سنگ مالاکیت: خواص، فواید و تشخیص مالاکیت اصل | ترند برندهای معروف جهان

سنگ مالاکیت: خواص، فواید و تشخیص مالاکیت اصل | ترند برندهای معروف جهان
سنگ مالاکیت یک سنگ نیمه قیمتی است که مورد استقبال برندهای برتر جهان قرار پرفته است. در این مقاله به معرفی مالاکیت و همین طور خواص و فواید سنگ مالاکیت برای صاحب آن پرداخته و نحوه تشخیص مالاکیت اصل را بیان می کنیم
عناوین اصلی

سنگ مالاکیت با ترند شدن در برخی از خلاق‌ترین شرکت‌های ساخت جواهرات، مجددا بر سر زبان‌ها افتاد. تراش‌های کابوشن در طراحی گردنبندها، دستبند و انگشترها که مالاکیت را با وجهه‌ای قدرتمند و اسرارآمیز به تصویر کشیدند، امروزه ازجمله وسوسه‌کننده‌ترین جواهرات قیمتی و پرفروش محسوب می‌شوند.

پلاک طلا زنانه مالاکیت

جالب است بدانید که سنگ مالاکیت سبز می‌تواند در مقابل گرما و ضربه واکنش سریعی نشان داده و دچار آسیب زود به همین دلیل در دنیای جواهرات نیز با قالب خاصی وارد شد و اصولاً در برش‌های تخت و در حصار فلز طلا به فروش می‌رسد. اما با همه‌ی این حساسیت‌ها، مالاکیت همچنان بخت خوبی را در دنیای جواهرات دارد اما علت این بخش خوب چیست؟

مالاکیت چیست؟

سنگ مالاکیت یک ماده معدنی است که بر پایه کربنات مس است. اولین استفاده از آن به‌عنوان سنگ معدن مس بود و صرفاً به‌عنوان منبع فلز استخراج شد. رنگ سبز از اکسیدشدن مس در هوا ناشی می‌شود؛ زیرا این ماده معدنی نزدیک به سطح زمین تشکیل می‌شود.

سنگ مالاکیت

این ماده به‌طورکلی در غارها و غارهایی یافت می‌شود که در آن مواد معدنی به شکل استالاکتیت یا پوشش سطح زمین تشکیل شده است. گاهی اوقات سنگ مالاکیت به شکل کریستال یافت می‌شود و در واقع به این شکل رنگ شفاف دارد. شکل معمولی این ماده معدنی مات است و باید در سنگی که معمولاً شناخته شده است صاف و صیقل داده شود.

سنگ مالاکیت و برندهای مطرح دنیا

مالاکیت یک سنگ زینتی است که ظاهر منحصربه‌فردی دارد - رنگ سبز عمیق آن که با رگه‌های سیاه درهم‌آمیخته شده است کاملاً خاص است و نمی‌توان آن را با هیچ ماده معدنی دیگری اشتباه گرفت. در همه جای دنیا، مالاکیت به‌درستی به دلیل ذخایر معروف در کوه‌های اورال به‌عنوان یک سنگ قیمتی روسی در نظر گرفته می‌شود. طراحان و برندهای معاصر کاربردهای جدیدی برای سنگ منحصربه‌فرد پیدا کردند و از سنگ مالاکیت در ساخت پلاک طلا زنانه، انگشتر طلا زنانه، گوشواره طلا و دستبند طلا استفاده می‌کنند.

سنگ مالاکیت و برندهای مطرح

در طول قرن نوزدهم، صنعتگران با قطعات بزرگ مالاکیت کار می‌کردند - آنها را به وسایل تزئینی خانه و ظروف خانگی و یا جعبه جواهرات و گلدان‌ها تبدیل می‌کردند.

جواهرسازان با کار با مواد زبر شروع به تحسین الگوهای منحصربه‌فرد مالاکیت کردند که مانند توری، سطح کار زیر اره را می‌پوشاند. بااین‌حال، با هدایت در درجه اول توسط اشکالی که می‌ساختند، استادان نتوانستند عدالت را در مورد زیبایی ماده معدنی رعایت کنند و از همه پیچیدگی‌های الگوی سیاه - سبز استفاده کنند.

سنجاق سینه طلا و جواهر مالاکیت

باگذشت زمان، جذابیت طبیعی مالاکیت شروع به جذب جواهرات کرد: پلاک و آویز طلا، سنجاق‌های نقره و طلا و همچنین گوشواره‌ها و انواع دستبند طلا نیز ظاهر شدند. تا همین اواخر، این پدیده عمدتاً محدود به روسیه بود. بااین‌وجود، در چند سال گذشته، در برندهای معروف طلا و جواهر جهان از کشورهای مختلف در سراسر جهان شروع به گنجاندن طلا و جواهرات مالاکیت در مجموعه‌های دائمی خود کرده‌اند. امروزه استفاده از مالاکیت ترند جواهرات شده است و برندهای معروفی چون برند کارتیه، بولگاری، جواهرات برند شوپارد، ون کلیف و آرپلز و همین‌طور برند بوچرن مالاکیت را به طرز بسیار ماهرانه‌ای در مجموعه جواهرات خود قرار داده‌اند.

ساعت طلا و جواهر بولگاری طرح مار و مالاکیت

فواید استفاده از مالاکیت

سنگ مالاکیت یک سنگ قیمتی نیمه قیمتی است که به سنگ نگهبان نیز معروف است. تعادل در زندگی، فراوانی، جلوه‌ای از رؤیاها را به ارمغان می‌آورد و نیت مثبتی را برای پوشنده به ارمغان می‌آورد. انرژی منفی را جذب می‌کند، بنابراین ممکن است پوشنده تغییرات مثبتی را در اطراف خود ببیند.

فواید سنگ مالاکیت

به طور عمده، این سنگ به طور گسترده برای اهداف درمانی استفاده می‌شود. چاکراهای قلب و گلو را تحریک می‌کند. اساساً هیدروکسید کربنات مس است که به رنگ سبز روشن است. مالاکیت به‌عنوان سنگ معدن مس استفاده می‌شود. مات است و گاهی دارای سطح طرح‌دار است. مالاکیت در سایه‌های سبز یافت می‌شود و گاهی اوقات طرحی مانند نخ سفید روی آن وجود دارد. به دلیل ایجاد تغییرات مثبت در زندگی پوشنده شناخته شده است.

بازی‌های بصری بی‌نظیر در تراش‌های مالاکیت

اغلب انواع مالاکیت، جلوه‌ای اوپک را به نمایش می‌گذارند. Opaque درواقع توصیف‌کننده‌ی میزان شفافیت است و اصولاً به مات‌ترین کیفیت رنگ‌دانه اختصاص دارد. مات بودن ویژگی ذاتی ماده است و این در حالی است که شما می‌توانید از نمونه‌های نازک بسیاری از سنگ‌های عقیق، عبور نور را احساس کنید. در این صورت نمی‌توان گفت که سنگ عقیق، جلوه‌ای اوپک دارد.

انواع مالاکیت - طلا و جواهر زر

اما بسیاری از انواع مالاکیت مرغوب و باارزش، به لحاظ جلوه کاملا اوپک محسوب می‌شوند. این ویژگی مات در کنار بافت و رنگ‌بندی خاص مالاکیت باعث شده است تا از دیرباز، به‌عنوان ماده‌ی اولیه‌ی ساخت مجسمه‌های جذاب و اشیای لوکس مورداستفاده قرار بگیرد.

حتی طلا نیز یک کانی مات محسوب می‌شوند اما باتوجه‌به جلوه‌ی زیبایی که از خود نشان می‌دهد و رنگ‌بندی خاص، موردتوجه قرار گرفته است و تصور دنیای جواهرسازی بدون آن غیرممکن است. مالاکیت نیز بافت و رنگ‌بندی ویژه‌ای را از خود نشان می‌دهد که حتی به‌عنوان یک کانی مات، موضوع موردبحث ما قرار گرفته‌اند.

چرا یک سنگ غیر کریستالی تا این اندازه جذابی و کاریزماتیک به نظر می‌رسد؟ ناخودآگاه ما با دیدن این سنگ جذاب، چه تکانه‌هایی را به حرکت انداخته و چه ماجراجویی فکری خاصی را شروع می‌کند؟

توصیفات غیر این جهانی از مالاکیت؛ سنگ مالاکیت چه خاصیتی دارد؟

از خواص عجیب مالاکیت می‌توان به جنبه‌ی التیام‌بخش آن اشاره کرد. به‌عنوان یک سنگ کاربردی در دنیای اسراری، سنگ مالاکیت سبز به آغوش مادر تشبیه شده است. سنگی که قادر است انرژی‌های کاربردی اطراف خود را جمع کرده و مانند نرمی یک صدف یا آغوش مادر در انحصار خود درآورد. از مالاکیت برای بهبود آسیب‌های عاطفی استفاده می‌شده است و همچنین به‌عنوان سنگ قدرت، دوست افراد علاقه‌مند به پیشرفت اجتماعی و شغلی است.

سنگ مالاکیت چه خاصیتی دارد - طلا و جواهر زر

اعتمادبه‌نفس را می‌توانید به کمک تراشی از مالاکیت تقویت کرده و به خلاقیت درونی خود اجازه‌ی پرورش دهید. ما در اینجا قصد کلی‌گویی و اشاره به گزاره‌های کوتاه و چندبخشی نداریم. اطلاعات لازم است به‌صورت تشریح شده و تجربه پذیر در اختیار شما قرار گیرند تا بتوانید حقیقتاً از یک تراش مالاکیت در زندگی شخصی خود نهایت بهره را ببرید.

چگونه با انرژی درونی مالاکیت احساس همسویی پیدا کنیم؟

شما برای درک و استفاده از کیفیت انرژیکی مالاکیت لازم است که بتوانید انرژی درونی آن را لمس کرده و اصطلاحاً با آن همسو شوید. در این مورد می‌توانید به‌راحتی از چاکرای دست خود بهره ببرید. در هنگام لمس انرژی مالاکیت متوجه خواهید شد که این سنگ قادر از بیش از هر چیز کدام دسته از احساسات مثبت یا منفی را در شما تقویت کند.

سنگ مالاکیت سبز - طلا و جواهر زر

برای این منظور تمرکز کرده و ذهن خود را از احساسات و افکار اضافی پاک کنید. می‌توانید ساعتی مراقبه انجام داده یا به موسیقی آلفا گوش کنید. سپس سنگ مالاکیت را در کف دست خود گرفته و بر روی ارتعاشات آن تمرکز کنید.

نیازی نیست که در هنگام تست انرژی لزوما به سنگ خیره شوید. حتی نیازی نیست که سنگ کاملا با پوست شما در تماس باشد. ارتعاشات انرژی مانند مدارهایی در اطراف سنگ به گردش خواهند افتاد و شما می‌توانید به کمک انرژی درونی خود، این سنگ را ترغیب به فعالیت بیشتر کنید.

احساساتی که در هنگام همسو شدن با سنگ تجربه کنید، تا حد زیادی بازگوکننده‌ی قدرت‌ها و پتانسیل‌های درونی سنگ هستند. در این زمان مشخص می‌شود که صاحب جواهر تا چه اندازه در تجلی قدرت‌های درونی سنگ تاثیر گذار است. این موضوع مهم است که شما راغب به چه نوع استفاده‌ای از سنگ هستید و چه انرژی‌ای را در درون خود ذخیره ساخته‌اید. با نیت و قصدی شرورانه نمی‌توان سنگی که پتانسیل کمی برای شرارت دارد را به کاربست و از آن نتیجه گرفت.

کانی مالاکیت و فرم بصری غالب بر این سنگ

اگر از علاقه‌مندان به رنگ سبز هستید، پس سنگ مالاکیت انتخابی است که ارزش دارد کمی بیشتر با آن آشنا شوید. طیف‌های رنگی مالاکیت بسیار غنی است و به لطف فرم‌های چرخنده و دوار، به‌راحتی قابل‌تشخیص و تفکیک از سنگ‌های مشابه است. برخی از فرم‌های چرخنده در سنگ مالاکیت یادآور فرم بصری سنگ‌های مرمر است اما تفاوت این دو در وجود دایره‌های متحدالمرکز در سنگ مالاکیت است درحالی‌که فرم‌های بصری سنگ مرمر جریان ثابتی ندارند.

کانی مالاکیت - طلا و جواهر زر

تاریخچه‌ی سنگ مالاکیت، از مصر تا اسرائیل

انواع مالاکیت درست حدود ۴۰۰۰ سال قبل در آثار تاریخی به کار گرفته‌شده‌اند و اغلب دست‌ساخته‌های مربوط به این سنگ زیبا، از مصر و اسرائیل یافت شده‌اند. در این دوران تاریخی، سنگ مالاکیت به‌طورجدی و برای کاربردهای مختلفی استخراج می‌شد. بااین‌وجود، زیبایی این سنگ از چشم هنرمندان این دوران دور نماند و استفاده از این سنگ سبزرنگ در ساخت مجسمه و جواهرات یونان باستان و در ادامه روم باستان هم دنبال شد.

تاریخچه‌ی سنگ مالاکیت - طلا و جواهر زر

در بسیاری از دوره‌ها از پودر سنگ مالاکیت برای ساخت سایه چشم استفاده می‌شد و این موضوع صرفا جنبه‌ی زیبایی‌شناسانه نداشت. این طیف رنگی خاص که هنوز هم به‌عنوان سایه چشمی محبوب مورداستفاده قرار می‌گیرد در گذشته به‌عنوان نمادی از شجاعت و خواص انرژیکی وابسته به حقیقت‌جویی مورداستفاده قرار می‌گرفت.

مالاکیت در چه نقاطی یافت می‌شود؟

مالاکیت به‌عنوان یک ماده‌ی معدنی، بر پایه‌ی کربنات مس شکل‌گرفته است. در ابتدا از این ماده به‌عنوان سنگ معدن مس نام‌برده می‌شد و از چنین معادنی صرفا فلز را استخراج می‌کردند یعنی مالاکیت بیشتر نشانگانی از وجود مس بود. رنگ سبز این رنگ درنتیجه‌ی اکسید شدن مس در هوا ایجاد می‌شود و طبیعی است که این ماده‌ی معدنی درست در نزدیکی سطح زمین شکل بگیرد.

مالاکیت در چه نقاطی یافت می‌شود؟ طلا و جواهر زر

مالاکیت به طور عمومی در غار و شکاف‌هایی پیدا می‌شود که در آن‌ها مواد معدنی به شکل استالاکتیت یا پوشش خاصی که در سطح زمین تشکیل‌شده وجود داشته باشد. همچنین گاهی دیده‌شده است که مالاکیت به‌صورت کریستال یافت بشود و در این موارد شما می‌توانید یک رنگ‌بندی شفاف یا نیمه شفاف را در سطح سنگ مشاهده کنید. اما شکل معمولی این ماده‌ی معدنی مات است و برای استفاده لازم است که صاف و صیقلی شود.

معنی کلمه‌ی مالاکیت چیست؟

تاریخچه‌ی دقیق کلمه‌ی مالاکیت بسیار مبهم و نامشخص است اما ایده‌ی اصلی این است که این کلمه ریشه‌ی یونانی داشته و از کلماتی ریشه گرفته است که معنایی تقریباً مشابه برگ‌های بوته‌ی ختمی رادارند. این گیاه هنوز هم ماده‌ای محبوب است که در اروپا و آسیا و آفریقا به کرار یافت می‌شود.

مالاکیت چیست؟ طلا و جواهر زر

یکی دیگر از کلمه‌های یونان باستان که ممکن است کلمه‌ی مالاکیت نیز از آن ریشه گرفته باشد کلمه‌ی مالاکوس است که مفهوم "نرم" را نشان می‌دهد. این ایده البته کمتر محتمل به نظر می‌رسد چون مالاکیت اصولاً یک سنگ چکش‌خوار نیست.

خواص سنگ مالاکیت چیست؟ سیری در دوره‌های مختلف تاریخی

مالاکیت یک سنگ محافظ محسوب می‌شود و عقیده بر این بوده است که مالاکیت می‌تواند انرژی‌های منفی، سمی و آلاینده‌های موجود را از صاحب جواهر دور نگه دارد و به خود جذب کند. این به معنای کاربرد سنگ مالاکیت در ایجاد تعادل روحی و روانی نیز هست و فرد استفاده‌کننده می‌تواند در ادامه نوعی تعادل در نوسانات خلقی را تجربه کند.

خواص سنگ مالاکیت - طلا و جواهر زر

داشتن تراشی از سنگ مالاکیت می‌تواند سبب شود تا فرد به طور عمومی بر جنبه‌های مثبت زندگی تمرکز کرده و چاکرای قلب خود را برای عشق ورزیدن و انعکاس احساسات مثبت باز کند. فرد صاحب این سنگ می‌تواند در ادامه راحت‌تر عشق ورزیده و در زندگی احساسی خود ریسک‌های مثبتی را دنبال کند.

افراد در گذشته از خواص سنگ مالاکیت در جریان سفرهای خود استفاده می‌کردند. افراد امروزه در برخی نقاط جهان برای سفرهای هوایی خود از این سنگ استفاده می‌کنند و همچنین برخی از افرادی که در زیر زمین و معادن مشغول کار هستند سعی می‌کنند که تراشی از این سنگ زیبا را به‌عنوان محافظ با خود به همراه داشته باشند. خواص سنگ مالاکیت همچنین حوزه‌های زنانه و مادرانه را تحت پوشش قرار می‌داد و افراد برای درمان مشکلات مربوط به زایمان و تنظیم عادت ماهانه از این سنگ استفاده می‌کردند. در ادامه این مقاله به بررسی خواص سنگ مالاکیت از جنبه های مختلف می پردازیم.

خواص فیزیکی مالاکیت

خواص فیزیکی مالاکیت - سنگ مالاکیت - سایت زر

سنگ مالاکیت یک کانی مس با وزن مخصوص بالا 3.6 تا 4، سختی 3.5 تا 4 در مقیاس Mohs و شکاف کامل در یک‌جهت است. تمام نمونه‌های این کانی در سایه‌های مختلف سبز از سبز پاستلی تا سبز روشن تا سبز بسیار تیره با لکه‌های سبز که شبیه لکه‌های روی پر طاووس هستند یافت می‌شوند. این سنگ قیمتی با سختی 4 نیاز به مراقبت ملایم داشت. قرارگرفتن در معرض دمای شدید، تغییرات ناگهانی دما، پاک‌کننده‌های اولتراسونیک، ساییدگی‌ها و مواد شیمیایی می‌تواند به سنگ آسیب برساند.

خواص متافیزیکی مالاکیت

عکس سنگ مالاکیت - خواص متافیزیکی مالاکیت

  1. نگاه‌کردن به چرخش‌ها، حلقه‌ها و سنگ مرمر پیچیده مالاکیت باعث شادابی و نشاط می‌شود.
  2. از خواص سنگ مالاکیت این است که چاکرای قلب و چاکرای گلو را متعادل می‌کند.
  3. این سنگ دگرگونی با جذب درد در خود به آشکار شدن و التیام درد عاطفی کمک می‌کند.
  4. از خواص سنگ مالاکیت برای سهولت در زمان تغییر مفید است و بینش لازم برای رشد شخصی را می‌دهد.

خواص درمانی مالاکیت

عکس مالاکیت - خواص درمانی مالاکیت - زر

وقتی صحبت از سنگ‌های قیمتی به میان می‌آید، اولین و مهم‌ترین چیزی که به ذهن ما می‌رسد این است که چه فواید درمانی دارند؟

  1. سنگ مالاکیت با رنگ سبز زیبا و پررنگ خود تردیدی در اهمیت آن به‌عنوان جواهر باقی نمی‌گذارد. از خواص سنگ مالاکیت این است که با حرکت، جریان و انرژی در خطوط، دایره‌ها و طرح‌های آن بسیار آرامش‌بخش و از نظر معنوی دعوت‌کننده است.
  2. از خواص سنگ مالاکیت و قدرت این سنگ قیمتی مات این است که در سطوح فیزیکی و احساسی بهبود می‌یابد، ناخالصی‌ها را بیرون می‌کشد و نیروی حیات را در سراسر هاله و بدن تحریک می‌کند.
  3. معنی و خواص درمانی مالاکیت می‌تواند به تعادل جسمی، عاطفی و معنوی کمک کند.
  4. از خواص درمانی کریستال مالاکیت این است که به طور گسترده در درمان‌ها، انرژی‌درمانی و متعادل‌سازی چاکرا استفاده می‌شود، شامل تنظیم چرخه قاعدگی و گرفتگی عضلات، کاهش درد زایمان، مقابله با افسردگی و اضطراب و بیرون کشیدن انرژی‌های منفی از بدن است.

مزایای سلامتی مالاکیت

سنگ مالاکیت - مزایای سلامتی مالاکیت - زر

جدا از خواص فیزیکی و خواص درمانی، مالاکیت دارای مزایای سلامتی قدرتمندی است.

  1. از خواص سنگ مالاکیت این است که عرق سرد، مالاریا و بیماری پارکینسون را تسکین می‌دهد.
  2. همچنین به درمان آسم، مشکلات روده‌ای و دردهای روماتیسمی کمک می‌کند.
  3. از دیگر خواص سنگ مالاکیت این است که کریستال مالاکیت برای کسانی که بلافاصله پس از شنیدن نام افراد را فراموش می‌کنند مفید است و حافظه آنها را تقویت می‌کند.
  4. رنگ سبز سنگ قیمتی مالاکیت این خواص سنگ مالاکیت را رقم می‌زند که برای درمان صرع، بیماری مسافرت، سرگیجه و کاهش فشارخون شناخته شده است، پرتوهای انرژی قدرتمندی را نشان می‌دهد که تجربه آرامش بخشی را به کاربر می‌دهد.
  5. کریستال مالاکیت در بهبود شکستگی‌ها، مفاصل متورم، تومورها، عضلات پاره شده و استخوان‌های شکسته مفید است.
  6. از خواص سنگ مالاکیت این است که کبد را برای ترشح سموم تحریک می‌کند و سیستم ایمنی فرد پوشنده را تقویت می‌کند.

​خواص زمین‌شناسی مالاکیت

عکس سنگ مالاکیت - ​خواص زمین‌شناسی مالاکیت - زر

سنگ مالاکیت همان‌طور که گفته شد، یک سنگ مرمر مانند سبز و قابل‌توجه است که عمدتاً یک ترکیب کربنات مس آبدار است. محتوای مس مالاکیت است که به آن رنگ سبز می‌دهد. این رنگ سبز که خواص زیادی با فیروزه دارد، نوعی لکه‌دار شدن مس است که مشابه آنچه در مجسمه مسی آزادی یافت می‌شود.

هر چه آب در مس بیشتر باشد روشن‌تر می‌شود و هر چه مقدار آب کمتر باشد رنگ سبز تیره‌تر می‌شود. عدم وجود آب به طور کامل باعث ایجاد یک نوار سیاه می‌شود. هنگامی که صیقلی می‌شود، درخشندگی ابریشمی دارد، اما معمولاً از رزین‌ها برای تقویت این درخشش و همچنین محافظت از سطح سنگ استفاده می‌شود.

- وجه تسمیه: Malakhe ، از واژه یونانی به معنای پنیرک که رنگ آن سبز است، گرفته شده است.
- فرمول شیمیایی:  Cu2(OH)2CO3
- سیستم تبلور: مونو کلینیک
- رده‌بندی: کربنات
- کلیواز: ناقص
- جلا: شیشه‌ای - چرب
- شکستگی: صدفی
- شفافیت: نیمه کدر
- سختی: ترد و شکننده
- اشکال ظاهری: بلوری - توده‌ای - رسوبی - پسودومرف های رشته‌ای
- ژیزمان: آلمان غربی، فرانسه، رومانی، URSS ، فراوان ; امریکا ، زئیر، نامیبیا و غیره
- خواص شیمیایی: محلول در -  HCl.در حرارت شعله اسید را رنگین می‌کند
- ترکیب شیمیایی: CuO=71.95% CO2=19.9%H2O=8.15%
- رنگ کانی: سبز - سبز تیره
- رنگ اثر خط: سبز روشن
- تشابه کانی‌شناسی: کریزوکول - روزازیت – پزویدومالاکیت
- پاراژنز: کویور - کوپریت - کالکوپیریت - آزوریت و غیره
- منشأ تشکیل: ثانوی
- شکل بلورها: منشوری
- محل پیدایش: زئیر

 آیا معدن مالاکیت در ایران نیز وجود دارد؟

برحسب اتفاق طی دوران معاصر، نمونه‌های جالبی از مالاکیت در ایران نیز یافت شده‌اند که این موضوع باتوجه‌به ترند شدن سنگ مالاکیت در جواهرات مدرن، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. سرشناس‌ترین معدن مالاکیت در ایران را می‌توان مربوط به معدن مس قزوین دانست که کانی مالاکیت نیز از آن استخراج می‌شود.

دسنبند مالاکیت

میزان اندکی مالاکیت در معادن مس عباس‌آباد شاهرود نیز گزارش شده است که این میزان بسیار اندک است و در حال حاضر، به‌عنوان نقطه عطف این معدن شناخته نمی‌شود. بااین‌حال شما با یک برآورد کلی می‌توانید در قسمت‌هایی که معادن مس وجود دارند یا زمین منطقه پتانسیل استخراج مس را دارد، به دنبال مالاکیت نیز باشید.

قیمت سنگ مالاکیت چه رنج قیمتی را شامل می‌شود؟

قیمت سنگ مالاکیت - سایت زر

سنگ مالاکیت را می‌توان با بودجه‌ای بسیار کم نیز به‌صورت تراش‌خورده و مناسب برای طراحی انواع جواهرات تهیه کرد. شما می‌توانید با ۱۰۰ هزار تومان نیز صاحب تراشی چند قیراطی از مالاکیت شوید. تراش‌ها به‌صورت گنبدی و صیقلی و در فرم‌های بیضی، گرد، اشکی و مربعی و مستطیلی به فروش می‌رسند و بسیار مناسب طراحی جواهرات فرم سنتی یا با کمی زیرکی در طراحی جواهرات مدرن هستند.

بااین‌حال مالاکیت با جلوه‌ی اسرارآمیز و مات خود و خطوط خاص و آبستره، همیشه حسی از کلاسیک بودن را به نمایش می‌گذارد. در ادامه به بررسی سرشناس‌ترین ترندهای جواهر ساخته‌شده از مالاکیت خواهیم پرداخت.

جایگاه جواهرات مالاکیت در دنیای مدرن

طلا و جواهر با سنگ مالاکیت - زر

جواهرات مالاکیت را می‌توان وجه بارز ایده‌های اخیر برند ونکلیف دانست. گل‌های چهارپر ونکلیف که الگوهای کلاسیک را از معابد و کتابخانه‌های افسانه‌ای بیرون کشیده‌اند، تراش‌هایی از مالاکیت، سنگ ماه و اونیکس را در درون خود دارند. این گل‌های چهارپر هم‌اکنون در طراحی انواع آویز و گردنبند، گوشوار، انگشتر و دیگر اکسسوری‌های محبوب این شرکت به کار گرفته می‌شوند.

اما قصد دارم نمونه‌ای بسیار خاص و ویژه از جواهر مالاکیت را به شما معرفی کنم که یکی از تحسین‌برانگیزترین ایده‌های موجود در سایت طلا و جواهرات زر است و به‌سرعت شمارا به دنیای اسرارآمیز مصر باستان پرتاب خواهد کرد.

فرم بصری شگفت‌انگیز در طراحی آویز طلای ۱۸ عیار

آویز طلای زنانه مالاکیت - طلا و جواهر زر

اگر از علاقه‌مندان به جواهرات لوکس و آنتیک هستید، فرم بصری آویز طلای ۱۸ عیار زنانه جواهر مالاکیت و برلیان مدل: npdf13296 حرف‌های زیادی برای گفتن به شما خواهد داشت. فرم طراحی بسیار انتزاعی است اما درعین‌حال نمونه‌های مشابه بسیار کمی را می‌توان مشاهده کرد. ترکیب تراش اغواکننده‌ی مالاکیت با دانه‌های درخشان تراش الماس، دنیای از انرژی‌های اسرارآمیز را به روی شما می‌گشاید که بی‌شباهت به افسانه‌های سرزمین درخشان مصر نیست.

وزن دیداری این آویز، حالتی جادویی و زنانه را ایجاد می‌کند و قطعه‌ای بزرگ از تراش مالاکیت را درست در نزدیکی چاکرای قلب شما قرار خواهد داد. استفاده از تراش‌های الماس در کنار مالاکیت، هنوز هم در دنیای جواهرسازی نمونه‌ای کمیاب و دور از ذهن است اما حقیقت این است که قرارگیری الماس در کنار هر سنگ دیگری می‌تواند ارتعاشات آن را چند برابر کند.

تشخیص مالاکیت اصل از تقلبی چگونه امکان‌پذیر است؟

تشخیص مالاکیت اصل از تقلبی  - زر

ساخت نمونه‌هایی مشابه اصل کانی مالاکیت دشوار است و باتوجه‌به قیمت پایین نمونه‌های اصلی مالاکیت، ساخت نمونه‌های تقلبی اغلب مقرون‌به‌صرفه نیست. نمونه‌های تقلبی نیز اغلب با قیمتی بسیار ناچیز به فروش می‌رسند و حتی توسط چشم‌های افراد آماتور در دنیای سنگ‌شناسی نیز قابل‌تشخیص هستند.

فرم خطوط سنگ مالاکیت اصل، حالتی شیدا گونه و تغزلی دارد و از وزن و هارمونی بالایی برخوردار است اما در نمونه‌های تقلبی شما خطوطی پر هرج‌ومرج و خشن را مشاهده می‌کنید که زیبایی و خنکی رنگ و خطوط سنگ مالاکیت اصل را ندارند.

همچنین در نمونه‌های تقلبی، طیف‌های رنگی عموما تندوتیز یا بی‌کیفیتی را مشاهده می‌کنید که به‌سرعت ذوق شمارا کور خواهند کرد. درحالی‌که طیف‌های رنگی مختلف یک سنگ مالاکیت اصل، مانند چند دوست صمیمی هستند و در اتحادی بسیار تحسین‌برانگیز به سر می‌برند.

مالاکیت سنگ چه ماهی است؟

مالاکیت سنگ چه ماهی است؟ زر

مالاکیت را می‌توانید در میان سنگ‌های ماه تولد اردیبهشت مشاهده کنید. متولدین اردیبهشتی که دارای خصوصیاتی مثل خوش‌قلبی، درمانگری و حس شجاعت هستند، می‌توانند ارتباط قلبی مناسبی با جواهرات مالاکیت پیدا کنند.

مالاکیت همچنین در میان سنگ‌های فرعی ماه تولد دی قابل‌مشاهده است و با ویژگی‌هایی مثل ریسک‌پذیری، تودار بودن و اهمیت به رازداری، علاقه به پیشرفت مادی و شجاعتی که می‌توان در بسیاری از متولدین دی یافت همپوشانی انرژیکی دارد.

به‌جز این دو ماه تولد، سنگ مالاکیت در میان سنگ‌های اصلی و فرعی هیچ ماه تولد دیگری نیست بااین‌حال اگر به این سنگ نیمه قیمتی علاقه دارید، هیچ شک و تردیدی در مورد تهیه‌ی آن به دل خود راه ندهید. ارتعاشات جالب این سنگ می‌تواند به‌راحتی برای هر فردی به حرکت درآمده و حالات ذهنی و روانی او را تحت تاثیر قرار دهد.

پاک‌سازی مالاکیت چگونه صورت می‌گیرد؟

در فرهنگ اروپایی گزارش‌هایی در مورد پاک‌سازی و شارژ این سنگ به کمک انرژی فرشته‌ی رافائل موجود است. در این حالت شما می‌توانید حین مراقبه انرژی ‌این فرشته را فراخوانده و تصور کنید که این انرژی به پاک‌سازی و تقویت سنگ شما می‌پردازد. اگر قصد دارید از انرژی یک سنگ در مسیر مثبت استفاده کنید، همواره از انرژی‌های خیر الهی برای تقویت آن‌ها بهره ببرید.

شما می‌توانید از آب ولرم و صابون برای پاک‌سازی و شست‌وشوی فیزیکی این سنگ استفاده کنید. مالاکیت حساس است و به شما توصیه می‌کنیم که حتی این سنگ را در دهان خود قرار ندهید. برخی گمان می‌کنند این کار می‌تواند به دریافت انرژی از این سنگ کمک کند اما حقیقت این است که این موضوع ایده‌ی جالبی نیست و کمکی نیز به این موضوع نخواهد کرد. مالاکیت حساس است پس آن را در مجاورت مواد خورنده و اسیدی، شوینده‌های قوی و حرارت قرار ندهید.

شایعات در مورد مضرات سنگ مالاکیت حقیقت دارند؟

شایعات در مورد مضرات سنگ مالاکیت - سایت زر

میزان خطرناک بودن سنگ‌های قیمتی عموما در رده‌ی فیزیکی موردمطالعه قرار می‌گیرد یعنی هیچ سند معتبری در مورد تاثیر انرژیکی سنگ قیمتی وجود ندارد و این وظیفه بر عهده‌ی شماست که با تست انرژی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، به انرژی درونی آن‌ها پی ببرید و در صورت نیاز به پاک‌سازی انرژیکی آن‌ها بپردازید

سنگ‌هایی در دنیای ما وجود دارند که ورود ذره‌ای از پودر آن‌ها به بدن می‌تواند باعث ایجاد آسیب و بیماری شود. اما این سنگ‌ها به‌عنوان سنگ جواهر به فروش نمی‌رسند و در هر محیطی نیز نمی‌توان آن‌ها را یافت.

اما گاهی واکنش‌های شیمیایی و پودر سنگ‌های قیمتی درصورتی‌که در معرض استشمام جواهرساز قرار بگیرند یا توسط افراد عادی بلعیده شوند می‌تواند آسیب‌هایی را به دنبال داشته باشد. در مورد مالاکیت نیز توصیه می‌شود تا از قرار دادن این سنگ در معرض اسید خودداری کنید و گاز حاصل از این فرایند را استشمام نکنید. مسمومیت ناشی از این فرایند می‌تواند خطر زیادی را برای سیستم بدن به دنبال داشته باشد.

جمع‌بندی

در این مطلب تلاش شد تا اطلاعات جامعی در مورد مالاکیت و نحوه‌ی استفاده از این سنگ نیمه قیمتی در اختیار شما قرار بگیرد. تجربه‌ی خرید و نگه‌داری از جواهرات ساخته‌شده از سنگ‌های جذاب بسیار خاطره‌انگیز و منحصربه‌فرد است و فارغ از ارزش مادی جواهرات، می‌تواند تاثیر عمیق به لحاظ روانی در فرد صاحب جواهر ایجاد کند.

مالاکیت چیست

از جواهرات ساخته‌شده از مالاکیت نیز در مسیر مثبت استفاده کنید و آن را مانند دوستی بدانید که طبیعت در اختیار شما قرار داده است. سنگ‌های خود به کمک انرژی عشق شارژ کرده و برای مقاصد مثبت مورداستفاده قرار دهید. سنگ‌ها به‌خودی‌خود نمی‌توانند شوم یا مثبت باشند، این شمایید که به مالاکیت خود قدرت تاثیر گذاری می‌دهید.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۱۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۲:۲ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد