انگشت حلقه ازدواج کدام است؟ ۷ نکته مهم انگشت حلقه ازدواج

انگشت حلقه ازدواج کدام است؟ ۷ نکته مهم انگشت حلقه ازدواج
در این مقاله راز انگشت حلقه را می گوییم و تاریخچه ای از انگشت حلقه ازدواج می پردازیم و می گوییم کدام انگشت به قلب ربط دارد و انگشت حلقه مردان کدام است؟

انگشت حلقه، یکی از نمادین‌ترین ایده‌های فرهنگ عمومی در مورد سنت ازدواج است که با توجه به ماهیت خود، می‌تواند بارها در طول زندگی، توجه هر یک از ما را جلب کند. این‌که انگشت ازدواج کدام است؟ حلقه ازدواج کدام انگشت انداخته می‌شود؟

راز انگشت حلقه چیست؟ و یا انگشت حلقه مردان کدام است؟ سوال‌هایی است که افراد زیادی به طور روزانه آن را جست‌وجو می‌کنند. برای پرس‌وجو پیرامون انگشت حلقه ازدواج و فلسفه عمومیت یافتن این فرهنگ، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

انگشت حلقه

کدام انگشت به قلب ربط دارد؟ رازهایی پیرامون انگشت حلقه

حلقه ازدواج در کدام انگشت است؟ انگشت حلقه ریشه در موضوعی مرتبط با آناتومی شناسی دارد. رگ‌های خونی به شکل پراکنده‌ای، پل‌های ارتباطی خود را در بدن ما ایجاد کرده‌اند. رگ قابل‌توجهی که از انگشت چهارم دست چپ می‌گذرد، مستقیماً به قلب می‌رسد. ارتباط انگشت حلقه با قلب شاید یکی از دلایل قوی‌تر بودن چاکرای دست چپ و حساسیت انرژیکی بیشتر آن نیز به همین موضوع مرتبط باشد.

درواقع این حساسیت به شما اجازه می‌دهد تا با در دست گرفتن سنگ‌های قیمتی، انرژی آن‌ها را به شکل راحت‌تری احساس کنید. حال توجه کنید که چرا اصرار بر این است که انگشت حلقه ازدواج درست همان انگشتی در نظر گرفته شود که با قلب مرتبط است و ارتباط انگشت حلقه با قلب چیست؟

جواهرات به‌تنهایی هدایت‌کننده‌ی انرژی‌های خاصی هستند اما زمانی که شما باهدفی خاص و یا با توان بازو و ذهن خود آن‌ها را تهیه می‌کنید و برای شما از ارزش و مفهومی خاص برخوردار هستند، این ارزش در درون جواهر حفظ خواهد شد و بر انرژی فردی که جواهر را روی انگشت حلقه مورداستفاده قرار می‌دهد، تأثیرگذار خواهد بود.

تاریخچه‌ استفاده از حلقه ازدواج به چه زمانی برمی‌گردد؟

اولین نشانه‌های استفاده از حلقه ازدواج روی انگشت حلقه را می‌توان در کتب دینی مشاهده کرد به شکلی که در کتاب سفر پیدایش، این سمبل معادل تعهد در نظر گرفته‌شده است. از انگشتر در طول زمان، از مواد اولیه‌ی مختلفی ساخته‌شده است. هدایای عشق و دوستی و ازدواج همچنین به‌مرور دچار تغییراتی شده‌اند تا به شکل امروزی خود رسیده‌اند بااین‌حال، در میان تمام این هدایا، انگشتر حلقه ثابت‌ترین و محبوب‌ترین نماد بوده است.

پیشینه حلقه ازدواج

حلقه های آهنی به عروس ها داده می شد تا نمادی از اتحاد بین زن و شوهر باشد

در حال حاضر و در فرهنگ عمومی، علاوه بر حلقه‌ی ازدواج، ممکن است انگشتری به طور نمادین به‌عنوان هدیه نامزدی در نظر گرفته شود. همچنین خود حلقه‌ی ازدواج، در انگشت حلقه ازدواج بانوان می‌تواند به‌صورت دوبخشی تدارک دیده شود. یک بخش شامل انگشتر اصلی و بخشی به‌عنوان زیرحلقه که سبب درخشش و خودنمایی بیشتر انگشتر حلقه می‌شود.

نکته مهم: برای اینکه در مورد حلقه ازدواج و پیشینه آن در ایران بیشتر بدانید، می‌توانید مقاله زیر را بخوانید

تاریخچه ای از انگشت حلقه ازدواج در ایران

آناتومی خاص حلقه ازدواج در دوران مصر باستان

در این دوران نیز چیزی به اسم حلقه ازدواج وجود داشته است و برای ساخت آن از یک سکه استفاده می‌شده است. وسط این سکه به شکلی سوراخ می‌شده است تا بتواند نقش یک انگشتر را روی انگشت حلقه بازی کند. سپس این انگشتر توسط عروس مورداستفاده قرار می‌گرفته است.

بااین‌حال در اسناد تاریخی به‌جامانده از این دوره، خبری از حلقه‌ی ازدواج مخصوص آقایان نیست. این حلقه به طور خاص در جشن عروسی مورداستفاده قرار می‌گرفت. برخلاف برخی دوره‌های تاریخی که حلقه ممکن بود به‌عنوان شیربها یا بخشی از جهیزیه یا صرفاً در دوران نامزدی مورد تبادل قرار گیرد.

اهمیت استفاده از حلقه ازدواج در ایران باستان

ما در تمدنی با ریشه‌های تاریخی پرمحتوا زندگی می‌کنیم و می‌توان انتظار داشت که هدیه‌های نمادین ازدواج برای افراد این تمدن از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار بوده است. طبق یافته‌های باستان‌شناسی، استفاده از انگشتر روی انگشت حلقه در دوران ایلامیان رواج داشته است و شما می‌توانید این شی را بر روی انگشت حلقه همسر پادشاه ایلام و هنرهای بصری‌ای که از او به‌جامانده است مشاهده کنید.

مدل حلقه ازدواج ایران باستان

انگشت حلقه همچنین در دوران هخامنشیان اهمیت خود را حفظ کرده است و این موضوع تنها مختص بانوان نیز نبوده است. تعهد و ارزش دادن به پیمان زناشویی، هم توسط مردان و هم توسط زنان به کمک آداب‌ورسومی رعایت می‌شده است که بخشی از این تعهد، به کمک حلقه‌ی ازدواج نشان داده می‌شده است.

به نظر می‌رسد که هر چه یک فرهنگ به سمت‌وسوی متعادل‌تر و عمیق‌تری می‌رود، نشان دادن تعهد و پیوند زناشویی توأم با احترام و وفاداری نیز افزایش پیدا می‌کند. ما بسیاری از این نمادها و ارزش‌های تعریف‌شده برای تعهد و ازدواج را به‌سادگی در دوره‌ی هخامنشیان مشاهده می‌کنیم.

آیا استفاده از اصطلاح انگشتر به‌جای حلقه درست است؟

حلقه یا رینگ وجه اصلی این هدیه‌ی ازدواج است، حتی اگر بر روی بدنه‌ی این محصول، قطعاتی از جواهرات دیگر قرار گرفته باشند. انگشترها می‌توانند در ابعاد بسیار بزرگ طراحی شوند و بر روی آن‌ها انواع و اقسام سنگ‌های قیمتی و بافت‌های مختلف کارشده باشد. اما حلقه‌ی ازدواج، حالت رینگ مانند خود را حفظ می‌کند، حتی اگر بر روی آن یک نگین درشت قرار گرفته باشد. حلقه لازم است حالتی بی‌انتها داشته باشد، درست مانند ماهیت تعهد و وفاداری که در تلاش است حسی از امنیت و تعلق را ایجاد کند.

چنانچه به فلسفه‌ی استفاده حلقه روی انگشت حلقه توجه کنید، ممکن است این ایده در ذهن شما شکل بگیرد که ما انسان‌ها قادر به دادن تعهد طولانی‌مدت نیستیم و پیوندها ممکن است به هر دلیلی شکسته شوند. در جواب باید گفت که حلقه تعریف‌کننده‌ی تعهدی است که افراد با روح و اراده‌ی خود مطرح می‌کنند و اصالت خود را مشخص می‌کنند.

مدل انگشتر و حلقه ازدواج

البته که اتفاقاتی غیر از اراده‌ی ما قادر است مسیر زندگی افراد را از یکدیگر جدا کند، اما فرد در هنگام ازدواج، در مورد میزان اعتبار و قدرت قلب خود برای عشق ورزیدن و عدم خیانت تعهد می‌دهد که در این مورد، بسیاری از افراد به‌راحتی قادر به اجرای تعهد خود هستند و این موضوع در مورد یک موجود خردمند بسیار تحسین‌برانگیز است.

انگشت حلقه مردان کدام است؟

در مورد انگشت حلقه آقایان تفاوت خاصی وجود ندارد و شما می‌توانید انگشتر حلقه را روی انگشت چهارم دست چپ مورداستفاده قرار دهید. در فرهنگ عمومی بسته به عقاید و باور و رسوم، ممکن است در دوره‌هایی، هیچ انگشتر حلقه‌ای توسط آقایان مورداستفاده قرار نگیرد.

خرید حلقه ازدواج مردانه

برای خرید حلقه ازدواج مردانه کلیک کنید >

همچنین در حال حاضر، بسیاری از آقایان در مورداستفاده از انگشترهای طلا احتیاط داشته و ترجیح می‌دهند از نمونه‌های پلاتینی استفاده کنند. پلاتین همچنین به‌مراتب دارای استحکام و ارزش خریدوفروش بالاتری است و می‌تواند به‌عنوان یک جواهر مادام‌العمر مورداستفاده قرار بگیرد.

۷ نکته مهم در مورد انگشت حلقه ازدواج

۱) اعلام عشق و تعهد افراد به وسیله مبادله حلقه رسمی است که سال‌ها قبل از اینکه ستاره پاپ بیانسه Beyonce در آهنگ خود به آقایان گوشزد کند حلقه خود را در انگشتانشان قرار دهند، وجود داشت. پیشینه این مطلب به مصر باستان بازمی‌گردد.


۲) مصریان باستان، اعتقاد داشتند که یک رگ در انگشت چهارم دست قرار دارد که مستقیماً به قلب متصل است. آنها معتقد بودند با قراردادن یک حلقه در این انگشت، علاقه بین آنها پایدار مانده و نمی‌تواند از نوک انگشت بگریزد.


۳) یونانیان باستان، زمانی که مصر در سال ۳۳۲ قبل از میلاد، توسط اسکندر فتح شد، مصریان عقیده خود دررابطه‌با حلقه ازدواج را به یونانیان انتقال دادند.


۴) رومی‌ها، رسم استفاده از حلقه انگشتر را از یونانیان گرفتند. آنها نیز اعتقاد داشتند که یک رگ در انگشت مستقیماً با قلب در ارتباط است و آن را رگ عشق می‌نامیدند.


۵) انگلستان در سال ۱۵۴۹، شاه ادوارد ششم مقرر کرد که انگشت چهارم از سمت راست دست چپ، رسماً به‌عنوان انگشت حلقه محسوب شود.


۶) در اسکاتلند طبق سنت اسکاتلندی، انگشت حلقه در دست راست بود، اما سرانجام به دست چپ تغییر یافت. این اتفاق در کلیسای رومی‌ها، در تشریفات مذهبی کاتولیک پل پنجم در سال ۱۶۱۵، افتاد و از آن زمان اعلام شد که دست چپ، دست ازدواج است.


۷) جالب است بدانید، بر طبق افسانه اولین زنی که یک حلقه نامزدی الماس را استفاده نمود، پرنسس ماری از بورگاندی بود که نامزد اتریشی وی آرشدوک ماکسیمیلیان اول از اتریش در تاریخ ۱۷ آگوست ۱۴۷۷، زمانی که از وی خواستگاری نمود، حلقه‌ای از جنس الماس به وی اهدا کرد.

جمع‌بندی

در این مطلب تلاش شد تا اطلاعات لازم در مورد تاریخچه‌ی انگشت حلقه ازدواج، حلقه‌ی ازدواج و فلسفه استفاده از این نماد در اختیار شما قرار بگیرد و همچنین به پرسش‌هایی پیرامون حلقه ازدواج مثل: انگشت حلقه ازدواج کدام است؟ یا انگشت حلقه کدام است پاسخ داده شود.

خرید حلقه ازدواج

برای خرید حلقه ازدواج زنانه کلیک کنید >

چنانچه قصد انتخاب و تهیه حلقه ازدواج خود را دارید، بهتر است زمان قابل‌توجهی را به آن اختصاص دهید و انتخاب آن را به دقیقه نود موکول نکنید. فروشگاه اینترنتی طلا و جواهرات زر افتخار دارد تا با در نظر گرفتن بهینه‌ترین و حرفه‌ای‌ترین ایده‌های سفارش و خرید جواهرات، طیف وسیعی از محصولات مرتبط با کلکسیون جواهرات عروس من‌جمله سرویس جواهرات عروسی، انواع حلقه ازدواج و پشت حلقه، حلقه‌های ازدواج مردانه ، حلقه ست ازدواج و انگشترهای نامزدی را در اختیار شما قرار دهد.

برای خرید حلقه ازدواج ست کلیک کنید >

برای خرید حلقه نامزدی و نشان کلیک کنید >

در هنگام سفارش انگشتر حلقه، این محصول کاملا متناسب با ابعاد انگشت حلقه ازدواج شما طراحی خواهد شد. شما می‌توانید با استفاده از منوی در نظر گرفته‌شده به هر یک از این زیر بخش‌ها و محصولات متنوع موجود در آن دسترسی پیدا کنید.

در صورت نیاز به مشاوره یا دریافت اطلاعات جهت خرید هر محصول نیز می‌توانید با کادر پشتیبانی سایت در ارتباط باشید. خدمات مشاوره، بیمه جواهرات و ارسال انگشتر حلقه به تمام نقاط کشور به‌صورت رایگان صورت می‌گیرد. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند جهت سفارش و خرید حضوری انواع انگشتر حلقه و نامزدی، با فروشگاه اینترنتی طلا و جواهرات زر در ارتباط باشند.


تهیه و گردآوری: مسعود رضایی - سایت زر (zar.ir)

منبع خبر: گردآوری و ترجمه: گروه زر
  ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۸:۵۸:۱۶ قبل از ظهر
نظرات (1)

nader  ۶ شهریور ۱۳۹۰ ساعت ۵:۴۹:۵۳ قبل از ظهر

باتشکر از شما که اطلاعات کامل وجامعی در اختیار اعضا قرار میدهید.

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد