معرفی 11 گردنبند از گران‌ترین گردنبند الماس جهان 2022 - زر

معرفی 11 گردنبند از گران‌ترین گردنبند الماس جهان 2022 - زر
در این مقاله از سایت طلا و جواهر زر به معرفی بعضی از گران‌ترین گردنبند الماس جهان می پردازیم و قیمت آنها را بررسی می کنیم + شناخت گرانترین گردنبندهای جهان

در این مقاله از سایت طلا و جواهرات زرگران‌ترین گردنبند الماس جهان را معرفی خواهیم کرد. آثار باستان‌شناسی نشان می‌دهد که انسان‌ها هزاران سال است که از گردنبندها استفاده می‌کنند، درواقع، حتی قبل از شروع به نوشتن یعنی در دوران ماقبل تاریخ نیز انسان از گردنبند استفاده می‌کرده است؛ بنابراین، مطمئناً گردنبندها یکی از ویژگی‌ها و اجزای جدایی‌ناپذیر تاریخ بشر بوده‌اند.

گران‌ترین گردنبند الماس جهان - طلا و جواهر زر
گران‌ترین گردنبند الماس جهان - طلا و جواهر زر

برخی از گردنبندها برای دور نگه‌داشتن انسان از بیماری‌ها و ارواح شیطانی ساخته‌شده‌اند، برخی دیگر برای به تصویر کشیدن نمادی از قدرت و ثروت طراحی‌شده‌اند، تعداد کمی برای نشان دادن جایگاه بالای یک فرد در جامعه و سیاست طراحی‌شده‌اند و اغلب افراد از گردنبند برای افزایش زیبایی و جذابیت خود و همچنین به‌عنوان نشانه‌ای از محبت و عشق خود به سایر افراد و مخصوصاً همسرشان استفاده می‌کنند.

به هر دلیلی، گردنبندها برای هزاران سال به‌عنوان یکی از جاذبه‌های اصلی به‌عنوان اکسسوری و جواهرات مورداستفاده قرار گرفته‌اند و شکی نیست که استفاده از گردنبند در دوران بعد از ما نیز ادامه خواهد داشت.

سایت Alliedmarketresearch.com نشان می‌دهد که ارزش بازار جهانی جواهرات در سال ۲۰۱۵، ۲۵٫۵ میلیارد دلار در سال بوده است و پیش‌بینی می‌شود که با نرخ ترکیبی 6.9٪ رشد کند و تا سال ۲۰۲۲ به بالای ۴۰٫۶ میلیارد دلار برسد. این رشد صنعت در حال حاضر با افزایش استفاده از رسانه‌های دیجیتال و فضای مجازی برای محصول انجام می‌شود.

بازاریابی دیجیتال و بهبود شیوه‌های بازاریابی آنلاین نقش کلیدی در این بخش دارند و آمار نشان می‌دهد که فروش طلا و جواهرات مارک‌دار در حال رونق است و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۳، سی تا چهل درصد از کل بازار طلا و جواهرات را این محصولات لوکس و مارک‌دار تشکیل دهد.

در این مقاله، در مورد گران‌ترین گردنبند الماس در جهان مطالبی را به شما ارائه می‌دهیم و تعدادی از گران‌ترین گردنبند الماس برلیان که تاکنون طراحی و ساخته‌شده‌اند را مورد بررسی قرار می‌دهیم. در ادامه این مطلب با سایت طلا و جواهرات زر همراه باشید.

معرفی لیست ۱۱ مورد از گران‌ترین گردنبند الماس جهان

معرفی لیست ۱۱ مورد از گران‌ترین گردنبند الماس جهان

به‌راستی گران‌ترین گردنبند الماس جهان کدام است؟ ارزش این گردنبند الماس ۲۰۰ میلیون دلار است که توسط جواهرساز چینی والاس چان طراحی شده است. "میراثی در شکوفه" شامل ۳۸۳٫۴ قیراط سنگ‌های قیمتی است که با یک الماس بی‌رنگ برجسته شده است و به‌خودی‌خود شما را ۳۵ میلیون دلار پس می‌دهد. در اینجا لیست کاملی از گران‌ترین گردنبند الماس جهان در سال ۲۰۲۲ آمده است که بر اساس قیمت افزایشی آن در مقاله آمده است. سپس در ادامه مقاله گران‌ترین گردنبند الماس جهان سایت طلا و جواهر زر به بررسی و معرفی هر یک از این گردنبندها می‌پردازیم:

  1. گردنبند ماری آنتوانت - ۳٫۷ میلیون دلار
  2. آویز الماس کریستی - ۴٫۸ میلیون دلار
  3. اسکارلت قرمز – ۵٫۱ میلیون دلار
  4. گردنبند خانم وینستون – ۵٫۸ میلیون دلار
  5.  گردنبند یاقوت برمه Etcetere – ۶٫۴ میلیون دلار
  6. گردنبند الماس کریستی – ۸٫۱۴ میلیون دلار
  7. آویز الماس زردرنگ لویف Leviev – ۱۰ میلیون دلار
  8. گردنبند قلب پادشاه – ۱۴ میلیون دلار
  9. قلب اقیانوس – ۲۰ میلیون دلار
  10. گردنبند الماس بی‌همتا Incomparable – ۵۵ میلیون دلار
  11. گردنبند میراثی در شکوفه A Heritage in Bloom – ۲۰۰ میلیون دلار

۱. گردنبند ماری آنتوانت - ۳٫۷ میلیون دلار

گردنبند ماری آنتوانت - گران‌ترین گردنبند الماس جهان - طلا و جواهر زر

اولین و ارزان‌ترین گردنبند در لیست گران‌ترین گردنبند الماس متعلق به این مدل است. این گردنبند که به نام "ماری آنتوانت " ملکه مشهور فرانسوی نام‌گذاری شده است، سلیقه او را برای سبک زندگی مجلل و سلطنتی نشان می‌دهد. این گردنبند الماس توسط De Beers طراحی شده است دارای یک الماس صورتی ۱٫۸۴ قیراطی است که به‌صورت عمودی در مرکز و همچنین دو الماس زرد به وزن ۵٫۲۴ قیراط و ۷٫۰۶ قیراط است. این سه جواهر گران‌بها با مجموع ۱۸۱٫۱ قیراط در الماس‌های کوچکی که در پلاتین قرار گرفته‌اند برجسته شده‌اند. الماس اصلی با وزن ۸٫۰۵ قیراط مانند یک لنگر عمل می‌کند و چوکرها را پایین می‌کشد و استایل و شکل کلی گردنبند را بهبود می‌بخشد.

۲. آویز الماس کریستی - ۴٫۸ میلیون دلار

آویز الماس کریستی - گران‌ترین گردنبند الماس جهان - طلا و جواهر زر

دومین آیتم در لیست گران‌ترین گردنبند الماس با قیمت، این آویز الماس است. این آویز الماس که در حراج کریستی در سال ۲۰۰۱ به قیمت ۴٫۸ میلیون دلار به فروش رسید، دارای یک الماس گلابی‌شکل نفیس است که به یک الماس گرد کوچک‌تر متصل شده است. ظاهر این شاهکار با یک زنجیر ساده ساخته شده از طلای سفید تکمیل می‌شود. این گردنبند بر اندازه بزرگ الماس گلابی تأکید دارد که وزن آن ۴۷٫۴۹ قیراط است. این آویز جواهر زیبا مطمئناً ظاهری بسیار لوکس و مجلل به صاحبش می‌بخشد.

۳. اسکارلت قرمز – ۵٫۱ میلیون دلار

اسکارلت قرمز - گران‌ترین گردنبند الماس جهان - طلا و جواهر زر

این گردنبند بی‌نظیر که یکی دیگر از گران‌ترین گردنبند الماس جهانمی باشد، توسط جواهرساز معروف جیمز کرنز طراحی شده است و در حراج کریستی در هنگ‌کنگ در نوامبر ۲۰۱۲ به قیمت شگفت‌انگیز ۵٫۱ میلیون دلار به فروش رسید. هر یاقوت با خوشه‌ای از الماس‌های گلابی‌شکل و سفید مارکیزی تقویت شده است. الماس‌ها و یاقوت‌ها به‌صورت استراتژیک قرار گرفته‌اند تا جلوه‌ای از گل ایجاد کنند که گردنبند را شبیه سینه‌ریزی از گل‌های قرمز نشان دهند. این گردنبند گران‌بها از طلای سفید ۱۸ عیار و پلاتین گران‌بها ساخته‌شده‌اند. این گردنبند سومین رتبه را در لیست گران‌ترین گردنبند الماس از آن خود کرده است.

جیمز کرنز این اثر هنری استادانه را برای جواهرساز هنگ‌کنگی، فای دی خلق کرد. یاقوت‌های خونی کبوتر از مسیر سنگی موگوک برمه بالا، منطقه‌ای که به دلیل سنگ‌های جواهرات گران‌بهایش مشهور است، تهیه شده است.

۴. گردنبند خانم وینستون – ۵٫۸ میلیون دلار

 گردنبند خانم وینستون - گران‌ترین گردنبند الماس جهان - طلا و جواهر زر

جسیکا آلبا بازیگر زیبای هالیوودی این گردنبند فوق‌العاده را در مراسم جوایز گلدن گلوب ۲۰۱۳ به نمایش گذاشت و این گردنبند الماس نیز خود را در زمره گران‌ترین گردنبند الماس جهان قرار داد. "خانم وینستون " یک گردنبند الماس آبشاری است که درمجموع ۱۸۷٫۵ قیراط الماس سفید باکیفیت بالا را در خود جای داده است که بیشتر آن‌ها تراش گلابی یا اشکی هستند. این گردنبند گران‌بها از یک نوار الماس تشکیل شده است که به وسط گردنبند سرازیر می‌شوند. سه الماس بزرگ در پایین قرار داده شده است تا وزن گردنبند را افزایش دهد و ظاهر مخروطی قطعه جواهرات را برجسته‌تر کند.

خانم وینستون درمجموع دارای ۲۰۷ الماس است و بازگشتی به جواهرات شکیل و کلاسیک دهه ۱۹۵۰ است. این گردنبند کلاسیک V-line به زیبایی مکمل لباس جسیکا آلبا در مراسم اهدای جوایز بود. ارزش این گردنبند که چهارمین رتبه در لیست گران‌ترین گردنبند الماس را دارد ۵٫۸ میلیون دلار است، زیرا تمام الماس‌ها بر روی پایه پلاتین قرار داده شده‌اند و از رنگ‌های درجه D، E یا F برخوردار هستند که عالی بودن آن را تضمین می‌کنند.

۵. گردنبند یاقوت برمه Etcetere – ۶٫۴ میلیون دلار

گردنبند یاقوت برمه Etcetere - گران‌ترین گردنبند الماس جهان - طلا و جواهر زر

گردنبند Etcetera به‌عنوان گران‌ترین گردنبند الماس جهان بر پایه یاقوت در تاریخ، رتبه‌بندی شده است زیرا در نوامبر ۲۰۱۳ در حراج کریستی در هنگ‌کنگ به قیمت ۶٫۴ میلیون دلار فروخته شد. این قطعه خیره‌کننده شبیه یقه توری است و درمجموع از ۸۷٫۷۸ قیراط از الماس‌ تراش گلابی بیضی و سفید و همچنین یاقوت برمه‌ای ساخته شده است. هر یاقوت به موجی از الماس متصل می‌شود و شش الماس‌تراش گلابی‌شکل از لبه موج آویزان می‌شود تا شکلی قطره‌ای را ایجاد کند.

۶. گردنبند الماس کریستی – ۸٫۱۴ میلیون دلار

 گردنبند الماس کریستی - گران‌ترین گردنبند الماس جهان - طلا و جواهر زر

این گردنبند که در لیست گران‌ترین گردنبند الماس جهان می‌باشد، در حراج کریستی در نوامبر ۲۰۱۳ به قیمت ۸٫۱۴ میلیون دلار فروخته شد و درمجموع رکورد ۱۱۱٫۳ میلیون دلار در این رویداد به دست آمد. دلیل قیمت نجومی این قطعه این است که دارای ۵۲ الماس گرد است که مجموع وزن آن ۱۰۴٫۸۴ قیراط است. علاوه بر این، کریستی تضمین می‌کند که هر جواهر دارای بالاترین وضوح و کیفیت است؛ بنابراین، این گردنبند خیره‌کننده تمام الماس، درخشش بسیار زیادی را ارائه می‌دهد که با گردنبندهای دیگر قابل‌مقایسه نیست و ششمین آیتم در بین لیست گران‌ترین گردنبند الماس جهان است.

۷. آویز الماس زردرنگ Leviev – ۱۰ میلیون دلار

 آویز الماس زردرنگ Leviev  - گران‌ترین گردنبند الماس جهان - طلا و جواهر زر

تاجر الماس اسرائیلی، لویف، این گردنبند الماس را که در لیست گران‌ترین گردنبند الماس جهان است را برای فروش ۱۰ میلیون دلاری ارائه داد. دلیل قیمت بالای این گردنبند این است که دارای یک الماس زرد روشن ۷۷٫۱۲ قیراطی است که توسط یک رشته الماس سفید تقویت می‌شود. لویف گوهر گران‌بها را در یکی از معادن خود پیدا کرد و به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین الماس‌های تراش خور جهان به ثبت رسیده است.

درواقع این بالاترین امتیاز برای یک سنگ رنگی "فانتزی زنده " است و این الماس کشف‌شده توسط لویف مطمئناً در این رده‌بندی صلاحیت دارد. در حقیقت، لویف سومین گروه بزرگ معادن الماس جهان را کنترل می‌کند. باتوجه‌به توجه عظیمی که این گردنبند زیبا از طرف‌دارانش در سراسر جهان به خود جلب می‌کند، قیمت آن به‌راحتی می‌تواند در طول سال‌های متمادی افزایش یابد و حتی به گران‌ترین گردنبند الماس جهان تبدیل شود.

۸. گردنبند قلب پادشاه – ۱۴ میلیون دلار

 گردنبند قلب پادشاه  - گران‌ترین گردنبند الماس جهان - طلا و جواهر زر

این گردنبند یاقوت خیره‌کننده ساخته جواهرات ساز مشهور Garrard and Company است که دارای ۱۵۵ قیراط الماس‌تراش گلابی‌شکل و گرد سفید است که در یک نوار قرار گرفته‌اند. این سنگ‌های قیمتی یکی از بزرگ‌ترین یاقوت‌های برمه جهان را احاطه کرده‌اند که در وسط قطعه قرار دارد. این یاقوت قلبی شکل ۴۰٫۶۳ قیراط وزن دارد. جذابیت آن به دلیل رنگ قرمز آن که شبیه به رنگ خون کبوتر است، افزایش یافته است. علاوه بر این، گردنبند انعطاف‌پذیر است زیرا می‌توانید آن را به‌عنوان تاج نیز استفاده کنید.

گردنبند الماس قلب پادشاه، درمجموع ۱۵۰ الماس دارد. یک آزمایشگاه سوئیسی تأیید کرده است که یاقوت خیره‌کننده استفاده‌شده در این کار بسیار کمیاب و بسیار معتبر است. جای تعجب نیست که قیمت آن ۱۴ میلیون دلار است و یکی از گران‌ترین گردنبند الماس جهان است.

۹. گردنبند قلب اقیانوس – ۲۰ میلیون دلار

 گردنبند قلب اقیانوس - گران‌ترین گردنبند الماس جهان - طلا و جواهر زر

در فیلم پرفروش «تایتانیک»، رز با بازی کیت وینسلت، درحالی‌که جک با بازی لئوناردو دی کاپریو، طرحی از او در کشتی غرق‌شده کشید تنها این گردنبند را که در لیست گران‌ترین گردنبند الماس جهان قرار دارد، در گردن خود داشت. این شاهکار زیبا دارای یک الماس آبی به شکل قلب به‌عنوان آویز است که توسط الماس‌های سفید احاطه شده است. این سنگ ارزشمند از رشته‌ای از الماس‌های سفید آویزان است.

فیلم 'تایتانیک' علاقه زیادی را در برندهای جواهرات مشهور ایجاد کرد تا نسخه‌های دیگری را از "قلب اقیانوس " بسازند. آسپری و گارارد محصول خود را به قیمت ۲٫۲ میلیون دلار فروختند، درحالی‌که نسخه اصلی این گردنبند که کاری از هری وینستون بود، ۲۰ میلیون دلار فروش رفت. نسخه‌های ارزان‌تر این گردنبند معروف از کریستال اتریشی سواروسکی ساخته شده و بین ۲۰ تا ۸۰ دلار فروخته می‌شوند.

۱۰. گردنبند الماس Incomparable – ۵۵ میلیون دلار

 گردنبند الماس Incomparable  - گران‌ترین گردنبند الماس جهان - طلا و جواهر زر

قیمت گردنبند Incomparable ۵۵ میلیون دلار است که قیمت بالای آن عمدتاً به دلیل سنگ آویز ارزشمندش است. الماسی بی‌عیب و نقص با رگه‌هایی قهوه‌ای مایل به زرد با وزن ۴۰۷٫۴۸ قیراط که این سنگ گران‌بها در پایه‌ای از طلای رزگلد قرار گرفته است و با ۹۱ الماس سفید مزین شده است. وزن کل این گردنبند جذاب ۶۳۷ قیراط است. ازنظر زیبایی‌شناختی، Incomparable شبیه درخت تاک است و سنگ اصلی از ساقه آن آویزان است. این گردنبند به دلیل طراحی نامتقارن و نامنظم عجیب‌وغریب و داستان جالب پشت آن بسیار ارزشمند است.

داستان این گردنبند که در لیست گران‌ترین گردنبند الماس جهان است، ازاین‌قرار است که سنگ اصلی توسط یک دختر فقیر چند دهه پیش در کنگوی آفریقا پیدا شده است. این جواهر کمیاب و گران‌بها قبل از تراشیدن و قرار دادن آن در این گردنبند زیبا توسط جواهرساز مشهور Mouawad، یکی از جاذبه‌های اصلی موزه‌های محبوب ازجمله اسمیت سونیان بوده است. جواهر مرکزی این گردنبند با وزن ۶۳۷ قیراط، بزرگ‌ترین الماس بی‌عیب و نقص جهان است و درواقع رتبه دهم یا درواقع یکی مانده به گران‌ترین گردنبند الماس جهان را از آن خود کرده است.

۱۱. گردنبند میراثی در شکوفه A Heritage in Bloom – ۲۰۰ میلیون دلار

 ردنبند میراثی در شکوفه - گران‌ترین گردنبند الماس جهان - طلا و جواهر زر

والاس چان، استاد چینی، خالق این گردنبند است که در لیست گران‌ترین گردنبند الماس جهان قرار دارد. وی شاهکار جواهرات را به نام " A Heritage in Bloom" طراحی کرده است که تخمین زده می‌شود ۲۰۰ میلیون دلار قیمت داشته باشد و آن را در لیست گران‌ترین گردنبندهای جهان قرار دهد. وزن این گردنبند در کل ۳۸۳٫۴ قیراط است که سنگ‌های گران‌بها و الماس اصلی بی‌رنگ آن به‌تنهایی ۳۵ میلیون دلار قیمت دارد. مهم‌تر از آن، گردنبند با ۷۲ عدد یشم، ۱۱۴ عدد یشم سبز یخی، ۶۰۰ عدد الماس صورتی و ۱۹ عدد الماس بدون رنگ و اصل تزیین شده است. تمام این سنگ‌های گران‌بها به افزایش وزن گردنبند تا نیم پوند کمک می‌کنند.

درواقع Incomparable با الماس‌های بی‌عیب و نقص خود، یک الماس بسیار نادر ۵۰۷٫۵۵ قیراطی طراحی شده به شکلی خاص و بی‌نظیر است. درجه IIA تضمین می‌کند که الماس عاری از ناخالصی‌ها می‌باشد. شکل‌های پروانه‌ای در این گردنبند به‌عنوان نماد عشق هستند و دو طرح خفاش در چپ و راست گردنبند به‌عنوان نمادی از موفقیت طراحی‌شده‌اند. هنرمندان جواهرساز بیش از ۴۷۰۰۰ ساعت برای ایجاد این شاهکار زیبا کار کردند.

یک واقعیت جالب این است که این گردنبند دارای یک طراحی تکه‌تکه است که هر بخش را می‌توانید جدا کرده و گردنبند را به ۲۷ روش استایل کنید. این ترکیب نفیس و طراحی پیچیده یکی از کارهای Wallace Chan است که هنرمندی خود را با این طراحی به نمایش گذاشته است و گران‌ترین گردنبند الماس جهان را طراحی کرده است.

جمع بندی مقاله گران‌ترین گردنبند الماس جهان

ما در این مقاله از سایت طلا و جواهرات زر برخی از گران‌ترین گردنبند الماس جهان را ازنظر طراحی و سنگ‌های بکار رفته، مورد بررسی قراردادیم و گران‌ترین گردنبند الماسرا با جزئیات کامل توصیف کردیم. اگر با سنگ‌هایی که نام آن‌ها در این مقاله آورده شده است، آشنایی ندارید می‌توانید سایر مقالات سایت زر را در مورد سنگ‌های زینتی مطالعه فرمایید.

همچنین برای سفارش انواع طلا و جواهرات متنوع در مدل‌ها و سبک‌های مختلف می‌توانید در بخش‌های مختلف فروشگاه طلا و جواهرات زر جست‌وجو نمایید و به‌راحتی مدل‌های دلخواه خود از طلا و جواهرات را به‌صورت آنلاین سفارش دهید. 

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۸:۵۶:۳۱ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد