معدن طلای Siguiri

 معدن طلای Siguiri
معدن طلاي Siguiri در محدوده Siguiri در شمال شرق جمهوري گينه در غرب آفريقا و تقريباً در 850 کيلومتري شهر ...
معدن طلای Siguiri در محدوده Siguiri در شمال شرق جمهوریگینه در غرب آفریقا و تقریباً در 850 کیلومتری شهر Conakry پایتخت گینه واقع شده است. مهمترین شهر در نزدیکی اینمعدن، شهر Siguiri تقریباً با50000 سکنه و در سواحل رودخانه نیجر واقع شده است. 
- زمین شناسی
عمده ترین قسمت معدنسنگ های Birimian پروتروزوئیک،شامل رخساره توربیدیتی توالی های رسوبی می باشد. 
دو نوع اصلی کانسارطلا در حوضه Siguiri موردمعدنکاری قرار گرفته اند.اینکانسارها شامل لاتریت و کانی زاییCAP که در دامنه کوه ها و یا در کانال های قدیمی آبرفتی در مجاورت گراول ها و بلافاصله دربالای زون کانیزاییرگه ای کوارتز واقع شده اند و میزبان سنگ های دگرگونی- رسوبی با کانی زایی بیشتر همراه بارگه های استوک ورکی بوده و در ماسه سنگ و سیلت ستون های شکننده و دانه درشت ایجاد می شوند. سنگ های منطقه اعماق ده متری به شکل ساپرولیتی و کانی های SAP هوازده شدهاند. کانسارهای نوع CAP و SAP مخلوط شده اند و درفرآوری آنها از روش هیپ لیچینگ استفاده می شود. 
- معدنکاری
در ادامه کار معدن،با کمبود غیرمنتظره سیمان در فصل سوم سال، میزان بهره برداری از خردکننده ها و ذخیره کننده ها کاهش یافت. تولید طلادر این مدت به 83000انس با عیار 1/1 گرم درتن رسید. 
پیشرفت مناسب در تولیدات معدن باایجاد کارخانه CIP در فصل اولسال 2005 ایجاد گردید. براثرکاهشتولیدات میزان ارزش هر انس طلا به 443 دلار رسید. با افزایش هزینه حمل و نقل و انرژی، قیمت سوخت افزایش یافت. در این مدتزیان بهره برداری هادرحدود 14 میلیون دلار تخمین زده شد و در این میان هزینه افزایش سرمایه بالغ بر 48میلیون دلار در کارخانهCIP Siguiri بوده است. 
پروژه CIP معدن Siguiri، تغییر شکل یافته و قادر خواهد بود تا استخراج اقتصادی از کانسار ساپرولیتی موجود در زیر ذخیره های معدنی را انجام دهد و پتانسیل اقتصادی قابل توجهی را در نزدیکی ساختارهای موجود معدن بدست آورد. 
میزان تولیدات معدندر سال 2005 در منطقه 264,000 انس با ارزشی درحدود 291 دلار برای هر انس طلا تعیین گردید. هزینه افزایش سرمایه 10میلیون دلار برای تکمیل پروژهCIP و امتیازاکتشافات هزینه گردید. 
در سال 2001، Siguiri در مجموع 283,199 انس طلا تولید نمود وتولیدات این معدن درسال2000،303,381 انس طلا بوده است. در سال 2001 کل کانسنگ معدن کاری شدهدر معدن 52/8 میلیونتن بوده و این میزان در سال 2000، 80/10 میلیون تن بوده است. کارخانه لیچینگ 06/9 میلیون تن کانسنگ با عیار 33/1گرم درتن را فرآوری نمود، و میزان کانسنگ مورد فرآوری در سال قبل آن 88/8 میلیون تن با عیار 34/1 گرم در تن بوده است. 
میزان بازیافت معدن در سال 2000 از 3/79% به 1/73% کاهش یافت. 
منبع خبر: پایگاه ملی داده ها
  ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۷:۱۵:۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد