آشنایی با خواص انگشتر ياقوت و معرفی 4 مدل انگشتر یاقوت‌نشان جذاب!

آشنایی با خواص انگشتر ياقوت و معرفی 4 مدل انگشتر یاقوت‌نشان جذاب!
خواص انگشتر ياقوت به راستی چیست؟ آیا تفاوتی بین خواص انگشتر یاقوت سرخ و خواص انگشتر یاقوت کبود و همین طور خواص انگشتر یاقوت سبز با خواص انگشتر یاقوت زرد و خواص انگشتر یاقوت استار وجود دارد؟

خواص انگشتر یاقوت چیست؟ سنگ یاقوت ارزشمند و زیبا از گذشته‌های دور، نگین و میهمان انواع انگشتر طلا مردانه و انگشتر طلا زنانه بوده است. خواص انگشتر یاقوت سبب شده است که استفاده از آن تنها جنبه زینتی نداشته باشد و افراد برای جلوه قدرت و ثروت خود آن را انتخاب کنند. اگر قصد خرید یک انگشتر یاقوت زیبا را دارید و مایلید بیشتر با خواص استفاده از این انگشتر آشنا شوید، با این مقاله همراه باشید.

خواص انگشتر یاقوت

خواص انگشتر یاقوت چیست؟

سنگ یاقوت، سنگی کم‌یاب و گران‌بها است که بعد از سنگ الماس، بیشترین سختی را دارد و در کنار الماس و زمرد جزو قیمتی‌ترین سنگ‌های موجود در طبیعت محسوب می‌شود. سنگ یاقوت در ساخت انواع زیورآلات به کار می‌رود و به‌ویژه از آن به عنوان نگین انگشتر طلا مردانه و زنانه استفاده می‌شود. بسیاری از تمدن‌های باستانی ارج و احترام زیادی برای سنگ یاقوت قائل بودند و آن را در بهترین زیورآلات خود از جمله انواع انگشتر به کار می‌بردند تا از خواص انگشتر یاقوت بهر‌ه‌مند شوند.

خواص انگشتر یاقوت

اساطیر هند، یاقوت سرخ را سنگ عشق و علاقه می‌دانستند و آن را به خورشید نسبت می‌دادند و هندوها معتقد بودند که این سنگ ارمغان‌آور ثروت، شادی و رفاه است. در افسانه‌های چینی نیز از یاقوت به عنوان سنگ خوشبختی یاد شده است که برای دارنده خود نعمت و برکت می‌آورد به این ترتیب که نه تنها از ثروت دارنده انگشتر یاقوت محافظت می‌کند بلکه به او کمک می‌کند تا بیشتر به دست آورد.

عکس انگشتر یاقوت کبود حلقه ازدواج کیت میدلتون

به دلیل زیبایی و شکوه و خواص انگشتر یاقوت، در طول قرن‌ها استفاده از آن مورد توجه پادشاهان و ثروتمندان نیز بوده است. به‌علاوه خاصیت حفاظت‌کنندگی سنگ یاقوت و تاثیر آن بر افزایش قدرت و تسلط افراد، سبب می‌شد که جنگاوران برای استفاده از این خواص انگشتر یاقوت، در جنگ‌ها آن را در دست داشته باشند. بنابراین می‌توان گفت استفاده از انگشترهای یاقوت‌نشان، از گذشته تا کنون مورد توجه بوده است و امروزه نیز انگشترهایی با این سنگ جذاب و قیمتی، طرفداران خود را دارد. در ادامه به تفکیک، به خواص هریک از انواع انگشترهای یاقوت خواهیم پرداخت:

خواص انگشتر یاقوت سرخ، سنگ خون و آتش

 یاقوت سرخ از جمله سنگ‌های قیمتی مشهور است و در بین انواع سنگ یاقوت جایگاه ویژه‌ای دارد. از جمله زیورآلات محبوب با سنگ یاقوت سرخ، انگشتر است. اگر قصد خرید یک انگشتر یاقوت‌نشان را دارید، در این بخش قرار است به خواص انگشتر یاقوت سرخ بپردازیم. عنصر منسوب به یاقوت سرخ، آتش است و از این رو این سنگ نماد سرزندگی، اشتیاق و ثروت در نظر گرفته می‌شود.

در چین باستان، سنگ یاقوت سنگ خوش‌شانسی لقب داشت و از این سنگ برای جذب ثروت و جلب نظر دیگران استفاده می‌‌شد. به بیان دیگر از جمله خواص انگشتر یاقوت سرخ، کمک به محبوب و کاریزماتیک شدن فرد و افزایش ثروت او است. استفاده از این  سنگ در افزایش اعتمادبه‌نفس و جرئت‌ورزی نیز بسیار موثر است و به رشد شخصیتی و عملکردی فرد منجر می‌شود.

خواص انگشتر یاقوت سرخ

به همراه داشتن این سنگ در قالب یک انگشتر زیبا، برای دارنده خود انرژی حیاتی بالایی به ارمغان می‌آورد و فرد را از سستی، خستگی و کاهلی دور می‌کند. درواقع از خواص انگشتر یاقوت سرخ، بهبود انگیزه برای رشد و پیشرفت در زندگی خواهد بود. هم‌چنین این سنگ حس آرامش را تقویت می‌کند و در بهبود روابط عاطفی و مسلط شدن بر غم حاصل از شکست‌های عاطفی می‌تواند موثر واقع شود.

از دیگر خواص انگشتر یاقوت سرخ که در منابع کهن بسیار بر آن تاکید شده است، خاصیت حفاظت‌کنندگی آن است. یاقوت سرخ از نظر روانی و عاطفی از فرد حفاظت کرده و انرژی‌های منفی را از او دور می‌کند و در موقعیت‌های دشوار از ضعف روحی فرد جلوگیری می‌نماید. به‌علاوه در گذشته از این سنگ برای حفاظت از مسافران استفاده می‌شد و استفاده از انگشتر یاقوت سرخ مردانه طلا و یا انگشترهای زنانه با این سنگ رواج داشت.

خواص انگشتر یاقوت سرخ چیست

از مهم‌ترین خواص انگشتر یاقوت سرخ برای جسم می‌توان تقویت سیستم قلب و عروق و تصفیه و پاکسازی خون را نام برد. درواقع از آن‌جا که سنگ یاقوت سرخ، سنگ خون نیز در نظر گرفته می‌شود، در دست داشتن انگشتری با این سنگ در بهبود عملکرد سیستم گردش خون موثر واقع می‌شود. استفاده از یاقوت سرخ برای التیام التهاب‌های بدن، رفع اختلالات قاعدگی، تقویت قوای جنسی و کمک به باروری نیز توصیه شده است.

یاقوت سرخ سنگ ماه جولای یا تیر است و تقدیم یک انگشتر با این سنگ به متولدین این ماه، ضمن خاص بودن این هدیه برای آن‌ها، خواص انگشتر یاقوت سرخ را نیز متجلی خواهد نمود. افزایش خوش‌بینی، ایجاد پیوندهای عاطفی عمیق، تقویت حس ارزشمندی، افزایش توانایی برای غلبه بر افکار بازدارنده و منفی از جمله آثار استفاده از این سنگ است. برای آشنایی بیشتر با سنگ یاقوت سرخ می‌توانید به مقاله هرآنچه در مورد خواص و تشخیص سنگ یاقوت سرخ باید بدانید نیز سری بزنید.

خواص انگشتر یاقوت سرخ به عنوان حلقه ازدواج و نامزدی

همان‌طور که می‌دانید رنگ سرخ، پیوسته نماد عشق، دلدادگی و زندگی بوده است. از این رو استفاده از سنگ یاقوت سرخ برای حلقه‌های نامزدی، بسیار پسندیده است و انگشترهای یاقوت‌نشان برای ابراز عشق در سراسر جهان محبوب هستند. از این گذشته، جواهر یاقوت به دلیل سختی و دوامی که دارد برای قرار گرفتن روی انگشتری که به عنوان نماد دوام و پایداری عشق و علاقه به دیگری، تقدیم می‌شود بسیار عالی است.

خواص انگشتر یاقوت سرخ به عنوان حلقه ازدواج و نامزدی

با توجه به این موارد و با در نظر گرفتن خواص انگشتر یاقوت سرخ از جمله بهبود روابط عاطفی، تقویت حس عشق و  اعتماد، افزایش لذت جنسی و... سال‌ها است که این سنگ به عنوان نگین حلقه‌های نامزدی سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیاری از افراد نیز این نوع انگشتر را برای ابراز عشق خود انتخاب می‌کنند.

خواص انگشتر یاقوت کبود، سنگ صلح و خرد

یاقوت کبود یا سفایر آبی با رنگ دلفریب و زیبایی که دارد، دیگر سنگ ارزشمند یاقوت است که از دیرباز مورد توجه است و استفاده از انگشتری با این سنگ نیز قدمتی طولانی دارد. پادشاهان و جنگجویان از انگشتری با نگین یاقوت کبود، برای حفاظت از خود در برابر دشمنان و نیروهای اهریمنی استفاده می‌کردند و روحانیون در قرون وسطا این سنگ را نماد بهشت می‌دانستند و حلقه‌ای با سنگ یاقوت کبود را برای جذب برکت در دست داشتند و در این زمان انگشتر یاقوت کبود مردانه طلا بسیار ارجمند شمرده می‌شد. این‌ها تنها گوشه‌ای از خواص انگشتر یاقوت کبود است که گذشتگان به آن اعتقاد داشتند.

خواص انگشتر یاقوت کبود، سنگ صلح و خرد

باید گفت یاقوت کبود نیز مانند یاقوت سرخ، در افزایش ثروت و دارایی موثر است و موجب افزایش شور و اشتیاق به زندگی، قدرت تمرکز و هوشیاری است. از دیگر خواص انگشتر یاقوت کبود برای دارنده آن می‌توان به کاهش افسردگی و افکار منفی، بیشتر شدن آرامش روان و کاسته شدن از تنش ذهنی اشاره کرد. در دست داشتن انگشتر یاقوت کبود، بر کنترل خشم نیز اثرگذار است و به حفظ نظم و اراده در افراد کمک می‌کند و بر انگیزه و پویایی می‌افزاید.

از خواص انگشتر یاقوت کبود برای جسم و بدن، می‌توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود عملکرد سیستم گردش خون و مغز و اعصاب اشاره کرد. استفاده از انگشتری با نگین یاقوت کبود در کمک به درمان بیماری‌های چشمی و ناراحتی‌های ریوی می‌تواند موثر واقع شود . هم‌چنین یاقوت کبود برای تنظیم خواب، افزایش قدرت بینایی و بویایی نیز مفید است. برای آشنایی بیشتر با سنگ یاقوت کبود و آثار استفاده از آن پیشنهاد می‌شود مقاله سنگ یاقوت کبود، تشخیص و خواص یاقوت کبود اصل، قیمت یاقوت کبود را نیز مطالعه کنید.

بسیاری از افراد از خواص انگشتر یاقوت کبود برای توسعه معنوی خود بهره می‌گیرند و از آن‌جا که به یاقوت کبود، سنگ خرد گفته می‌شود، برای تقویت حس زندگی و جهان‌بینی خود از آن استفاده می‌کنند. این سنگ گران‌بها، نماد صلح، خوش‌اقبالی، معصومیت و رمزوراز نیز است و در دست داشتن انگشتری با این سنگ موجب بهبود روابط بین فردی، افزایش صداقت و وفاداری خواهد بود. از این رو از این سنگ، به عنوان نگین حلقه‌های نامزدی نیز استفاده می‌شود. به‌ویژه خاندان سلطنتی به دلیل خواص متعدد و زیبایی کم‌نظیر یاقوت کبود انگشترهایی با این نگین را برای ازدواج در نظر می‌گیرند.

خواص انگشتر یاقوت سبز، زمرد شرقی زیبا

جواهرات سبزرنگ با حس سرزندگی و آرامشی که القا می‌کنند موردعلاقه بسیاری از افراد هستند. یکی از انواع یاقوت نیز یاقوت سبز است که به آن زمرد شرقی هم گفته می‌شود. خواص متعدد این سنگ باعث شده است که استفاده از آن به عنوان نگین انگشتر پرطرفدار باشد. از جمله خواص انگشتر یاقوت سبز، بهبود وضعیت کسب‌وکار و افزایش رفاه و ثروت است. این سنگ، ایمان و امید را در فرد تقویت می‌کند و سطح روابط او را نیز ارتقا می‌دهد. با تکیه بر خاصیت آرامش‌بخشی این سنگ، از آن به عنوان کمکی برای دیدن رویاهای شفاف و تقویت بینش افراد استفاده می‌شود.

خواص انگشتر یاقوت سبز

سنگ یاقوت کبود سبز نیز از دارنده خود، محافظت می‌کند و شجاعت و رویاپردازی او را تقویت می‌نماید. استفاده از این سنگ بر خودشفقتی و حس ارزشمندی فرد می‌افزاید و حس لذت از زندگی را افزایش می‌دهد. این سنگ با خاصیت قدرت و انگیزه‌بخشی خود برای کسانی که قصد دارند کار و رویه جدیدی را آغاز کنند، مناسب است. از دیگر خواص انگشتر یاقوت سبز، تقویت سیستم بینایی و تسکین و آرامش بخشیدن به چشم، کمک به عملکرد دستگاه گردش خون، تنظیم خواب و... اشاره نمود.

خواص انگشتر یاقوت زرد، سنگ فرخندگی و برکت

از انواع دیگر سنگ یاقوت، یاقوت زرد است که در سراسر جهان طرفداران خاص خود را دارد. هندوها این سنگ را مقدس می‌شمارند و آن را به‌عنوان سنگی بابرکت و فرخنده می‌شناسند. برای بهره بردن از خواص یاقوت زرد به همراه داشتن انگشتری با نگینی از این سنگ توصیه شده است. از جمله خواص انگشتر یاقوت زرد می‌توان به افزایش شادی و ثبات در زندگی زناشویی، بهبود روابط عاطفی و میان‌فردی، افزایش تعادل ذهنی، شجاعت و خردورزی و محافظت شدن در برابر نیروهای منفی را نام برد.

خواص انگشتر یاقوت زرد، سنگ فرخندگی و برکت

 دستیابی به آرامش معنوی، تسلط بر خویشتن و خوش‌بینی نیز از دیگر خواص انگشتر یاقوت زرد است. افزایش جاه‌طلبی، خوش‌شانسی و جذب ثروت و فراوانی مالی نیز از جمله تاثیرات مادی استفاده از انگشتری با نگین یاقوت زرد است. این سنگ گران‌بها خاصیت شفابخشی نیز دارد و کمک به بهبود بیماری‌های کلیوی، روماتیسم و تقویت عملکرد سیستم لنفاوی و سیستم عصبی، تقویت دستگاه قلب و عروق و... نیز از خواص انگشتر یاقوت زرد برای جسم محسوب می‌شوند.

خواص انگشتر یاقوت استار، سنگی از جنس آسمان

یکی از انواع جذاب سنگ یاقوت، یاقوت ستاره‌ای است. دلیل نامگذاری این نوع یاقوت، وجود خطوطی به فرم ستاره روی سنگ است که زیر نور به‌خوبی خود را نشان می‌دهند. این نوع سنگ یاقوت به دلیل ظاهر خاصی که دارد بسیار مورد توجه است و از آن در ساخت انواع زیورآلات از جمله انگشتر استفاده می‌شود. از جمله خواص انگشتر یاقوت استار، جذب ثروت و افزایش رفاه و خوش‌شانسی است و بسیاری از افراد معتقدند رنگ آبی خاص این نوع یاقوت، نمادی از سلطنت و اشرافی‌گری است.

خواص انگشتر یاقوت استار، سنگی از جنس آسمان

در دست داشتن انگشتری با این سنگ، به بیشتر شدن وضوح ذهنی، تمرکز و تسلط بر امور کمک می‌کند. هم‌چنین استفاده از این انگشتر که نمادی از آسمان است، روابط عشقی را بهبود می‌بخشد و نیروهای تاریک و منفی را دور و قوای شهودی را تقویت می‌کند. از دیگر خواص انگشتر یاقوت ستاره‌ای سم‌زدایی و تصفیه خون، کمک به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و... را نام برد. به‌علاوه بعضی افراد معتقدند بسیاری از خواص یاقوت کبود را می‌توان به یاقوت استار نیز نسبت داد.

بهره‌بردن از خواص انگشتر یاقوت با انتخاب بهترین نمونه‌های آن

تا به این جا، درباره خواص انگشتر یاقوت مطالبی مطرح شد تا چنانچه قصد خرید انگشتری با این سنگ گران‌بها را دارید، با دید بهتری نوع نگین آن را انتخاب کنید. اما نکته‌ای که درخصوص خرید انگشتر یاقوت سرخ زنانه طلا و یا انگشتر مردانه با نگین یاقوت مطرح است، لزوم خرید از فروشگاهی معتبر است تا از اصل بودن یاقوت روی انگشتر مطمئن باشید.

خواص انگشتر یاقوت چیست؟

در ادامه چهار نمونه از زیباترین مدلهای انگشتر طلا زنانه و مردانه با سنگ یاقوت موجود در گالری آنلاین زر که از به‌روزترین و معتبرترین فروشگاه‌های طلا و جواهر در ایران است، به شما معرفی خواهد شد:

انگشتر طلا سفید زنانه 18 عیار یاقوت قرمز و برلیان مدلrgf1799

اگر به دنبال بهره بردن از خواص انگشتر یاقوت سرخ هستید و قصد خرید یک انگشتر طلا خاص را دارید، در این بخش انگشتری به شما معرفی خواهد شد که احتمالا توجه‌تان را جلب خواهد کرد. این انگشتر خوش‌نما از طلای سفید ساخته شده که قابل سفارشی‌سازی با طلای زرد و رزگلد نیز است.

انگشتر طلا سفید زنانه 18 عیار یاقوت قرمز و برلیان

مرکز این انگشتر یک قطعه یاقوت سرخ نسبتا درشت با تراش گرد قرار دارد که جریانی از انرژی را به دیگر بخش‌های انگشتر تزریق می‌کند. اطراف نگین مرکزی با الماس تراش برلیان تزئین شده است و لبه بیرونی شیارهای روی انگشتر که با یاقوت سرخ پر شده‌اند نیز مزین به برلیان هستند. این انگشتر خاص و مجلل برای استفاده در مجالس بسیار مناسب است و توجه‌ها را به خود جلب خواهد کرد.

انگشتر طلا زنانه جدید یاقوت کبود و الماس برلیان مدلrgf1810

اگر از طرفداران یاقوت کبود افسانه‌ای و زیبا هستید، انگشتر زنانه‌ زیبایی که در این بخش معرفی می‌شود برای شما جذاب خواهد بود تا ضمن استفاده از خواص انگشتر یاقوت کبود، از زیبایی آن نیز بهره ببرید. در مرکز این انگشتر یک نگین یاقوت کبود قرار گرفته است که دو طرف آن با قلب‌هایی برلیان‌نشان تزئین شده است.

انگشتر طلا زنانه یاقوت کبود و برلیان

درخشش طلای سفید و قطعات متعدد برلیان در کنار جلوه و جلای یاقوت کبود، نمایی خیره‌کننده به این انگشتر داده است و آن را به یکی از گزینه‌های جدی برای استفاده در مجالس و یا هدیه دادن در مناسبت‌های خاص تبدیل کرده است.

انگشتر طلا مردانه یاقوت و الماس تراش پرنس و برلیان مدل rgm1685

ماهیت سخت و بادوام سنگ یاقوت آن را بیش از هر سنگ دیگر برای قرار گرفتن روی انگشترهای مردانه مناسب می‌کند. اگر خواص انگشتر یاقوت سرخ برای شما جذاب بود و قصد خرید انگشتری با این نگین را دارید، این قسمت مخصوص شماست.

انگشتر طلا مردانه یاقوت و الماس تراش پرنس و برلیان

در این انگشتر باشکوه که از طلای زرد ساخته شده است از یاقوت سرخ به عنوان نگین مرکزی استفاده شده و دو طرف آن با الماس تراش پرنس که در قابی زرین و مستطیلی قرار گرفته‌اند، پوشانده شده است. لبه انگشتر نیز با نگین‌های کوچک برلیان تزئین شده که جذابیت آن را دوچندان کرده است. این انگشتر انتخابی عالی برای آقایانی است که به انگشترهای خاص و مجلل علاقه دارند.

انگشتر رولکسی طلای مردانه با جواهر یاقوت کبود و برلیان مدل: rgm1694

در این بخش به کسانی که به خواص انگشتر یاقوت کبود توجه نشان دادند، انگشتری مردانه و بسیار جذاب معرفی خواهد شد تا برای خرید خود بهتر تصمیم‌گیری نمایند. این انگشتر به‌روز و باشکوه با طرح رولکس خود، نمایی دل‌پسند ایجاد کرده است.

انگشتر رولکسی طلای مردانه با جواهر یاقوت کبود و برلیان

نگین اصلی انگشتر، جواهری مربعی‌شکل از جنس یاقوت کبود است که دورتادور آن را نگین‌های برلیان پوشانده است. دورنگ بودن طلای این انگشتر و نگین‌های برلیان در کنار یاقوت کبود دلفریب، ترکیبی خاص ساخته است. این انگشتر مردانه در عین ساده بودن بسیار شیک است و برای پوشیدن با استایل‌های رسمی و مجلسی بسیار مناسب است.

سخن پایانی درباره خواص انگشتر یاقوت

انواع مختلف سنگ یاقوت جذابیت ظاهری و خواص ویژه خود را دارند که در این مقاله به مهم‌ترین خواص انگشتر یاقوت پرداخته شد. چنانچه قصد خرید انگشتری یاقوت‌نشان را دارید، حتما به فروشگاه‌های معتبر طلا و جواهر نظیر گالری آنلاین زر مراجعه کنید تا ضمن اطمینان از اصل بودن جواهر روی انگشتر، از خرید آسان خود لذت ببرید و سال‌های سال از زیبایی و خواص یاقوت ارزشمندی که در دست دارید، بهره‌مند شوید.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۹:۴۶:۲۶ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد