4 روش سریع باز كردن گره گردنبند طلا + نحوه جلوگیری گره خوردن زنجیر

4 روش سریع باز كردن گره گردنبند طلا + نحوه جلوگیری گره خوردن زنجیر
در این مقاله4 روش سریع باز كردن گره گردنبند طلا در خانه را به همراه عکس شما آموزش می دهیم و روش‌های جلوگیری از گره خوردن آن مطالب مفیدی ارائه خواهد شد. این روش ها برای باز کردن گره گردنبند طلا یا زنجیر پایه ای می باشد.

باز كردن گره گردنبند طلا چگونه است؟ تصور کنید در حال آماده شدن برای رفتن به مهمانی یا جشن عروسی هستید و از مدت‌ها قبل سرویس طلا یا زیورآلاتی که برای آن روز در نظر دارید را هم انتخاب کرده‌اید، اما وقتی سر وقت زیورآلات خود می‌روید تا طلا و جواهر خود را بیاندازید و استایل خود را کامل کنید، متوجه می‌شوید که زنجیر گردنبندتان گره خورده و باید درگیر باز کردن آن شوید. حتی فکر کردن به این موضوع هم استرس‌آور است! این اتفاق به خصوص اگر عجله داشته باشید، بسیار کلافه‌کننده خواهد بود و اگر نتوانید گره گردنبند را باز کنید، نبود آن در بین زیورآلات تاثیر منفی روی ظاهر شما خواهد داشت.

عکس گره گردنبند طلا - زر

علاوه بر این ممکن است گردنبندی داشته باشید که به علت گره خوردن زنجیر آن، بلااستفاده شده باشد. با این حال این اتفاق می‌تواند همیشگی نباشد و به کمک راه‌حل‌هایی بتوان زنجیر گردنبند را باز کرد یا از گره خوردن آن جلوگیری نمود. در این مقاله درباره باز كردن گره گردنبند طلا و روش‌های جلوگیری از گره خوردن آن مطالب مفیدی ارائه خواهد شد. بهتر است بعد از خواندن این مقاله به سراغ گردنبندهای خود بروید و گره نخوردن آن‌ها را بررسی کنید و اگر این اتفاق افتاده است به کمک روش‌هایی که در ادامه ذکر می‌شود گره را باز کنید.

چهار راه اصلی و بدون استرس برای باز کردن گره گردنبند طلا وجود دارد که در ادامه مقاله به هر کدام جداگانه می پردازیم:

می توانید از پودر بچه، روغن زیتون و یا هر روغن دیگر، محلول آب و صابون یا فقط یک سنجاق قفلی و یا سوزن استفاده کنید. دستورالعمل ها برای هر چهار روش تا حدودی مشابه است - می خواهید گردنبند را باز کنید، آن را روی یک سطح صاف پهن کنید، مقداری روان کننده مانند پودر بچه، روغن یا بمالید و گره ها را با یک سنجاق قفلی باز کنید.

پیچ خوردن گردنبند چگونه است؟

پیچ خوردن گردنبند طلا - زر

یکی که از مسائلی که بیشتر خانم‌ها در ارتباط با زیورآلات خود با آن درگیر شده‌اند، پیچ خوردن زنجیر گردنبند است. گاهی شدت این درهم‌تنیدگی به حدی است که افراد به کلی از باز کردن آن ناامید می‌شوند و قید استفاده از گردنبند را می‌زنند. این موضوع برای گردنبندهای ظریف و زنجیرهای چند ردیفه بیشتر اتفاق میفتد و افراد را درگیر باز کردن گره می‌کند.

اما باید گفت باز كردن گره گردنبند طلا با این‌که کار دشواری به نظر می‌رسد ناممکن نیست و با به خرج دادن صبر و دقت و البته با کمک ابزارهایی می‌توان گره‌های گردنبند را باز کرد و به شکل اول خود بازگرداند. درواقع پیچ خوردن گردنبند طلا زنانه ‌اتفاقی است که به وفور رخ می‌‌دهد و با امتحان کردن راه‌های باز کردن گره گردنبند می‌توان روش مناسب این کار را را پیدا کرد و پس از آن نگران باز کردن گره‌های گردنبند نبود.

گره خوردن زنجیر طلا چه زمانی اتفاق می افتد؟

گره خوردن زنجیر طلا - زر

زنجیر طلا هرچه ظریف‌تر و با طول بیشتری باشد، احتمال گره خوردن آن بیشتر است و باز کردن گره‌های آن نیز دشوارتر است. بنابراین بهتر است در وهله اول از این نوع زنجیرها جداگانه و در شرایط مناسب نگه‌داری کرد و در صورت ایجاد گره نیز باگذاشتن زمان کافی و استفاده از وسایلی که باز كردن گره گردنبند طلا را تسهیل می‌کند، اقدام به گشودن تک‌تک گره‌های زنجیر طلا کرد. این موضوع به خصوص برای گردنبند پلاک اسم طلا رخ می‌دهد چرا که معمولا زنجیر این نوع گردنبند ظریف انتخاب می‌شود.

راه حل گره خوردن گردنبند: روش های باز کردن گره زنجیر طلا

روش های باز کردن گره زنجیر طلا - زر

برای باز کردن گره گردنبند طلا راه‌حل‌های مختلفی وجود دارد که معمولا در هریک استفاده از ابزار یا ماده‌ای مطرح است. قبل از پرداختن به این که چگونه گره ی گردنبند طلا را باز کنیم لازم است به این نکته اشاره شود که کمک گرفتن از ابزارها باید به گونه‌ای باشد که به زنجیر آسیبی وارد نشود. هم‌چنین لازم است باز کردن گره در نور و مکان مناسب انجام شود و زمان و حوصله کافی برای این کار در نظر گرفته شود.

چگونه گره ی گردنبند طلا را باز کنیم

روش اول باز كردن گره گردنبند طلا: استفاده از سوزن

اولین ابزاری که برای باز کردن گره گردنبند لازم است، سوزن است. ضخامت نوک سوزن باید به‌گونه‌ای باشد که به اندازه کافی وارد حلقه‌های کوچک زنجیر شود. اما استفاده از سوزن به تنهایی کافی نیست و برای باز کردن گره گردنبند طلا لازم است از مواردی مانند روان‌کننده یا روغن و یا پودرهایی مانند پودر بچه استفاده شود. دلیل استفاده از این مواد این است که گره در اثر آغشته شدن به آن‌ها کمی آزادتر می‌شود و باز کردن گره راحت‌تر خواهد شد. در صورت امکان از ذره‌بین نیز برای مشاهده بهتر گره‌ها می‌توان کمک گرفت.

باز کردن گره زنجیر طلا با استفاده از سوزن

نقش سوزن در باز کردن گره گردنبند طلا این است که گره‌های داخلی که با دست قابل لمس و باز شدن نیستند را به کمک حرکات دورانی با سوزن آزاد کنیم و فرآیند انجام کار راحت‌تر شود. این سوزن می‌تواند سوزن خیاطی و یا سنجاق قفلی باشد. بهتر است سوزن‌ها را در مرکز گره قرار دهید و باز کردن را از این قسمت آغاز کنید و با حرکات دایره‌‌ای و رفت و برگشتی سعی کنید گره را تا جای ممکن آزاد کنید.

روش دوم باز كردن گره گردنبند طلا: استفاده از روغن

باز کردن گره گردنبند طلا با استفاده از روغن

برای استفاده از روغن یا روان‌کننده لازم است گردنبند را روی سطحی با زمینه روشن قرار دهید و سپس مقدار کافی روغن به اندازه‌ای که کل زنجیر را دربربگیرد روی آن بریزید. سپس به کمک دو سوزن که در ابتدای این بخش به آن اشاره شد یکی از گره‌ها را انتخاب و شروع به باز کردن گره کنید. این کار را در چند مرحله و تا جایی انجام دهید که بتوانید سوزن را کنار بگذارید و با دست گره گردنبند را باز کنید.

روش سوم باز كردن گره گردنبند طلا: استفاده از پودربچه

باز کردن گره زنجیر طلا با استفاده از پودربچه

درخصوص استفاده از پودربچه نیز لازم است گردنبند روی سطح مناسبی قرار داده شود و به اندازه کافی پودربچه روی آن ریخته شود. پس از آن با استفاده از سوزن همان‌طور که در قسمت قبل به آن اشاره شد، لازم است گره‌های گردنبند به آرامی باز شود. به این ترتیب گره‌های گردنبند شل شده و قابل باز کردن با دست خواهد بود. لازم به ذکر است پس از استفاده از روغن و پودربچه باید زنجیر را به آرامی به وسیله آب و یک شوینده ملایم شستشو داده شود تا زنجیر تمیز شده و جلای خود را دوباره به دست آورد.

چگونه گره گردنبند را باز کنیم؟

در پاسخ به این چگونه گره ی گردنبند طلا را باز کنیم به مواردی در قسمت قبل اشاره شد. اما این روش‌ها تنها راه‌حل باز کردن گره گردنبند نیستند و استفاده از موچین یا انبرهای کوچک نیز می‌تواند برای باز کردن گره گردنبند طلا مفید واقع شوند. البته لازم است در استفاده از این وسایل به این موضوع دقت شود که به زنجیر طلا آسیب نرسد و اشتباهی قسمتی از آن قطع و یا دچار خش نشود. استفاده از ابزارهایی مانند پیچ‌گوشتی نیز برای باز کردن گره گردنبند مناسب هستند و لازم است با حرکات رفت و برگشتی گره هر قسمت آزاد شود تا جایی که بتوان با دست گره‌ها را گشود.

روش چهارم باز كردن گره گردنبند طلا: استفاده از آب و صابون

باز کردن گره گردنبند طلا با استفاده از آب و صابون

روش دیگر این است که گردنبند طلا را در محلول آب و صابون و یا آب و نرم‌کننده مو قرار دهید. دقت داشته باشید در صورت امکان، آویز گردنبند به خصوص اگر از جنس سنگ‌های آسیب‌پذیر است را قبل از شروع کار از زنجیر خارج کنید. بهتر است  در این روش از آب گرم استفاده کنید و اجازه دهید زنجیر کمی داخل محلول آب و صابون خیس بخورد. پس از آن با دست خود سعی کنید گره‌های زنجیر را که اکنون کمی شل شده است را به آرامی باز کنید. هنگامی که گره‌ها به اندازه کافی باز شدند، می‌توانید زنجیر را از آب خارج کنید و ادامه باز کردن گره گردنبند طلا را انجام دهید.

چطوری گره گردنبند را باز کنیم؟

چگونه گره ی گردنبند طلا را باز کنیم

در قسمت‌های قبل روش‌هایی برای پاسخ به این سوال که چه جوری گره زنجیر گردنبند را باز کنیم ارائه شد که می‌توان گفت رایج‌ترین روش‌ها برای باز کردن گره گردنبند طلا هستند و به کمک وسایل موجود در خانه می‌توان این کار را انجام داد. اما نکته مهم همان‌طور که در ابتدای مقاله هم به آن اشاره شد، داشتن صبر و حوصله است و نباید باز کردن گره گردنبند به صورت عجولانه انجام شود چون نه تنها کمکی به این کار نمی‌کند بلکه ممکن است گره‌ها را بیشتر و پیچیده‌تر هم کند. بنابراین می‌توانید باز کردن گره را در فواصل زمانی مختلف انجام دهید تا مایوس و کلافه نشوید و بتوانید کار را به نتیجه برسانید.

انواع گره گردنبند طلا

گره‌های گردنبند بسته به شدت و میزان گره‌خوردگی انواع مختلفی دارند و با در نظر گرفتن نوع گره می‌توان برای باز کردن آن روش مناسب را انتخاب کرد. چنانچه گردنبند خیلی ظریف نباشد و همه گره‌های گردنبند با چشم واضح و قابل دیدن باشد، با کمک روش‌هایی مانند استفاده از پودربچه و یا موچین باز کردن گره گردنبند طلا امکان‌پذیر است. اما اگر گردنبند ظریف و چندلایه است و در اثر گره خوردن تقریبا تبدیل به یک گلوله کوچک طلا شده است، شاید استفاده از این روش‌ها چندان کارساز نباشد و دستکاری زنجیر، تنها اوضاع را بدتر کند یا به زنجیر آسیب برساند.

انواع گره گردنبند طلا

 در این حالت باید از متخصص کمک گرفت و زنجیر را نزد طلافروش یا طلاساز برد تا به کمک ابزارهای مخصوص خود گره گردنبند را باز کند. گره خوردن زنجیر به خصوص در مورد گردنبندهای زیبا و گران‌بهایی مانند گردنبند الماس بسیار ناراحت‌کننده است و استفاده از کمک افراد متخصص می‌تواند راه‌گشا باشد. در این باره لازم است دقت داشته باشید که زنجیر خود را نزد یک طلافروشی منصف و مطمئن ببرید تا با قیمت مناسب کار باز کردن گره را انجام دهد و هزینه اضافی از شما دریافت نکند.

آموزش گره گردنبند

همان‌طور که در قسمت قبل به آن اشاره شد، یکی از راه‌های باز کردن گره گردنبند طلا این است که زنجیر گره‌خورده را نزد طلا و جواهر ساز ببرید. این روش برای افرادی که حوصله کافی برای باز کردن گره ندارند، بیشتر قابل توجه است. اما باید گفت این کار بیشتر مواقع ضرورتی ندارد و با توجه به آموزش‌هایی که در این مقاله داده شد، باز کردن گره گردنبند امکان‌پذیر است و نیازی به پرداخت هزینه برای این کار نیست. بنابراین شما به کمک روش‌هایی مانند استفاده از روان‌کننده و پودربچه در کنار ابزارهایی مانند سوزن و با به خرج دادن صبر و حوصله کافی می‌توانید گره زنجیر خود را باز کنید. مهم‌ترین نکته پس از باز کردن گره نیز این است که زنجیر را به روشی مناسب که در قسمت‌ بعد به آن پرداخته خواهد شد، نگه‌داری و از گره خوردن مجدد آن جلوگیری کنید.

جلوگیری از گره خوردن زنجیر طلا

مهم‌ترین نکته در خصوص جلوگیری از گره خوردن گردنبند این است که از گردنبند در فضایی مناسب نگه‌داری شود. به این منظور نباید زنجیر گردنبند را بدون انجام تفکیک، در کنار سایر زیورآلات قرار دهید و نباید جعبه‌ای مشترک برای قرار دادن زیورآلات خود در نظر بگیرید. درواقع با توجه به حساسیت زنجیر گردنبند در مقایسه با سایر زیورآلات مانند گوشواره و انگشتر، بهتر است گردنبند کاملا جداگانه نگه‌داری شود.

به این منظور می‌توانید از استندهای مخصوص قرار گرفتن گردنبند که در طرح‌های مختلفی مانند درخت و... وجود دارند، استفاده کنید. درواقع آویزان کردن گردنبند یک روش مطمئن برای جلوگیری از گره خوردن آن است و اگر ضمن حفظ امنیت طلا، فضای مناسبی برای این کار دارید، بهتر است گردنبندهای خود را به صورت آویخته نگه‌داری کنید.

جلوگیری از گره خوردن زنجیر طلا

 مورد بعد این‌ است که هنگام قرار دادن سرویس طلا و جواهر خود در جعبه، با صبر و حوصله، گردنبند را در جای مخصوص خود در جعبه قرار دهید و زنجیر را بدون اطمینان از به اندازه کافی صاف قرار گرفتن آن، رها نکنید. مورد دیگر برای جلوگیری از پیچ خوردن زنجیر طلا و عدم نیاز به باز کردن گره گردنبند طلا این است که زنجیر را در یک مجرای تو خالی مانند نی نوشیدنی قرار دهید تا از تماس قسمت‌های مختلف زنجیر به هم و گره خوردن آن جلوگیری شود.

به این منظور لازم است قفل گردنبند را باز کنید و اگر پلاک طلا زنجیر درشت است آن را نیز از زنجیر خارج کرده و در محل مناسبی قرار دهید. سپس زنجیر را از داخل نی عبور داده و قفل گردنبند را ببندید. به این ترتیب زنجیر گردنبند گلوله نشده و به صورت صاف نگه‌داری می‌شود. به علاوه شما می‌توانید زنجیر را دور یک جسم استوانه‌ای شکل مانند نی یا لوله‌ی خودکار بپیچید. دقت کنید که نباید خیلی محکم این کار را انجام دهید بلکه تنها باید از قرارگیری مناسب آن دور جسم میله‌مانند و عدم گره خوردن زنجیر اطمینان حاصل کنید.

سخن پایانی درباره باز کردن گره گردنبند طلا

در این مقاله درباره روش‌های باز کردن گره گردنبند طلا مواردی مطرح شد که به کمک آن‌ها می‌توان بیشتر گره‌های زنجیر طلا را باز نمودو  مهم‌ترین نکته در این‌باره داشتن صبر و حوصله کافی است. هم‌چنین برای جلوگیری از گره خوردن گردنبند نیز مطالبی عنوان شد. با دقت به این موارد می‌توان تا حد زیادی به حفظ و نگه‌داری زیورآلات زنجیردار کمک کرد. با وجود دردسرهای نگه‌داری از زنجیر طلا، چنانچه مایل به خرید آن هستید می‌توانید از مدل‌های موجود در گالری آنلاین طلا و جواهر زر دیدن کنید و آویز و زنجیر طلا مطابق با بودجه و سلیقه خود را تهیه نمایید.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۸:۱۵ بعد از ظهر
نظرات (1)

آقای تعمیرکار طلا  ۲۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱:۱۲:۳۲ قبل از ظهر

با سلام من خودم به عنوان تعمیرکار طلا میگم مطلبتون کامل هست ممنون عنوان کردین اگه گره گردنبند طلا رو نتونستن باز کنن حتما مراجعه کنن به متخصصین چون باعث میشه گردنبند بشکنه گاهی

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد