتور و گمبل، ماتل و سایرین در سراسر جهان و تولیدکنندگان کوچک در چین و فیلیپین جمع آوری می‌نماید و هم اکنون با گشایش صدها مغازه جدید به گسترش ادامه می‌دهد.
رشد و توسعه در سایه مغازه‌های خرده فروشی به مشتریان اجازه می‌دهد تجربه خرید خوبی داشته باشند. اجناس، هر هفته به‌وسیله کامیون‌های مخصوص به فروشگاه‌ها فرستاده می‌شوند و به مشتریان این پیشنهاد را ارائه می‌نماید که هر هفته برای برخورداری از محصولات، برندها و قیمت‌های جدید به مغازه‌ها بیایند.
بیگ لاتس برای آموزش و تحصیلات فروشندگان خود نیز سرمایه‌گذاری می‌نماید تا نه تنها فروش بیشتر و قفسات مرتب‌تر داشته باشد، بلکه بتواند خدمات بهتری نیز ارائه نماید. این شرکت براي نظرات مشتریان اهمیت زیادی قائل است و برخی بخش‌های مغازه‌ها را با نظرات آنها دکوربندی می‌نماید.
در پایان سال مالی 2009 شرکت دارای 65/4میلیارد دلار درآمد، سود عملیاتی 225میلیون دلار، سود خالص 152 میليون دلار و تعداد 14113نفر کارمند بوده است.
هاله گیوری
- مقالات مرتبط:
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱:۱۰:۰ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد