راهنمای خرید انگشتر طلا از 0 تا 100 - شناخت تا خرید انگشتر

راهنمای خرید انگشتر طلا از 0 تا 100 - شناخت تا خرید انگشتر
در این مقاله به بررسی جامع راهنمای خرید انگشتر طلا می پردازیم و با شما در این راهنمای خرید انگشتر طلا نکاتی مهم پیرامون خرید انگشتر طلا یاد می گیریم

 راهنمای خرید انگشتر طلا بدون شک به شما کمک خواهد کرد که انتخاب مناسبی داشته باشید. اما پیش از آن اجازه دهید مختصری از علاقه خود به انگشترهای طلا بگویم. همیشه عاشق انگشترهای طلای مادرم بودم و برای اینکه وقت‌وبی‌وقت سراغ جعبه جواهرات مادرم نروم، یک انگشتر طلای کوچک برای من خریداری کردند. کودک بودم و بازیگوش، انگشتر طلای من گم شد. خاطرم هست دفعه آخر آن را در جعبه ابزار پدرم دیده بودم اما بعد از آن دیگر ندیدمش. هنوز هم وقتی یک جعبه ابزار می‌بینم حریصانه آن را زیرورو می‌کنم، شاید انگشترم را پیدا کنم!

طلای کودک دخترانه

راهنمای خرید انگشتر طلا

این مقاله درمورد داستان من و سربه‌هوایی‌های دوران کودکیم نیست. اما خواستم بگویم طلا حتی برای کودکان نیز دوست‌داشتنی است و برق خاصش حتی یک کودک فارغ از دنیای پرهیاهو را نیز به خود جذب می‌کند. به‌هرحال خرید یک کالای ارزشمند مانند طلا نیاز به‌دقت و جستجوی زیادی دارد. اگر سخت‌پسند باشید که زحمت شما دو برابر خواهد بود، اما جای نگرانی نیست. ما در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا با این راهنمای خرید انگشتر طلا، صفر تا صد موضوعات مرتبط با خرید انگشتر طلا را برای شما بازگو کنیم تا خیلی سریع انگشتر موردعلاقه خود را خریداری کنید.

راهنمای خرید انگشتر طلا

الفبای دنیای پرزرق‌وبرق طلا

پیش از صحبت در مورد راهنمای خرید انگشتر طلا اجازه بدهید کمی از این فلز گران‌بها صحبت کنیم.

طلا یک فلز چکش خوار و نرم است که برای به‌دست‌آوردن استحکام لازم باید با فلزات دیگر ترکیب شود. به‌جز طلای ۲۴ عیار مابقی فلزات هم رده آن را آلیاژ طلا می‌نامند. فلز طلا را با نقره، مس، پالادیوم و نیکل برای بالا بردن استحکام، مخلوط می‌کنند. همچنین از فلز روی نیز برای جذب اکسیژن هوا استفاده می‌شود تا مانع از اکسید شدن نقره و مس گردد.

اینفوگرافی عیار طلا

عیار طلا یا همان قیراط به عبارتی درجه خلوص آن را مشخص خواهد کرد. هر قیراط طلا ۱.۲۴ درصد از کل طلا در آلیاژ طلا را به شما نشان می‌دهد. حرف اختصاری آن K و یا KT است که البته آن را با KARAT که در اصل وزن الماس و سنگ‌های دیگر قیمتی است، نباید اشتباه بگیرید. یک KARAT معادل با ۲۰۰ میلی‌گرم است.

 نکته مهم: برای اینکه با عیار طلا (قیراط طلا) آشنا شوید می‌توانید مقاله زیر را بخوانید

طلا و آلیاژ طلا چیست و رنگ‌های طلا کدام است؟

فلزات برتر مورد استفاده در ساخت انگشتر

در ابتدا برای استفاده از راهنمای خرید انگشتر طلا بهتر است با انواع آن آشنا شوید. آیا تا به حال به این فکر کردید بهترین فلزات برای ساخت جواهرات کدام هستند ؟ یا برای ساخت زیورآلات از چه فلزی استفاده می شود؟ و محبوبترین این فلزات کدام هستند؟ در این قسمت به بررسی سه مورد فلز برتر که در ساخت جواهرات به خصوص ساخت انگشتر محبوبیت بیشتری دارند می پردازیم:

فلز با ارزش برای ساخت جواهرات

بهترین فلزات برای ساخت جواهرات

طلا محبوبترین فلز مورد استفاده در ساخت انگشتر

طلای زرد محصول ترکیب مس، نقره و درصد طلایی بیشتر از فلزات مس و نقره است. طلای سبز محصول ترکیب مس، روی و طلا با درصد بیشتری نقره نسبت به مابقی آلیاژها است. طلایی قرمز یا صورتی نیز محصول ترکیب طلا و درصد بیشتری مس است.

در آخر به طلای سفید می‌رسیم که محصول ترکیب نقره، روی، پالادیوم، نیکل و طلا است که اگر آن را به‌صورت طبیعی ببینید رنگ متمایل به خاکستری روشنی دارد. به همین دلیل برای سفیدتر نشان‌دادن آن این فلز را با روکشی از رودیوم پوشش می‌دهند. ناگفته نماند که فلز رادیوم بعد از مدتی ساییده شده و مجدداً باید طلای سفید را روکش کنید. مدت‌زمان دوام آوردن روکش رادیوم بر روی طلای سفید ۱۲ تا ۱۸ ماه تخمین زده شده است.

نقره فلز مورد استفاده در ساخت انگشتر

نقره به عبارتی طلای بسیار نرم است که خیلی سریع آسیب می‌بیند. به‌خاطر همین موضوع آن را با فلز مس ترکیب می‌کنند تا استحکام بیشتری پیدا کند. درجه خلوص نقره را به‌صورت معمول به واحدهایی از هزار قسمت تبدیل کرده و می‌سنجند. آلیاژ نقره بعد از مدتی به دلیل اکسید گوگرد موجود در هوا و یا عرق بدن، تیر خواهد شد که برای ازبین‌بردن این تیرگی باید مجدداً آن را پرداخت کنید. بهترین نقره، نقره استرلینگ است که کیفیت ممتازی دارد و به زیبایی در جهان معروف است. درجه خلوص آلیاژ نقره در این فلز ۹۲.5 درصد برآورد شده است. 

پلاتین سخت ترین فلز مورد استفاده در ساخت انگشتر

پلاتین فلزی به‌شدت سنگین و مقاوم است که معمولاً با ایریدیوم، رودیوم، پالادیوم، روتیوم، تیتانیوم و مس آن را مخلوط می‌کنند. درجه خلوص آن نیز درست همانند نقره بر پایه ۱۰۰۰ قسمت در نظر گرفته می‌شود.

انواع سنگ های قیمتی انگشتر طلا

راهنمای خرید انگشتر طلا به شما این امکان را می‌دهد تا با آگاهی، قدم به دنیای این فلز گران‌بها بگذارید. اما بد نیست بدانید که سنگ‌ها نیز در خرید انگشتر طلا نقش مؤثری دارند. در این قسمت به بررسی نگین‌ها رایج بکار گرفته شده در انگشتر طلا خواهیم پرداخت و انواع نگین انگشتر طلا که در صنعت طلا و جواهر سازی مطرح هستند را معرفی میکنیم. نکته اول در انتخاب یک قطعه طلا این است که نگین بکار رفته در قطعه موردنظر شما، می‌تواند قیمت انگشتر طلا را تغییر دهد. 

- الماس محبوبترین سنگ در ساخت انگشتر طلا 

سنگ الماس بر اساس آن چیزی که در کتاب تورات به آن اشاره شده سخت‌ترین سنگ دنیا به‌حساب می‌آید. این گوهر باارزش و گران‌بها را به دوران باستان و زمانی در حدود ۵/۳ میلیارد سال پیش نسبت داده‌اند. یکی از کشورهای غنی از سنگ الماس هندوستان است و آن را سمبلی از ثروت می‌دانند. این سنگ بر روی زمین تشکیل نمی‌شود و برای به وجود آمدن نیاز به فشار و دمای بسیار بالایی دارد که در عمق ۱۰۰ کیلومتری اعماق زمین برای آن رخ می‌دهد. مشخصات سنگ الماس سبب شده تا آن را برای کارهای برشی و مقاومتی استفاده کنند. از خواص این سنگ می‌توان به حالت خنثی آن در مقابل مواد شیمیایی و پایداری خارق‌العاده آن در مقابل دما و فشار اشاره کرد. 

انواع تراش الماس

برای سنگ الماس، تراش‌های متفاوتی در نظر گرفته شده است. به‌عنوان‌مثال تراش برلیان گونه‌ای از تراش گرد نگین است که جلا و درخشندگی الماس را بیشتر میکند. حتی اگر سنگ الماس شما از رنگ و کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد بازهم یک تراش بد و بدون دقت به‌راحتی می‌تواند آن را بی‌کیفیت نشان دهد. بد نیست بدانید که ۸۰ درصد از الماس‌های موجود در دنیا به دلیل نداشتن شرایط مناسب تراش داده نمی‌شوند.

در ادامه معرفی سنگ الماس به رایج‌ترین انواع تراش الماس می‌پردازیم و آنها را نام می‌بریم:

  1. الماس تراش برلیان - Round Brilliant Cut diamond
  2. الماس تراش قلب - Heart Cut diamond
  3. الماس تراش کاشن - Cushion Cut diamond
  4. الماس تراش رادیانت - Radiant Cut diamond
  5. الماش تراش پرنس - Princess Cut diamond
  6. الماس تراش آشر - Asscher Cut diamond
  7. الماس تراش مارکیز - Marquise Cut diamond
  8. الماس تراش امرالد - Emerald Cut diamond
  9. الماس تراش باگت - Baguette Cut diamond
  10. الماس تراش پیر یا گلابی - Pear Cut diamond
  11. الماس تراش اوال - Oval Cut diamond

نکته مهم: برای اینکه با اشکال الماس نیز آشنا شوید می‌توانید مقاله زیر را بخوانید

اشکال الماس (diamonds shapes) را بهتر بشناسیم

- زمرد سنگ مورد استفاده در ساخت انگشتر طلا 

سنگ زمرد یکی از سنگ‌های گران‌بهایی است که اسم فارسی آن دوبال یا دوال است. این سنگ زیبا که یکی از چهار گوهر گران‌بها محسوب می‌شود، مشهورترین عضو از اعضای خانواده بریل‌ها است. سنگ بریل خالص بدون رنگ است اما با اضافه‌کردن اندکی کروم و وانادیوم می‌توان آن را به یک رنگ سبز خوش‌رنگ با نام زمرد سبز تبدیل کرد. سنگ زمرد در مقابل اسیدها تقریباً مقاوم است و با مواد شوینده مانند صابون و آب گرم مشکلی ندارد. در برابر نور مصنوعی و طبیعی به‌هیچ‌عنوان رنگ خود را از دست نمی‌دهد و ناخالصی‌هایی که در این سنگ وجود دارد سبب شده که زیبایی آن صد چندان بشود. 

در حالت کلی برای سنگ زمرد یک تراش چهارگوش در نظر می‌گیرند که سبب ایجاد صفحاتی منظم در اطراف آن شده و زیبایی آن را بیشتر می‌کنند. ناگفته نماند که به‌واسطه این صفحات مقاومت مکانیکی سنگ زمرد در مقابل عوامل فیزیکی افزایش پیدا می‌کند. برش این سنگ حساسیت بالایی دارد و به همین دلیل توصیه می‌کنیم که آن را به دست افراد ماهر بسپارید. به‌عنوان راهنمای خرید انگشتر طلا باید به شما یادآوری کنیم که ۳ نوع سنگ زمرد معروف در دنیا با نام‌های زمرد چشم گربه‌ای، زمرد استار و زمرد تراپیچ وجود دارد که هرکدام زیبایی خاص خود را دارند.

- یاقوت کبود سنگ مورد استفاده در ساخت انگشتر طلا 

یاقوت را بعد از الماس سخت‌ترین و محکم‌ترین کانی معرفی کرده‌اند که از خانواده کوراندوم و از کانی‌های بسیار سخت آذرین است. ناخالصیهای تیتانیوم، منگنز، مس، آهن و کروم سبب ایجاد رنگ‌های مختلفی در این سنگ شده است. رنگ آبی این سنگ به دلیل وجود آهن و تیتانیوم است که سبب شده زیبایی آن دوچندان بشود. البته در حالت کلی یاقوت در رنگ‌های متفاوت و مختلفی مانند سرخ، زرد، نارنجی، صورتی، بنفش و آبی موجود است. 

سنگ‌هایی با رنگ‌های غیر از سرخ و صورتی یاقوت کبود نامیده می‌شوند و سنگ‌های سرخ و صورتی، یاقوت سرخ هستند. یاقوت کبود یک سنگ بسیار سخت است و به مادر طبیعت شهرت دارد. درجه سختی یاقوت کبود از ۱۰، عدد ۹ است و یک ساختار کریستالی ۳ گوش دارد. معمولاً این سنگ را به صورت طبیعی برش می‌دهند و بعد از صیقل دادن در جواهرات استفاده می‌کنند. 

- یاقوت قرمز سنگ مورد استفاده در ساخت انگشتر طلا 

سنگ یاقوت قرمز یا روبی نوع قرمز با درجه سختی عدد ۹، دومین سنگ سخت در کل جهان بعد از الماس نام گرفته است. این نگین گرانبها در دسته‌بندی زیباترین و گران‌ترین سنگ‌های دنیا معرفی شده و از گذشته تاکنون نماد قدرت حاکمان و ثروت بوده است  نگین یاقوت، قرمز رنگ بوده، کمیاب است و خلوص بالایی دارد. در حالت کلی سنگ میزبان یاقوت سرخ، سنگ دولومیت نام دارد که به دلیل مجاورت با مواد مذاب و دگرگونی سنگ آهک، تشکیل می‌شود. اگر سنگ یاقوت سرخ را به‌صورت کابوشن یا همان تراش دامله تراش دهند با پدیده زیبایی با نام چشم گربه‌ای یا آستریوم که همان ستاره شش پر است روبه‌رو می‌شویم.

پدیده چشم گربه‌ای ارزش این جواهر را چندین برابر خواهد کرد. بهترین نوع یاقوت سرخ از معادن کشور برمه به دست می‌آیند و برای درجه‌بندی این سنگ فاکتورهای متعددی در نظر گرفته می‌شود. پاکی، رنگ تیره و روشن، کیفیت تراش، کشور تولیدکننده و زمان به وجود آمدن سنگ، همگی از جمله مواردی هستند که سبب درجه‌بندی یاقوت سرخ می‌شوند. در این مقاله که در غالب یک راهنمای خرید انگشتر طلا است باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که یاقوت سرخ تراش نخورده درخشش کم و جلایی روغنی دارد ولی بعد از اینکه تراش خورد ممکن است درخششی به‌اندازه برلیان داشته باشد. 

- اونیکس سنگ مردانه مورد استفاده در ساخت انگشتر طلا 

سنگ اونیکس یا سنگ باباغوری به معنای سرپنجه تیز جانوران یا ناخن است. علت انتخاب این اسم برای سنگ مذکور این است که در این سنگ شما رگه‌های را مشاهده می‌کنید که مایه‌ای از رنگ پوست و گوشت انسان دارد. این سنگ‌ رنگ‌های متعددی دارد اما در حالت اصلی نوع سیاه یک دست آن طرف‌داران زیادی دارد. سختی آن ۵/۶ تا ۷ از ۱۰ است و رگه‌هایی شیشه‌ای و شیری رنگ دارد. از این سنگ بیشتر برای نگین انگشتری آقایان استفاده می‌شود. سنگ عقیق سیاه یک سنگ قهوه‌ای بسیار تیره است که شباهت زیادی به اُنیکس دارد اما نوارهای دوار اطراف آن مانند حلقه هستند و هیچ شباهتی به نوارهای مستقیم و موازی اونیکس ندارند. 

به‌احتمال زیاد در فروشگاه‌های سنگ‌های تزیینی با نام مرمر اونیکس نیز روبرو شده‌اید. مرمر اونیکس هیچ شباهتی به سنگ ‌اونیکس جواهری ندارد و حتی مشابه جنس عقیق هم نیست. از نظر قیمتی نیز نیمه قیمتی بوده و ذخایر بیشتری نسبت به سنگ اونیکس جواهری دارد. سختی سنگ مرمر اونیکس از اونیکس جواهری کمتر است و شکل ظاهری آن سفید با لکه‌های زرد و سبز است. سنگ اونیکس را به شکل کابوشن یا مُهره‌ای برش می‌دهند که در برجسته‌کاری جواهرات بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مروارید

اگر قصد خرید اینترنتی انگشتر طلا را دارید، این مقاله در قالب راهنمای خرید انگشتر طلا برای شما راهگشا خواهد بود. مروارید یکی دیگر از جواهرات محبوب و دوست‌داشتنی است که افراد زیادی از آن برای اکسسوری‌های خود استفاده می‌کنند. به شکل کلی مروارید را به‌واسطه قراردادن یک دانه کوچک درون یک صدف، به‌راحتی کشت داده و پرورش می‌دهند. مروارید هرچقدر درشت‌تر و گردتر باشد، بهای بیشتری دارد. 

روند طراحی یک انگشتر طلا

در حالت کلی انگشتر را می‌توان به دو حالت دستی و ماشینی طراحی کرد. امروزه بیشتر انگشترهایی که می‌بینید به‌صورت انبوه تولید شده و وارد بازار می‌شوند. در ادامه ما در قالب راهنمای خرید انگشتر طلا به شما روش‌های مختلف تولید این محصول را توضیح خواهیم داد.

طراحی انگشتر طلا

طراحی یک انگشتر طلا به روش کامپیوتری

به‌عنوان یک راهنمای خرید انگشتر طلا باید بگوییم که فرایند تولید این انگشترها بیشتر کامپیوتری است و در نهایت اگر قرار باشد از نگین برای آنها استفاده شود نگینی را باظرافت در محل تعیین شده خود قرار می‌دهند. روش کامپیوتری از ۲ روش ریخته‌گری و پرینتر سه‌بعدی تشکیل شده است.

طراحی یک انگشتر طلا با استفاده از ریخته‌گری طلا

در روش ریخته‌گری با استفاده از موم قسمت اصلی انگشتر را طراحی می‌کنند و سپس با استفاده از نوعی گچ مخصوص موم را قالب‌گیری خواهند کرد. بعد از اینکه قالب موم خود را گرفت، گچ و موم را از یکدیگر جدا کرده و به‌واسطه حفره‌ها و جایگاه‌های به‌خصوصی که از قبل بر روی گچ مستقر شده‌اند، فلز مذاب نقره، طلا و غیره را بر روی آن ریخته و به عبارتی تزریق می‌کنند.

بعد از آماده‌شدن و خنک شدن فلز، قالب گچی جدا شده و برای حفظ کردن ظرافت کار بعد از برداشته شدن قالب گچی سطح فلز را صاف و صیقلی می‌کنند. اگر رکاب انگشتر و یا قسمت رویه کار نگین و سنگ قیمتی داشته باشد، سنگ‌ها را بادقت و ظرافت در جایگاه خود قرار می‌دهند و تمام! انگشتر شما آمده است.

طراحی یک انگشتر طلا با استفاده از پرینتر سه‌بعدی

برای استفاده از پرینتر سه‌بعدی حالت تزریق کردن فلز و تولید انگشتر و همچنین تزریق کردن مو و تولید قالب ریخته‌گری مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته این روش چندان رایج نیست و نسبت به روش‌های دیگر برتری خاصی ندارد.

طراحی یک انگشتر طلا با روش دستی تولید انگشتر

البته این نکته مهم قابل‌ذکر است که شما با ارائه عکس انگشتر طلا نیز می‌توانید محصول موردنظر خود را تهیه کنید و ما در مجموعه طلا و جواهر زر، باظرافت هرچه‌تمام‌تر این کار را انجام خواهیم داد. در روش تولید انگشتر طلا به‌صورت دستی ما با مراحل طراحی انگشتر به‌صورت دستی، طراحی سه‌بعدی با نرم‌افزار، قالب‌گیری با رزین، ریخته‌گری، تمیزکاری و پولیش دادن، نگین گذاری و مخراج‌کاری، پرداخت و آبکاری روبرو هستیم.

این روش ظرافت بسیار بالایی دارد و طرف‌داران آن کم نیستند. در راهنمای خرید انگشتر طلا باید به مزایای این روش نیز اشاره کنیم. این روش منحصربه‌فرد است که محصولی صاف و یکدست به شما ارائه می‌دهد. نگین‌ها در این روش محکم‌تر بر روی انگشتر مستقر می‌شوند و جلا و براقیت بیشتر طلا در این روش مثال‌زدنی است. ناگفته نماند که انگشترهای تولید شده در روش دستی، استحکام بسیار بالایی در مقابل تغییر شکل دارند و رکاب آنها به شکل تمیزتری ساخته می‌شود.

جدول سایز انگشت در کشورهای مختلف

برای تهیه سایز استاندارد انگشتر چند روش مختلف وجود دارد که این روش‌ها در تمام دنیا استاندارد و مرسوم هستند. روش اول این است که با استفاده از یک انگشتر دیگر سایز انگشت خود را به دست آورید.

گرفتن سایز انگشتر در خانه
 

نکته مهم: برای اینکه با نحوه پیدا کردن سایز انگشتر بیشتر آشنا شوید می‌توانید مقاله زیر را بخوانید

 

تعیین اندازه انگشت و سایز انگشتر چگونه است؟

 

روش اول گرفتن سایز انگشتر در خانه:

در روش اول با یک نوار کاغذی، پارچه‌ای یا یک نخ که قابلیت ارتجاعی نداشته باشد محیط انگشت خود را مشخص کنید، یعنی آن را به دور برجستگی انگشت خود بپیچانید. سپس محل اتصال و لب‌به‌لب شدن چسب نواری یا نخ به دور انگشت خود بچینید. طول نخ یا چسب پیچیده شده به دور انگشت خود را با یک خط کش اندازه بگیرید و سپس با قراردادن آن در جدول سایز انگشت خود را مشخص کنید.

روش دوم گرفتن سایز انگشتر در خانه:

در این روش شما باید انگشتری را انتخاب کنید که نه برای شما آن‌قدر تنگ باشد که جدا کردنش به یک مشکل تبدیل شود و آن‌قدر گشاد باشد که از انگشت شما خارج شود. دقیقاً برای همان انگشتی سایز را تعیین کنید که قرار است انگشتر در آن قرار بگیرد. چون اندازه هیچ‌کدام از انگشتان دو دست با یکدیگر برابر نیستند. نکته جالب اینجاست که انگشترهایی با رکاب عریض به طور معمول از انگشترهای هم سایز خود که رکاب ظریف‌تری دارند تنگ‌تر هستند. 

در قدم اول و در قالب راهنمای خرید انگشتر طلا شما باید با استفاده از یک خط‌کش، قطر داخلی انگشتر را با میلی‌متر محاسبه کنید و سپس عدد به‌دست‌آمده را با استفاده از جدول سایز انگشت به سایز موردنظر خود تبدیل کنید. 

راهنمای سایز انگشتر

چند نکته کوتاه و مهم در مورد خرید انگشتر طلا

به‌عنوان راهنمای خرید انگشتر طلا باید چند نکته مهم را به شما گوشزد کنیم. اول اینکه طول انگشتان شما در شبانه‌روز متفاوت است. صبح‌ها به علت سرد بودن هوا سایز انگشتان شما کوچک می‌شود به همین دلیل توصیه ما این است که سایزبندی انگشت خود را به بعدازظهر موکول کنید برای اطمینان از به‌دست‌آوردن سایز نهایی این عمل را چند بار تکرار کنید. فراموش نکنید که از سایزبندی استانداردهای خود را دارد که در کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت هستند.

سایزهایی که ما در این مقاله از آنها استفاده کرده‌ایم بر اساس استانداردهای آمریکا محاسبه شده است که به طور معمول در ایران هم از همین سایزها استفاده می‌شود. سایز انگشتان مشابه در دستان شما کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند. به این شکل که انگشتان دست غالب شما معمولاً نیم سایز از انگشتان دست دیگر بزرگ‌تر هستند. 

به همین خاطر حتماً باید سایز انگشتی که قصد دارید برای آن انگشتر تهیه کنید را در نظر بگیرید. اگر در هرکدام از روش‌هایی که ما به شما توصیه کردیم با دو سایز مختلف استاندارد روبرو شدید بهتر است سایت بزرگ‌تر را در انتخاب کنید. معمولاً سایزبندی خانم‌ها بین ۳ تا ۹ است بیشترین سایزهای خریداری شده ۵ تا ۷ هستند. اما به‌صورت عمده عمومی‌ترین سایز انگشتر برای بانوان ۶ است. سایز انگشتر مردان نیز بین ۸ تا ۱۴ بوده که سایزهای ۸ تا ۱۰ بالاترین متقاضی را دارند و عمومی‌ترین سایز برای آقایان ۹ است. 

روش‌های سفارش و خرید انگشتر طلا

در حالت کلی شما می‌توانید انگشتر طلای خود را به دو روش سفارش دهید.

روش اول؛ روش سنتی مراجعه به بازار، دیدن مدل‌های مختلف و خرید انگشتر طلای موردنظر شماست است. در این روش شما با درنظرگرفتن قیمت انگشتر طلا و بودجه معین شده، به‌راحتی می‌توانید محصول موردنظر خود را خریداری کنید.

اما روش راحت‌تری نیز وجود دارد و آن ثبت سفارش و خرید اینترنتی انگشتر طلا از سایت است.

خرید اینترنتی انگشتر طلا

ناگفته نماند که به‌عنوان راهنمای خرید انگشتر طلا، سایت اینترنتی طلا و جواهر زر امکان خرید انگشتر طلا مردانه، خرید انگشتر طلا زنانه، خرید انگشتر طلا سفید، خرید انگشتر الماس، خرید انگشتر طلا نگین‌دار و سایر محصولات طلا و جواهر را برای شما فراهم می‌کند. سایت ما اولین سایت ایرانی طلا و جواهر است که نماد الکترونیک را با ۴ ستاره کسب کرده است. 

نکات مهم راهنمای خرید انگشتر طلا از سایت

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم شما می‌توانید با مراجعه به مجموعه ما محصول موردنظر خود را انتخاب کنید و یا سفارش بدهید. اما درهرحال خرید انگشتر طلا در بازار ایران به روش آنلاین چند سالی است که جای خود را به خرید حضوری داده است. در این روش شما به‌راحتی می‌توانید در منزل خود انگشتر موردنظر را از سایت انتخاب کنید، سفارش دهید و بعد از ثبت سفارش و پرداخت هزینه به‌صورت آنلاین و یا حضوری، محصول موردنظر خود را دریافت کنید. مورد مهمی که برای مجموعه ما بسیار اهمیت دارد و باید به آن اشاره کنیم این است که انگشتر تهیه شده صرفاً برای شخص شما تهیه می‌شود.

انگشتر یاقوت قرمز زنانه

برای دیدن و خرید این مدل انگشتر طلای زنانه کلیک کنید

بدین معنا که سایز انگشتر دقیقاً به سایز انگشتان شما قالب‌گیری شده و شما دیگر نیازی به بزرگ و یا کوچک کردن اندازه کار نخواهید داشت. محصول موردنظر شما از ابتدا به قالب انگشتان شما تهیه می‌شود و شما هر لحظه می‌توانید به‌راحتی از طریق راه‌های ارتباطی مجموعه با مشاوران ما در ارتباط باشید.

نکته آخر اینکه به‌عنوان یک راهنمای خرید انگشتر طلا، ما به‌راحتی می‌توانیم محصول موردنظر شما را باتوجه‌به بودجه‌ای که در نظر دارید برای شما تغییر دهیم و با تعویض نگین بر اساس سایز و رنگ و بدون تغییر در مدل نهایی شما، هزینه نهایی را به‌راحتی کاهش دهیم.

کلام آخر

شما در سایت خرید انگشتر طلا مجموعه زر به‌راحتی می‌توانید قیمت انگشتر طلا در بازار ایران را رصد کرده و با درنظرگرفتن کیفیت نهایی محصول موردنظر خود، ارزش آن را بسنجید. همچنین ما در سایت مجموعه با ارائه انواع انگشتر طلا، روند انتخاب و خرید را برای شما آسان‌تر کرده‌ایم. راه‌های ارتباطی با مجموعه ما از طریق پیج اینستاگرام، واتس‌اپ و تماس تلفنی است. همچنین ما تلاش کرده‌ایم تا در این مقاله ضمن ارائه یک راهنمای خرید انگشتر طلا، شما را کمی با دنیای پرزرق‌وبرق طلا و جواهرات نیز آشنا کنیم.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱:۵۰:۵۲ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد