چرا جواهرات را از طلا می‌سازند؟ طلا مناسب ساخت جواهر | زر

چرا جواهرات را از طلا می‌سازند؟ طلا مناسب ساخت جواهر | زر
آیا برای شما هم این سوال پیش آمده مناسب ترین گزینه برای ساخت جواهر چیست و یا اینکه چرا جواهرات را از طلا می‌سازند؟ علت انتخاب طلا در ساخت جواهر چیست؟

چرا جواهرات را از طلا می‌سازند و چرا همیشه باید با اجسامی براق و به‌شدت جذاب به‌عنوان جواهرات روبرو باشیم که نتوانیم در مقابل آنها مقاومت کنیم؟ افسانه نیست که کلاغ‌ها عاشق برق طلا هستند و از جمع‌آوری جواهرات لذت می‌برند. به‌شخصه از دوران کودکی عاشق برق طلا و جواهرات بودم و هر شیء زینتی براقی که می‌دیدم توجه مرا به خود جلب می‌کرد. مهم نبود که صاحب آن چه کسی است، مهم این بود که من عاشق برق نگاهش شده‌ام و باید مال من باشد! بر سر همین موضوع چه دعواهایی که شنیدم و چه تنبیه‌هایی که شدم. اما همچنان عاشق طلا و جواهرات لوکس و براق هستم که البته با رنگ پوستم همخوانی داشته باشند.

چرا جواهرات را از طلا می‌سازند

 چرا جواهرات را از طلا می‌سازند

پرسش چرا جواهرات را از طلا می‌سازند، سؤال خوبی است. حتی اگر فعال در حوزه طلا و جواهرات نیز نباشید این پرسش به‌خوبی می‌تواند ذهن شما را مشغول کند. چرا گردنبند را از طلا می‌سازند؟ چرا انگشتر باید حتماً از طلا باشد و کلاً چرا در تمام زیورآلات با ارزش و گران‌بها از طلا استفاده می‌کنیم. طلا در میان فلزات و آلیاژهای مختلف از گران‌بهاترین و بهترین‌ها محسوب می‌شود که به‌شدت موردتوجه انسان است و از روزی که آن را کشف کردند تا به امروز از جایگاه ویژه‌ای در میان انسان‌ها برخوردار بوده است.

مدل طلا و جواهر - سیات زر

درخشش بی‌همتا و بی‌نظیری دارد که سبب شده در میان سایر فلزات طرف‌داران بسیار زیادی داشته باشد. تصور می‌کنم به دلیل همین پرطرف‌دار بودن این آلیاژ است که تصمیم بر آن شد تا در ساختن جواهرات و زیورآلات از آن استفاده کنند. در حقیقت زیبایی خیره‌کننده و چشم‌نواز طلا سبب شده است که پای ثابت تهیه زیورآلات لوکس باشد. اینکه چرا جواهرات را از طلا می‌سازند بدون شک حقایق بی‌نظیری را بر همگان آشکار خواهد کرد.

رابطه طلا و ساخت زیورآلات

فاکتوری که سایر فلزات و آلیاژها را از طلا جدا می‌کند ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد آن است. مقاومت طلا در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی، دوام بسیار زیاد، زیبایی و رنگ خیره‌کننده، استفاده از آن به‌عنوان یک سرمایه قابل تبدیل و کمیاب بودن طلا، همگی در کنار هم سبب شده‌اند تا این آلیاژ به فلزی دوست‌داشتنی و پرکاربرد تبدیل شود. البته با اینکه از این فلز در صنعت طلا و جواهر استفاده می‌شود، به‌تنهایی نمی‌توان از آن استفاده کرد و باید با فلزات دیگر ترکیب شود تا درخشش و زیبایی بیشتری داشته باشد.

عکی حلقه طلا و جواهر - سایت زر

 به‌عنوان‌مثال طلا را با نقره، نیکل و یا روی ترکیب می‌کنند تا طلای سفید به دست آید که البته آلیاژی بسیار محبوب و چشم‌نواز است. در ترکیب آلیاژ طلا با سایر فلزات باید این‌گونه گفت که اگر طلا را بالیاژهای دیگر ترکیب کنیم مقاومت و استحکام آن را افزایش داده‌ایم و استفاده‌کنندگان با خیال راحت می‌توانند در مدت زمان طولانی‌تر و بیشتری از زیورآلات ساخته شده با طلا استفاده کنند، تا بدلیجاتی که برای ساخت آنها از آلیاژهای دیگر استفاده شده است. این بدون شک یک پاسخ قانع‌کننده به پرسش چرا جواهرات را از طلا می‌سازند خواهد بود.

چرا انتخاب طلا، حضور در زیورآلات است؟

در پاسخ به سؤال چرا جواهرات را از طلا می‌سازند باید گفت که کاربرد اصلی و مهم طلا برای بشر به سال‌ها یا به عبارتی قرن‌ها قبل برمی‌گردد که در ساخت جواهرات و همین‌طور ضرب کردن سکه در کنار کارهای هنری از طلا استفاده می‌شد. اما در دنیای مدرن امروز از طلا در حوزه‌های مختلفی استفاده می‌کنند که صنعت جواهرسازی نقش بسیار مهمی در حضور ممتد طلا دارد. طلا درخشنده است و قابل قیاس با آلیاژهای دیگر نیست، به همین دلیل بود که در جوامع گوناگون و در ادوار مختلف به‌شدت موردتوجه بوده است.

ساخت طلا و جواهر -سایت زر

فلزی با ارزش مادی بالا که هم‌تراز با پول بوده و برای سرمایه‌گذاری، یک گزینه بی‌نظیر محسوب می‌شود. فلز طلا ارزش بالای مادی دارد و به همین دلیل انسان‌ها تصمیم گرفتند تا به دلیل تا برای سرمایه‌گذاری کردن از آن استفاده کنند. بیشترین حضور طلا با در قطعات مانند زنجیر زنانه و دستبند زنان است که به‌واسطه پرطرف‌دار بودن، در طرح‌های مختلف و متنوعی تهیه و تولید می‌شوند.

طلا، یک سرمایه رو به رشد

دلایل مختلفی که افراد طلا را به‌عنوان یک پس‌انداز یا سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند این است که ارزش طلا صعودی است و همیشه افزایشی عمل می‌کند. با نگاه کردن به قیمت این آلیاژ از حداقل ۱۰ سال پیش تاکنون به‌راحتی می‌توان تشخیص داد که انتخاب طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت، همیشه جوابگو خواهد بود. بکار برد طلا به‌راحتی می‌تواند در زمان تورم از بی‌ارزش شدن دارایی شما جلوگیری کند. همچنین به دلیل تقاضای روزافزون مردم و جامعه و البته محدودیت‌های استخراج و تولید این آلیاژ، قیمت آن به‌صورت مداوم افزایش پیدا می‌کند. تمامی این فاکتورها دلایلی محکم و قانع‌کننده هستند برای اینکه چرا جواهرات را از طلا می‌سازند.

قیمت طلا بالا می رود - سایت زر

دلیل ساخت حلقه و اکسسوری‌های طلایی

در حال حاضر بازار طلا و جواهرات از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و این خود پاسخی محکم به پرسش چرا جواهرات را از طلا می‌سازند خواهد بود. اینکه این آلیاژ پرطرف‌دار است و افراد علاقه دارند تا قطعات متنوع و مختلفی را از این آلیاژ تهیه کنند. برای مثال علت ساخت حلقه انگشتری از طلا این است که طلا به‌شدت چکش‌خوار و قابل انعطاف است و به‌راحتی می‌تواند شکل بگیرد. همان‌طور که می‌دانید زیورآلات به دلیل مدل‌های متنوعی که دارند به‌شدت موردتوجه هستند. در ادامه برای اینکه نرمی و شکنندگی طلا را به مقاومت تبدیل کنند، آن را با آلیاژهای روی و مس ترکیب می‌کنند که به همین سبب ماندگاری و دوام طلا افزایش‌یافته و مقاومت آن را بیشتر می‌کند. ضمن اینکه ترکیب کردن طلا با سایر آلیاژها سبب می‌شود تا شما رنگ‌های مختلفی از جواهرات طلایی را نظاره‌گر باشید.

ساخت طلا و جواهر در سایت طلا و جواهر زر

 یک پرسش و دنیایی پاسخ

پرسش چرا جواهرات را از طلا می‌سازندشاید یک سؤال بسیار ساده و پیش‌پاافتاده باشد اما دنیایی پاسخ قانع‌کننده و منطقی برای آن وجود خواهد داشت. حتی اگر با هیچ‌کدام از این پاسخ‌ها قانع نشدید، همین کافی است که بدانید برق طلا با تمام آلیاژهای هم تراز و هم رنگ او متفاوت است. برای شناختن و دیدن این برق نیازی نیست که حتماً یک جواهرشناس یا فعال در حوزه صنعت طلا و جواهرات باشید. تنها کافی است که تعدادی اکسسوری زیبا از آلیاژ طلا داشته باشید تا در نگاه اول جنس طلای اصل از سایر آلیاژهای همانند او را به‌راحتی تشخیص دهید.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۸:۴۷:۴۰ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد