فرق طلا و جواهر چیست؟ تفاوت قیمت خرید و فروش طلا و جواهر

فرق طلا و جواهر چیست؟ تفاوت قیمت خرید و فروش طلا و جواهر
فرق طلا و جواهر چیست و به چه نوع زیورآلاتی جواهر می‌گویند؟ آیا خرید جواهر به‌صرفه است؟ در فروش طلا و جواهر به چه نکاتی باید دقت کنیم؟ بهترین راه جلوگیری از ضرر و زیان در خریدوفروش طلا، چگونه است؟

اگر شما هم علاقه زیادی به زیورآلات و اکسسوری‌ها داشته باشید و مدل‌های گران‌قیمت را به مدل‌های ارزان و بدل ترجیح دهید، با عبارات طلا و جواهر مواجه شده‌اید. سؤالی که برای بیشتر افراد مطرح می‌شود، این است که فرق طلا و جواهر چیست؟ و چه تفاوت‌هایی میان آن‌ها وجود دارد؟

انواع زیورآلات زنانه و مردانه برای زیبایی بیشتر استایل و جلوه بخشی به آن مورداستفاده قرار می‌گیرند. اکسسوری‌هایی که از جنس طلا و جواهر هستند، تیپ شما را گران‌قیمت و اصیل نشان می‌دهند. این نوع زیورآلات دارای طراحی‌های متنوع هستند و برای هر سلیقه‌ای مناسب خواهند بود.

فرق طلا و جواهر چیست

فرق طلا و جواهر چیست؟ در هنگام خرید طلا و جواهرات همیشه سؤالی که برای اکثر افراد پیش می‌آید این است که فرق طلا و جواهر چیست و آیا خرید طلا بهتر است یا جواهر؟ ما در این مطلب به طور کامل شما را با فرق این دو آشنا خواهیم کرد تا بتوانید باتوجه‌به معیارهای خودتان و هدفتان از خرید طلا یا جواهر، تصمیم‌گیری برایتان آسان‌تر شود و بتوانید انتخابی درست بین خرید طلا یا جواهر داشته باشید.

در ادامه این مقاله از سایت طلا و جواهرات زر به بررسی تفاوت‌های میان جواهر و طلا می‌پردازیم؛ همین‌طور نکاتی را برای خریدوفروش این زیورآلات مطرح می‌کنیم.

عبارت طلا در صنعت ساخت زیورآلات به چه معنا است؟

تمامی صنایع اصطلاحات و عبارت‌های مخصوصی دارند که به‌طورمعمول معنای آن‌ها متفاوت با زمانی است که این کلمات در مکالمات روزمره مورداستفاده قرار می‌گیرند؛ به‌عنوان‌مثال امکان دارد شما به هر اکسسوری یا زیورآلاتی که بر مبنای فلز طلا ساخته شده باشند، طلا بگویید. درحالی‌که در صنعت ساخت زیورآلات و اکسسوری‌ها این‌گونه نیست و تفاوت‌هایی میان محصولات ساخته‌شده از طلا وجود دارد؛ اما دلیل این تفاوت و فرق طلا و جواهر چیست؟

در صنعت طلا و جواهر برای مصنوعاتی که بر پایه طلا ساخته شده‌اند، عبارت طلا را به کار می‌برند. فلز طلا دارای عیارهای مختلفی است که بر اساس میزان خلوص آن تعیین میشود. خالصترین طلا که با هیچ فلز دیگری ترکیب نشده است، طلای 24 عیار است. این طلا نرمی زیادی دارد و قابل‌استفاده برای ساخت زیورآلات و اکسسوری ها نیست. به‌طورمعمول از طلای 24 عیار برای ساخت سکه یا شمش‌های طلا استفاده می‌شود.

فرق طلا و جواهر چیست

برای ساخت انواع زیورآلات زنانه و مردانه از طلای 18 عیار استفاده می‌کنند. برای تولید طلای 18 عیار، 18 واحد فلز طلا با 6 واحد از فلزات دیگر که به‌طورمعمول مس است، ترکیب می‌شوند. طلای 18 عیار 75 درصد فلز طلا دارد که سبب می‌شود خواص طلا حفظ شود ولی نرمی زیاد آن که مانع از ساخت زیورآلات است، از بین برود. درنتیجه به مصنوعاتی از جنس طلا که پایه طلا 18 عیار دارند و برای ساخت آن‌ها از هیچ گوهری استفاده نشده است، طلا می‌گویند.

جواهر به چه معنا است و به چه نوع زیورآلاتی جواهر می‌گویند؟

برای رسیدن به جواب این سؤال که فرق طلا و جواهر چیست؟ باید با مفهوم جواهر نیز آشنا شویم. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، برای ساخت انواع زیورآلات و اکسسوری‌های مردانه یا زنانه از فلزات مختلفی استفاده می‌شود. استیل که به‌عنوان فلزی ضدزنگ شهرت دارد، برای ساخت زیورآلاتی استفاده می‌شود که با نام بدلیجات شهرت دارند. این نوع اکسسوری ارزش مادی زیادی ندارند و قیمت پایینی خواهند داشت.

جواهر به چه معنا است و به چه نوع زیورآلاتی جواهر می‌گویند؟

از دیگر فلزات کاربردی برای ساخت زیورآلات می‌توان به نقره، پلاتین و طلا اشاره کرد. در میان این فلزات طلا بیشترین کاربرد و استفاده را دارد و ارزش مادی پلاتین از همه بالاتر است. زمانی‌که برای ساخت پایه یک زیور از فلزات طلا، نقره یا پلاتین استفاده شود و از انواع سنگ‌های قیمتی مانند فیروزه، اوپال و عقیق یا گوهرهای ارزشمند و متنوع مانند یاقوت، توپاز، آمیتیس و زبرجد یا دیگر موارد قیمتی مانند مرواریدها و مرجان‌ها برای تزئین اکسسوری استفاده شود، به آن جواهر می‌گویند.

آیا طلا و جواهراتی که می‌خریم، از طلای خالص ساخته می‌شوند؟

اول از همه به این موضوع می‌پردازیم که طلا چیست و فرق طلا و جواهر در چیست؟ همان‌طور که می‌دانید طلا یک فلز باارزش است که در ساخت اکسسوری و زیورآلات گران‌بها از آن استفاده می‌شود. چیزی که ما به‌عنوان طلا آن را می‌شناسیم، درواقع از ترکیب فلز طلا با آلیاژهای دیگر ساخته شده است و در ساخت زیورآلات بکار می‌رود. دلیل ترکیب فلز طلا با سایر آلیاژهایی مثل نیکل، مس و نقره ایجاد استحکام کافی برای ساخت زیورآلات است؛ زیرا فلز طلا به‌خودی‌خود فلزی بسیار نرم است و به‌تنهایی در ساخت زیورآلات استفاده نمی‌شود و برای اینکه مقاومت و استحکام کافی را داشته باشد، آن را با آلیاژهای دیگری ترکیب می‌کنند.

فرق طلا و جواهر در چیست

طلای خالص یا همان طلای ۲۴ عیار فقط در ساخت شمش طلا یا سکه بکار می‌رود و در ساخت جواهرات و زیورآلات استفاده نمی‌شود. در ایران از طلای عیار ۱۸ یا ۱۷ که با شماره‌های ۷۵۰ و ۷۰۵ روی طلا یا جواهرات حک می‌شوند، در ساخت زیورآلات طلا استفاده می‌شود که این بدان معنی است که از ۷۵ درصد فلز طلا و ۲۵ درصد سایر آلیاژها در ساختار آن استفاده شده است.

رنگ‌های مختلف طلا از چه روش‌هایی ایجاد می‌شوند؟

رنگ‌های مختلف طلا نیز از همین ترکیب با آلیاژهای مختلف به دست می‌آید. امروزه شاهد رنگ‌های بسیار متنوعی در ساخت طلا و جواهرات هستیم؛ از تناژهای رنگ‌هایی مثل سفید و زرد گرفته تا رنگ‌های رزگلد، بژ و حتی رنگ‌های مشکی و خاکستری در ساخت طلا و جواهر استفاده می‌شود و می‌توانیم طرح‌ها و مدل‌های متنوعی را بنا به سلیقه خود خریداری نماییم.

رنگ طلا

گاهی نیز برای ایجاد برخی رنگ‌ها به‌جای ایجاد ترکیب خاص در ساختار طلا از روکش‌های مختلفی برای طلا و جواهرات استفاده می‌شود که این روکش‌ها ممکن است به‌مرورزمان کم‌رنگ شده یا از بین بروند و نیاز به ترمیم مجدد داشته باشند.

فرق طلا و جواهر در چیست؟

پس اینجا با طلا و نحوه ترکیب و ساخت آن آشنا شدیم؛ اما آیا می‌دانید فرق طلا و جواهر چیست؟ درواقع فرق طلا و جواهر فقط در استفاده از سنگ‌های قیمتی در ساخت جواهرات است. درواقع برای ساخت و طراحی یک قطعه جواهر، ابتدا پایه‌ای با طلا برای آن ساخته می‌شود و سپس سنگ‌های قیمتی بر روی آن قرار داده می‌شود. این سنگ‌ها بنا به سلیقه طراح یا مشتری ممکن است شامل سنگ‌هایی مثل انواع تراش‌های سنگ الماس مثل باگت، برلیان یا مارکیز باشد و یا شامل سنگ‌هایی مثل زمرد، یاقوت، آمیتیست و ... باشد.

طلا و جواهر

در ساخت بسیاری از جواهرات نیز از سنگ‌های اتمی و مصنوعی به‌جای سنگ‌های تراش الماس استفاده می‌شود که طبیعتاً قیمت و ارزش پایین‌تری خواهند داشت که در ادامه به نحوه قیمت‌گذاری طلا و جواهرات نیز خواهیم پرداخت.

تفاوت قیمت خرید و فروش طلا و جواهر

یکی از سؤالاتی که به‌طورمعمول توسط خریداران زیورآلات پرسیده می‌شود، این است که ازنظر قیمت خرید یا فروش فرق طلا و جواهر چیست؟ برای جواب دادن به این سؤال باید عوامل اثرگذار روی قیمت زیورآلات طلا و اکسسوری‌های جواهر را بررسی کنیم.

تفاوت قیمت خرید و فروش طلا و جواهر

شرایط خرید و نحوه قیمت‌گذاری طلا و جواهر

طلا بر پایه طلای 18 عیار ساخته می‌شود که برخی از زیورآلات طراحی ساده‌ای دارند و برخی دیگر دارای نقوش متنوعی هستند. درنتیجه یکی از عوامل اثرگذار روی قیمت خرید طلا، نرخ و قیمت روز طلا در بازار است. عامل تأثیرگذار دیگر، اجرت ساخت زیور است. زیورآلاتی که ساده باشند و طراحی خاصی نداشته باشند، اجرت کمتری دارند؛ زیرا اجرت ساخت هزینه‌هایی هستند که شامل مخارج ایجادشده در خط تولید زیورآلات و اکسسوری خواهند بود. یکی از این هزینه‌ها، دستمزد طراحی و ساخت طلا است. سومین عامل مؤثر روی قیمت نهایی خرید طلا، سود فروشنده است که بین 7 تا 8 درصد تعیین می‌شود.

شرایط خرید و نحوه قیمت‌گذاری طلا و جواهر

قیمت خرید جواهر متفاوت از طلا است و به‌طورمعمول هزینه بیشتری دارد؛ ولی دلیل اخلاف قیمت و فرق طلا و جواهر چیست؟ اگر جواهر با طلا 18 عیار ساخته شده باشد، قیمت روز طلا روی هزینه نهایی آن اثر دارد و برای جواهراتی که بر پایه فلزات دیگر مانند پلاتین باشند، قیمت خرید باتوجه‌به قیمت روز فلز پایه تغییر می‌کند. اگر روی جواهر با سنگ‌های قیمتی یا گوهرهای ارزشمند تزئین شده باشد، قیمت روز سنگ یا گوهر نیز روی هزینه نهایی خرید جواهر اثر دارد.

از دیگر عواملی که روی قیمت جواهر تأثیر می‌گذارند، اجرت ساخت است که برای جواهر نه‌تنها هزینه‌های طراحی پایه و مخارج تولید در اجرت ساخت محاسبه می‌شوند، بلکه هزینه‌های برش گوهر یا سنگ نیز به اجرت ساخت اضافه خواهد شد. سود فروشنده از فروش جواهر بیشتر از طلا است و به‌طورمعمول بین 15 تا 20 درصد تعیین می‌شود.

تفاوت طلا و جواهر در زمان فروش

تفاوت طلا و جواهر تنها در زمان خرید این مصنوعات طلا نیست و در زمان فروش نیز تفاوت‌هایی وجود دارد؛ ولی به چه دلیل جواهر به اندازه طلا برای سرمایه‌گذاری مناسب نیست و فرق طلا و جواهر چیست؟ زمانی‌که مصنوعات طلا را خریداری می‌کنید، عوامل اثرگذار روی قیمت زیور متنوع هستند و مواردی مانند اجرت ساخت و سود فروشنده به قیمت نهایی محصول اضافه می‌شوند. وقتی برای فروش طلا اقدام می‌کنید، اجرت ساخت و سود فروشنده از قیمت کل محصول کم می‌شود و در آخر، طلا با قیمت روز آن از شما خریداری خواهد شد.

تفاوت طلا و جواهر در زمان فروش

برای فروش جواهر اندکی متفاوت است. بااینکه اجرت ساخت زیور از قیمت کلی محصول کاسته می‌شود و دستمزد فروشنده نیز از این مبلغ کم خواهد شد؛ ولی پیش از تعیین قیمت روز پایه زیور که به‌طورمعمول طلای 18 عیار است، ارزش گوهر یا سنگ قیمتی روی زیور نیز بررسی می‌شود. برخلاف طلا یا پلاتین که بر اساس قیمت روز ارزش‌گذاری می‌شوند، جواهر بر اساس نوع و سلامت قیمت‌گذاری می‌شود. در بیشتر مواقع قیمت سنگ‌ها و گوهرهای قیمتی درج‌شده روی جواهر رشدی ندارد و در برخی مواقع افت قیمت خواهد داشت.

آیا خرید جواهر به‌صرفه است؟

پس دانستیم که فرق طلا و جواهر در استفاده از سنگ‌های قیمتی در ساخت جواهرات است که باعث می‌شود جواهرات، قیمت بالاتری نسبت به طلا داشته باشند؛ اما آیا خرید جواهر به‌صرفه است؟ آیا با خرید جواهرات که قیمت بالاتری دارند، سود بیشتری عاید مشتری می‌شود؟ و به‌طورکلی خرید طلا بهتر است یا جواهر؟ با ما همراه باشید تا همه این نکات را به‌طور دقیق و با جزئیات مورد بررسی قرار دهیم.

هنگامی‌که شما قصد دارید یک قطعه طلا خریداری کنید، می‌بایست قیمت روز طلا را بعلاوه اجرت ساخت و سود فروشنده که در حدود ۷ الی ۸ درصد قیمت قطعه طلا می‌باشد را پرداخت نمایید. این نکته بدیهی است که اجرت ساخت جواهرات بیشتر از اجرت ساخت طلا است زیرا در ساخت جواهرات، علاوه بر ساخت پایه طلا، زحمت زیادی بابت تراش سنگ‌های قیمتی مثل الماس یا سایر سنگ‌ها کشیده می‌شود؛ پس هرچقدر تعداد سنگ‌ها بیشتر باشد، اجرت ساخت جواهرات نیز بیشتر خواهد شد. علاوه بر اجرت ساخت، قیمت سنگ‌های استفاده شده نیز به قیمت طلای بکار برده شده، اضافه خواهد شد. نکته دیگری که فرق طلا و جواهر را مشخص می‌کند و باید به آن توجه کنید، سود فروشنده است که میزان این سود در خرید جواهرات حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد قیمت محصول محاسبه می‌شود و به فاکتور اضافه می‌شود.

پس در خرید جواهرات، اجرت ساخت و سود فروشنده بیشتر از خرید طلا محاسبه می‌شود و هزینه اضافی بیشتری می‌بایست پرداخت نمایید. بسیاری از افراد با علم به این نکات به خاطر زیبایی و ارزش بالای جواهرات و سنگ‌های استفاده شده در آن‌ها، اقدام به خرید جواهرات می‌کنند و درواقع به‌عنوان سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت به جواهراتشان نگاه نمی‌کنند و گاهی حتی ممکن است برخی جواهرات نسل به نسل در یک خانواده مورداستفاده قرار بگیرد و هر روز به ارزش و قدمت آن افزوده شود.

اما اگر قصد خرید جواهرات به‌عنوان سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت را دارید و یا تمایل به خریدوفروش طلا و جواهرات و کسب سود در فواصل زمانی کوتاه را دارید، بهتر است از گزینه جواهرات چشم‌پوشی کنید و با خریدوفروش طلا یا سکه این سرمایه‌گذاری را ادامه دهید. علاوه بر اینکه در هنگام خرید جواهرات باتوجه‌به عرف بازار می‌بایست هزینه اضافی بیشتری را پرداخت کنید، در هنگام فروش نیز میزان زیادی از قیمت جواهرات شما کسر خواهد شد و این به نفع شما نخواهد بود. پس برای سرمایه‌گذاری باید به فرق طلا و جواهر در کسر قیمت توجه داشته باشید.

در فروش طلا و جواهر به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

در هنگام فروش طلا و جواهرات به‌طور کامل متوجه فرق طلا و جواهر در معاملات و سود و زیان ناشی از آن خواهید شد. اگر بخواهید طلای خود را بفروشید، قیمت روز طلا محاسبه خواهد شد و اجرت ساخت و سود فروشنده از آن کسر می‌شود و اگر بخواهید جواهرات خودتان را به فروش برسانید، قیمت روز طلا محاسبه‌شده و اجرت ساخت و سود فروشنده از قیمت روز محصول کسر می‌شود که طبیعتاً میزان زیادی از قیمت جواهر از آن کم خواهد شد. پس فرق طلا و جواهر نیز در هنگام فروش نیز کاملاً مشهود است.

بهتر است در هنگام فروش جواهرات، فاکتور خرید را همراه داشته باشید زیرا طلافروشی‌های معتبر ۱۵ تا ۲۰ درصد از قیمت فاکتور را در هنگام فروش کم می‌کنند اما درصورتی‌که فاکتور نداشته باشید، میزان کسر قیمت بیشتر خواهد شد و ضرر و زیان بیشتری در ای معامله نصیب شما خواهد شد. پس دقت کنید که همیشه فاکتور خرید طلا و جواهراتتان را با دقت نگهداری نمایید.

از دیگر نکاتی که بر روی قیمت طلا یا جواهر و اجرت آن‌ها و فرق طلا و جواهر تأثیر می‌گذارد، نحوه ساخت آن‌هاست که طلا و جواهراتی که دست‌ساز هستند، نسبت به محصولاتی که به‌صورت ماشینی و در تعداد بالا ساخته می‌شوند، اجرت بالاتری دارند که این اجرت در ساخت جواهرات بیشتر از طلا محاسبه می‌شود.

جدول تفاوت قیمت طلا و جواهر

برای دانستن اینکه فرق طلا و جواهر چیست؟ به بررسی ویژگی‌های اکسسوری‌های طلا و زیورآلات جواهر پرداختیم؛ همین‌طور نحوه قیمت‌گذاری طلا و جواهر را مطرح کردیم. در جدول زیر می‌توانید خلاصه‌ای از تفاوت‌های موجود میان مصنوعات طلا را مشاهده کنید.

جدول تفاوت‌های قیمت طلا و جواهر

 

نکات مهم در زمان خریدوفروش طلا و جواهر

شما با تفاوت میان انواع مصنوعات طلا آشنا شدید و به جواب رسیدید که فرق طلا و جواهر چیست؟ اطلاع از برخی نکات به شما کمک می‌کند که در زمان خرید مصنوعات طلا با مشکل مواجه نشوید. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که در زمان خرید طلا و جواهر شما ناچار به پرداخت مبلغی به‌عنوان مالیات هستید که 5 درصد از قیمت مصنوعات طلا خواهد بود. درنتیجه اگر می‌بینید در فاکتور خرید طلا، سود فروشنده بیش از 8 درصد است یا در فاکتورهای جواهرات درصد سود فروشنده بالاتر از 20 درصد نوشته شده است، باید بدانید که 5 درصد از سود درج‌شده در فاکتور به مالیات محصول تعلق دارد.

اجرت ساخت طلا و جواهر یکسان نیست؛ همین‌طور در میان زیورآلات طلا یا جواهر نیز هر مدل اجرت ساخت مخصوص به خود را دارد. برخی زیورآلات کم اجرت هستند و بعضی دیگر به‌دلیل نوع طراحی یا شیوه تولید اجرت ساخت بالاتری دارند. تفاوت اجرت‌های ثبت‌شده در فاکتورهای خرید دلیل بر کلاهبرداری نیست و این تفاوت مربوط به ویژگی‌های محصول خواهد بود.

 

بهترین راه جلوگیری از ضرر و زیان در خریدوفروش طلا، مراجعه به فروشگاه‌های معتبر است

همواره دقت داشته باشید که طلا یا جواهرات خود را از طلافروشی و سایت‌های معتبر خریداری نمایید و حتماً در هنگام خرید فاکتور معتبر از فروشنده دریافت کنید. بهتر است از خط و خش و سلامت قسمت قفل گوشواره یا دستبند و گردنبند به دست‌دوم و نو بودن طلا و جواهراتی که خریداری می‌کنید توجه کنید تا طلا یا جواهر دست‌دوم به‌جای نو به شما فروخته نشود.

فروشگاه طلا و جواهر زر

در این مقاله به بررسی تفاوت‌های میان طلا و جواهر پرداختیم و به این سؤال پاسخ دادیم که فرق طلا و جواهر چیست؟همین‌طور نکاتی را مطرح کردیم که برای خرید انواع زیورآلات و اکسسوری‌های طلا یا جواهر به شما کمک می‌کنند. تفاوتی ندارد که شما قصد خرید طلا و جواهرات مردانه را دارید یا به‌دنبال جدیدترین مدل‌های زنانه هستید، اطلاع از نحوه قیمت‌گذاری اکسسوری‌های طلا یا جواهر به شما کمک می‌کند که انتخابی هوشمندانه داشته باشید.

بهترین روش خرید طلا و جواهرات، سایت‌های آنلاین هستند. در یک سایت فروشگاه زیورآلات مردانه و زنانه شما می‌توانید جدید‌ترین مدل‌های اکسسوری را مشاهده کنید. مقایسه قیمت از دیگر مزایای خرید اینترنتی زیورآلات محسوب می‌شود. فروشگاه اینترنتی طلا و جواهرات زر شرایط فوق‌العاده‌ای را برای خریداران فراهم کرده است.

همچنین اگر قصد خرید طلا و جواهرات در هر مدل و سبکی را دارید و تمایل به سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت یا بلندمدت با خریدوفروش طلا، سکه و یا حتی جواهرات را دارید بهتر است قبل از هر فروشگاهی، به سایت طلا و جواهرات زنانه و مردانه زر سر بزنید. فروشگاه زر با داشتن نماد اعتماد الکترونیک، یکی از معتبرترین فروشگاه‌های آنلاین درزمینهٔ خریدوفروش انواع طلا و جواهرات است و می‌توانید قیمت به‌روز طلا و سکه را نیز به‌صورت روزانه از سایت زر استعلام نمایید.

در مجموعه زر می‌توانید بسیاری از ویژگی‌های طلا و جواهر را تغییر دهید و محصول را متناسب با سلیقه خودتان سفارشی‌سازی کنید. از دیگر خدمات ارائه‌شده در مجموعه ما، کاهش وزن محصولات است که منجر به کاهش قیمت آن‌ها می‌شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره سفارشی‌سازی طلا و جواهر با استفاده از شماره‌های موجود روی سایت با کارشناسان زر تماس بگیرید.

سوالات متداول:

خرید طلا مناسب تر است یا جواهر؟
S ChevronDown 18 N

هنگامی‌که شما قصد دارید یک قطعه طلا خریداری کنید، می‌بایست قیمت روز طلا را بعلاوه اجرت ساخت و سود فروشنده که در حدود ۷ الی ۸ درصد قیمت قطعه طلا می‌باشد را پرداخت نمایید. این نکته بدیهی است که اجرت ساخت جواهرات بیشتر از اجرت ساخت طلا است زیرا در ساخت جواهرات، علاوه بر ساخت پایه طلا، زحمت زیادی بابت تراش سنگ‌های قیمتی مثل الماس یا سایر سنگ‌ها کشیده می‌شود؛ پس هرچقدر تعداد سنگ‌ها بیشتر باشد، اجرت ساخت جواهرات نیز بیشتر خواهد شد.

فرق طلا و جواهر در چیست؟
S ChevronDown 18 N

درواقع فرق طلا و جواهر فقط در استفاده از سنگ‌های قیمتی در ساخت جواهرات است. درواقع برای ساخت و طراحی یک قطعه جواهر، ابتدا پایه‌ای با طلا برای آن ساخته می‌شود و سپس سنگ‌های قیمتی بر روی آن قرار داده می‌شود.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۱ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۲:۱۴:۲۵ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد