میشل فررو، ثروتمند‌ترین فرد ایتالیا و مالک شرکت شکلات‌سازی

میشل فررو، ثروتمند‌ترین فرد ایتالیا و مالک شرکت شکلات‌سازی
میشل فررو، ثروتمند‌ترین فرد ایتالیا و مالک شرکت شکلات‌سازی فررو S.P.A.، با ثروت 5/9 میلیارد دلاري چهلمین فرد ثروتمند دنیا می‌باشد.
میشل فررو، ثروتمند‌ترین فرد ایتالیا و مالک شرکت شکلات‌سازی فررو S.P.A.، با ثروت 5/9 میلیارد دلاري چهلمین فرد ثروتمند دنیا می‌باشد.
میشل فررو متولد 26 آوریل سال 1925 است كه شرکت فررو را از پدر و عموی خود به ارث برده است. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های شکلات‌سازی ایتالیا است. برند‌های شرکت فررو اسپا شامل نوتلا، مون چری، شکلات کیندر، فررو روچر، تیک تاکز، و تخم‌مرغ‌های شانسی کیندر می‌باشد. وی در حال حاضر امور روزانه شرکت را به دو پسرش که در بلژیک زندگی می‌کنند، سپرده است. میشل فررو در حال حاضر در مونت کارلو در موناکو زندگی می‌کند. هم‌اکنون خانواده فررو همچنان به عنوان یک خانواده موفق در کسب و کارش باقی مانده است. شرکت فررو در حال حاضر با رشد چشمگیر جهانی، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در صنعت شیرینی در جهان است.
نیروی محرکه توسعه این گروه، میشل فررو است. وی با انرژی و شور فراوانش برای خلق محصولات جدید و ایده‌های پیشرو و نوآورانه‌اش توانسته عادات خوراکی میلیون‌ها مصرف‌کننده را تغییر دهد. او به لطف همکاری اثربخش همسرش ماریا فرانکا، اولین صنعتگر ایتالیایی بود که توانست کارخانه‌هایی در خارج از کشور تاسیس کرده و شرکت را به یک شرکت بین‌المللی تبدیل کند.
برای درک موفقیت شرکت باید به دوران بعد از جنگ جهانی باز گردیم، یعنی زمانی که پیرا و پیترو فررو، والدین میشل، یک فروشگاه کوچک شیرینی‌فروشی را به یک کارخانه تبدیل کردند.
میشل از همان سنین پایین وارد فعالیت‌های مدیریتی شرکت شده بود. آن‌ها محصولاتی را که خود به همراه پسر جوانشان اختراع می‌کردند، می‌فروختند. این نوآوری میشل یکی از عوامل موفقیتش بود. عامل دیگر موفقیت او شبکه فروش کارآی آن بود که توسط برادر پیترو، جیوانی، سازمان داده شده بود. پیترو در سال 1949 در جوانی از دنیا رفت و مدیریت شرکت به عموی میشل، جان، و بیوه پیترو رسید. پس از مرگ جان، همسرش اکتیویا آمریو مسوولیت شرکت را بر عهده گرفت. میشل در سال 1950 به شرکت پیوست. در حال حاضر نسل سوم خانواده فررو پیترو و جیووانی، فرزندان ماریا و میشل به شرکت پدرشان پیوسته‌اند و در راس مدیریت گروه قرار دارند. این دو که از سال 1997 در جایگاه مدیران شرکت قرار گرفته اند، عملیات شرکت را با همان اصول اولیه‌ای که فررو در آغاز کار در بیش از 50 سال پیش، بنا نهاده بود، انجام می‌دهند. بنابراین سازماندهی امروز و گذشته شرکت همچنان یک ساختار خانوادگی مطلق باقی مانده است که تحت هدایت آن‌ها به رشد خود ادامه می‌دهد.
مهارت‌های مدیریتی میشل با توجه به خلق و تقویت برندهای شرکت، مثل نوتلا در سال 1964 و کیندر در سال 1968، کاملا آشکار است. به علاوه تاسیس کارخانه‌های دیگر در کشورهای دیگر و معرفی شرکت در بسیاری از کشورهای اروپایی و صادر کردن محصولات شرکت به سرتاسر دنیا، از عوامل موفقیت میشل می‌باشد. فررو از اوایل دهه هفتاد سرمایه‌گذاری سنگینی برای تبلیغات تلویزیونی انجام داد. این تبلیغات گسترده همچنان ادامه پیدا کرده تا جایی که شرکت در حال حاضر یکی از سرمایه‌گذاران عمده در تبلیغات و اسپانسر مسابقات ورزشی زیادی است. هم‌اکنون شرکت 18 کارخانه در دنیا دارد که 3 عدد از آن‌ها در ایتالیا واقع شده‌اند. فروش این شرکت در سال 2008 در حدود 4/8 میلیارد دلار برآورد شده است. شرکت فررو بیش از 21000 کارمند در سرتاسر جهان دارد.
خانواده فررو همچنان به مشعوف کردن مصرف‌کنندگان با خط تولید منحصر به فرد و محصولات با کیفیت بالا ادامه می‌دهد. میشل فررو همچنان مشتاق است که شرکت را به عنوان یک شرکت خانوادگی حفظ کند تا اینکه سرمایه‌گذاران دیگر را وارد شرکت کند.
مترجم: الهام جوادی

- مقالات مرتبط:
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۴:۷ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد