گرانترین سکه های جهان - 10 سکه گران قیمت در جهان

گرانترین سکه های جهان - 10 سکه گران قیمت در جهان
لیست گرانترین سکه های جهان، طولانی و کمیاب است. سکه دلار با موهای افشان، سکه دو عقاب (Double eagle)، سکه دلار نقره 1804، سکه ملکه الیزابت دوم، سکه نیکل 1913 (سر آزادی) و....

گرانترین سکه‌های جهان، در دنیا دارای لیست زیبا و پر عقبه‌ای هستند. گاهی اوقات، سخت است باور کنیم که ارزش پول ما بیشتر از ارزش چاپی آن باشد. با این حال، کاملاً ممکن است، زیرا ما می‌خواهیم به شما نشان دهیم و واقعاً به عواملی مانند سن، نادر بودن، اشتباهات چاپ و اهمیت تاریخی مربوط می‌شود. بنابراین، همان‌طور که از لیست ما خواهید دید، ارزش پول شما در آینده بسیار بیشتر از ارزش اسمی آن خواهد بود، اما ممکن است لازم باشد چند قرن صبر کنید تا بتوانید به حراج بروید! در اینجا لیستی از ۱۰ سکه گران قیمت در جهان و گرانترین سکه جهان آمده است

سکه دلار با مو‌های افشان (Flowing Hair dollar)

این سکه بعد از اینکه به قیمت ۸۵/۷ میلیون دلار فروخته شد، در جایگاه نخست لیست گرانترین سکه‌های جهان قرار گرفت. این سکه در سال ۱۷۹۴ و از جنس نقره ضرب شده که به خاطر کمیاب بودن همیشه، ارزشمندترین سکه‌های ایالات متحده به حساب می‌رفته است. بعضی از محققان حوزه‌ی سکه‌شناسی معتقدند که این اولین سکه نقره‌ای بود که توسط دولت فدرال ایالات متحده تولید و منتشر شد.

گرانترین سکه های دنیا

این سکه یک رکورد جهانی جدید در فروش ثبت کرد که در سال ۲۰۱۳ با بیش از ۱۰ میلیون دلار بود. مجموعه‌داران سکه موفق به حفظ این سکه تاریخی و بسیار ارزشمند برای بیش از ۲۰۰ سال شده‌اند که ارزش بیشتری به داستان سکه‌ها می‌بخشد. سکه دلار با مو‌های افشان به ارزش ۱۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۳، گران‌ترین سکه در جهان شد.

سکه دو عقاب (Double eagle)

سکه طلای دو عقابی سنت گوادنز (Saint-Gaudens)، دومین سکه گرانقیمت جهان و همچنین نوع کمیاب آن به شمار می‌رود. این سکه در سال ۱۹۳۳ ضرب شده و گفته می‌شود که تعداد ۴۴۵، ۵۰۰ از این سکه در همان سال ضرب شده که آخرین سال تولید این سکه بوده است. این سکه در نهایت به قیمت ۵۹/۷ میلیون دلار فروخته شده است. تقریباً هیچ کدام از سکه‌ها وارد چرخه نشدند و به خاطر انحلال استاندارد بومی طلا در سال ۱۹۳۳ ذوب شدند.

گرانترین سکه جهان

دور بعدی سکه Double Eagles که در سال ۱۹۳۳ ضرب شد. به دلیل ممنوعیت داشتن طلا توسط رئیس جمهور وقت، تئودور روزولت، از عموم مردم فراخوانده شد و توسط ضرابخانه ذوب شد. این به این دلیل بود که او فکر می‌کرد که به بحران بانکی که در آن زمان رخ می‌داد کمک می‌کرد، با این حال، مقدار کمی از دابل ایگلز در سال ۱۹۹۳ از خزانه‌های ضرابخانه فرار کرد. جالب اینجاست که داشتن یکی از این سکه‌ها همچنان غیرقانونی است و اگر یکی از آن‌ها پیدا شد، بلافاصله ضبط می‌شود. سکه‌ی دو عقاب ۱۹۳۳ در حراجی در سال ۲۰۰۲ به قیمت ۷، ۵۹۰، ۰۲۰ دلار فروخته شد.

سکه دبل فلورین (پول انگلیس برابر با 2 شیلینگ) ادوارد سوم

یک سکه طلای کمیاب مربوط به دوران قرون وسطی که به مبلغ ۴۶۰۰۰۰ یورو نزدیک به ۸۰/۶ میلیون دلار فروخته شده. این سکه از سال ۱۳۴۳ تا ۱۳۴۴ در گردش بوده و به لئوپارد دبل مشهور بوده است. سکه دبل فلورین به ارزش ۶. ۸ میلیون دلار قدیمی‌ترین سکه موجود در فهرست ما، با قدمت تقریباً ۶۷۰ ساله است.

گرانترین سکه های قدیمی جهان


این سکه نه تنها یکی از گران‌ترین سکه‌های جهان است، بلکه یکی از کمیاب‌ترین سکه‌ها نیز هست و به احتمال زیاد هرگز سکه‌های مشابه دیگری پیدا نمی‌شود. سکه دبل فلورین در سال ۲۰۰۶ پیدا شد و در همان سال در حراجی فروخته شد. دو سکه باقیمانده که در سال ۱۸۵۷ در رودخانه تاین یافت شد، در حال حاضر در موزه بریتانیا به نمایش گذاشته شده است.

سکه دلار نقره 1804

این سکه در سال ۱۸۳۴ ضرب شده و تاریخچه منحصر بفردی دارد. در زمان ضرب آن به چند گروه طبقه‌بندی شده که ۱۵ نوع آن دیده شده‌اند. کلاس ۱ در ۸ نوع که سال ۱۸۳۴ ضرب شده یک سکه در کلاس ۲ و ۶ سکه در کلاس ۳ که بین سال‌های ۱۸۵۸ و ۱۸۶۰ ضرب شده‌اند. این سکه در سال ۲۰۰۱ توسط یک کلکسیونر سکه به قیمت ۱۴/۴ میلیون دلار خریداری شد.

گران قیمت ترین سکه جهان

سکه دلار نقره ۱۸۰۴ که در رتبه هفتم لیست ما از گران‌ترین سکه‌های جهان قرار دارد و یکی از شناخته شده‌ترین سکه در جهان است.

سکه ملکه الیزابت دوم

بزرگترین سکه طلای جهان که به وسیله ضرابخانه سلطنتی کانادا ضرب شده و در یک حراجی در اتریش به قیمت ۴ میلیون فروخته شد. درجه خلوصیت آن ۹۹۹/۹۹ درصد می‌باشد و ۱۰۰ کیلوگرم است. خالص‌ترین نوعی که در بازار وجود داردسکه طلایی برگ افرا که در ژوئن ۲۰۱۰ توسط خانه حراج Dorotheum در وین اتریش به قیمت ۴، ۰۲۰، ۰۰۰ دلار فروخته شد، یکی از گرانترین سکه‌های جهان است. این اولین سکه میلیون دلاری جهان بود که توسط ضرابخانه کانادا در سال ۲۰۰۷ تولید شد.

سکه ملکه الیزابت دوم,بزرگترین سکه طلای جهان

ایده زدن چنین سکه‌ای به منظور تبلیغ خط جدید ضرابخانه سلطنتی کانادا با ۹۹. ۹۹۹٪ خالص یک اونس شمش طلا افرا شکل گرفت. به دلیل قیمت بالایی که دارد تنها پنج مورد از این سکه‌ها توسط مجموعه‌داران سکه از سراسر جهان خریداری شده است.

سکه دلار نقره 1804 کلاس یک

در ادامه‌ی مقاله‌ی گرانترین سکه‌های جهان، به یکی از سکه‌های گران قیمت دیگر به نام سکه دلا نقره‌ای می‌پردازیم. این سکه کمیاب متعلق به کلکسیونی است که قبلاً ذکر کردیم. این سکه در سال ۱۸۳۴ ضرب شده و در سال ۲۰۱۰ به مبلغ ۳۳۷۵۰۰ میلیون دلار فروخته شده است. این سکه در طول سال‌ها صاحبان نسبتاً معروف و مهمی داشته است، از جمله سلطان مسقط، هنری چپمن، ویرجیل برند و خانواده پوکه.

گران ترین سکه جهان

در سال ۲۰۱۶، یک بار دیگر به حراج گذاشته شد و یک پیشنهاد چشمگیر به مبلغ ۱۰۵۷۵۰۰۰ دلار دریافت کرد که بیشترین مبلغی بود که تا به حال برای یک سکه ارائه شده بود. با این حال، سکه در نهایت به آن قیمت فروخته نشد زیرا این پیشنهاد با قیمت ذخیره حراج مطابقت نداشت. بنابراین، سکه دلار نقره‌ای هنوز ۴. ۱ میلیون دلار ارزش دارد.

سکه نیکل 1913 (سر آزادی)

سکه نیکل 1913 با تصویر سر مجسمه آزادی، یکی از گرانقیمت ترین سکه ها در جهان است که سکه کمیاب 5 سنتی امریکاست به خاطر ضرب محدودش در سال 1972، یک عدد از این نوع کمیاب یکصد هزار دلار قیمت گذاری شد و در سال 1996 یگ عدد دیگر رکورد قبلی را شکست و یک میلیون دلار امریکا قیمت گذاری شد. تاریخچه‌ی سکه نیکل ۱۹۱۳ برمیگردد به یکی از سریال‌های تلویزیونی دهه ۱۹۷۰، سکه نیکل در سریال Hawai Five-O به عنوان پول استفاده می‌شده. این سکه که به ارزش ۳. ۷ میلیون دلار است در سریال عمدتاً برای خرید خوراکی و وسایل روزمره استفاده می‌شده و سکه‌هایی با ارزش کمتر هم بوده است. سکه نیکل ۱۹۱۳ با تصویر سر مجسمه آزادی، یکی از گرانقیمت‌ترین سکه‌ها در جهان است که سکه کمیاب ۵ سنتی امریکاست به خاطر ضرب محدودش در سال ۱۹۷۲، یک عدد از این نوع کمیاب یکصد هزار دلار قیمت‌گذاری شد و در سال ۱۹۹۶ یگ عدد دیگر رکورد قبلی را شکست و یک میلیون دلار امریکا قیمت‌گذاری شد.

گرانترین سکه دنیا و بزرگترین سکه

گفته می‌شد که که اگر یک سکه از این نوع در شرایط عالی وجود داشته باشد، قیمت آن تا ۲۰ میلیون دلار هم می‌رسد. در سال ۲۰۰۳ یکی دیگر از آن‌ها ۳ میلیون دلار و بالاخره در سال ۲۰۱۰ به قیمت ۷/۳ میلیون در حراجی عمومی فروخته شد. گزارش شده که فقط ۵ عدد از این سکه وجود دارد که ۲ تای آن در موزه و ۳ تای دیگر آن در کلکسیون‌های شخصی نگهداری می‌شود. آخرین بار در حراجی سال ۲۰۰۷ که توسط Heritage Auctions برگزاری شد به قیمت ۳، ۷۳۷، ۵۰۰ دلار فروخته شد.

سکه براشر دابلون با علامت EB بر روی سینه عقاب

این سکه نیز از جنس طلاست که در سال ۱۷۸۷ با علامت EB بر روی سینه عقاب ضرب شده است. داستان این سکه بسیار جالب است. در سال ۱۷۸۷، مردی طلا و نقره ساز به نام افریم براشر (Ephraim Brasher)، عریضه‌ای برای ایالت نیویورک فرستاد با این مضمون که سکه‌ها را از جنس مس ضرب کند و از آنجایی که حاکمیت ایالت با این موضوع موافق نبود، پیشنهاد او را رد کرد.

 گرانترین سکه های جهان

براشر از این جهت که نه تنها برای خودش سکه ضرب می‌کرد بلکه سکه‌های دیگران را هم که برای او می‌فرستادند می‌ساخت، شناخته شده بود. یکی از سکه‌های ساخته شده توسط او که پیدا شده ۶/۲۶ گرم وزن دارد که ۱۷/۹ گرم آن از طلاست.

این سکه در سال ۱۹۸۱ به قیمت ۶۲۵۰۰۰ دلار فروخته شد و سرانجام سکه به قیمت ۲۹۹۰۰۰۰ فروخته شد. Brasher Doubloon۱۷۸۷، نتیجه هدف یک نفر برای متقاعد کردن ایالت نیویورک به استفاده از سکه‌های مسی به جای طلا بود. با این حال، دولت با طرح افریام براشرز موافقت نکرد و گفت که آن‌ها نمی‌خواهند هیچ سکه جدیدی از مس ساخته شود.

آقای براشر که گلداسمیت با استعدادی بود، دولت را نادیده گرفت و تصمیم گرفت به هر حال سکه‌های جدیدی ضرب کند، عمدتاً به رنگ برنز، اما چند سکه طلای ۲۲ عیار در کنار آن ضرب کرداین سکه‌ها بسیار کمیاب و ارزشمند هستند. در سال ۲۰۱۱، یک شرکت سرمایه‌گذاری وال استریت یک سکه را در حراجی به قیمت ۷. ۴ میلیون دلار خریداری کرد.

سکه سنت گوادنز با دو عقاب (Saint-Gaudens Double Eagle(

این سکه، سکه‌ای است ۲۰ دلاری از جنس طلا که به وسیله ضرابخانه ایالات متحده بین سال‌های ۱۹۰۷ تا ۱۹۳۳ ضرب شده. این سکه به عنوان زیباترین سکه ساخته شده در امریکا معروف است.
گفته می‌شود ۱۲۳۶۷ عدد از این سکه در سال ۱۹۰۷ ساخته شد. در حالی که ۴۴۵۵۰۰ عدد سکه دوعقابی در تاریخ ۱۹۳۳ ضرب شد. به علت تغییراتی که در قوانین جاری آن زمان اتفاق افتاد و رکورد بزرگ اقتصادی هیچ یک از آن‌ها وارد گردش در بازار نشد. این سکه‌ها به آسانی قیمت ۱۰۰۰۰ دلار را از آن خود کردند اما در یک حراجی اخیر ارزش یکی از آن‌ها ۲۹۹۰۰۰۰ دلار تعیین شده بود.

 زیباترین سکه های جهان و گرانترین سکه های جهان

به دلیل تغییراتی کنه می‌خواستند روی طراحی سکه انجام بدهند و در نهایت به دلیل طراحی پیچیده منجر به وقفه در تولید سکه شد. مسئولیت این تصمیم بر عهده «چارلز باربر»، حکاک ارشد ضرابخانه‌های ایالات متحده بود که تصمیم گرفت عبارت «به خدا اعتماد داریم» را از روی سکه حذف کند.
با این حال، این امر در کنگره به خوبی پیش نرفت، اما به هر حال سکه همچنان در مرحله تولید قرار گرفت و اکنون ارزش یک ثروت مطلق دارد... به طور دقیق ۷. ۶ میلیون دلار!

سکه براشر دابلون با علامت EB بر روی بال

یکی دیگر از گرانترین سکه‌های قدیمی جهان سکه‌ی سکه براشر دابلون با علامت EB بر روی بال است. پیش از این در مورد سکه‌های طلا که توسط طلاسازی به نام افریم براشر ساخته شده و اشاره‌ای داشتیم در اینجا یک نمونه دیگر از گرانترین سکه‌های جهان با ضرب او وجود دارد.

این سکه اخیراً در حراجی عمومی به قیمت ۲۴۱۵۰۰۰ دلار فروخته شد و به عنوان یکی از گرانترین سکه جهان است.

سکه,سکه طلا,گرانترین سکه های جهان

سخن نهایی درباره گرانترین سکه‌های جهان

امیدواریم از مطالعه‌ی مقاله‌ی گرانترین سکه‌های جهان لذت برده باشید و لیست ۱۰ سکه گران قیمت جهان برایتان مفید واقع شده باشد. شگفت‌آور است که فکر کنید یک سکه ۱ یا ۲۰ دلاری می‌تواند امروزه میلیون‌ها دلار ارزش داشته باشد، فقط به دلیل چند اشتباه در طراحی و چاپ سکه مثل اشتباهات چاپی، اما این واقعیت است! اما قدیمی‌ترین سکه‌های جهان این ویژگی تعجب‌آور را دارند. هر کدام از این سکه‌ها که در بالا گفته شد تاریخچه‌ی جالب خود را دارند. ما سعی کردیم تا بخشی از پیشینه‌ی آن‌ها را برایتان بیاوریم.

اگر به فکر راه‌اندازی کلکسیون سکه‌های گران قیمت هستید، شاید بتوانید از این لیست الهام بخش برای گردآوری مجموعه خود در آینده استفاده کنید.

سوالات متداول:

گرانترین سکه جهان چیست؟
S ChevronDown 18 N

سکه دلار با مو‌های افشان (Flowing Hair dollar) : این سکه بعد از اینکه به قیمت ۸۵/۷ میلیون دلار فروخته شد، در جایگاه نخست لیست گرانترین سکه‌های جهان قرار گرفت.

دومین سکه گران جهان چیست؟
S ChevronDown 18 N

سکه طلای دو عقابی سنت گوادنز (Saint-Gaudens)، دومین سکه گرانقیمت جهان و همچنین نوع کمیاب آن به شمار می‌رود. این سکه در سال ۱۹۳۳ ضرب شده و گفته می‌شود که تعداد ۴۴۵، ۵۰۰ از این سکه در همان سال ضرب شده که آخرین سال تولید این سکه بوده است.

بزرگترین سکه طلای جهان که به وسیله ضرابخانه سلطنتی کانادا ضرب شده چیست؟
S ChevronDown 18 N

سکه ملکه الیزابت دوم، بزرگترین سکه طلای جهان است که به وسیله ضرابخانه سلطنتی کانادا ضرب شده و در یک حراجی در اتریش به قیمت ۴ میلیون فروخته شد. درجه خلوصیت آن ۹۹۹/۹۹ درصد می‌باشد و ۱۰۰ کیلوگرم است. خالص‌ترین نوعی که در بازار وجود دارد.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۷:۵۰:۱ بعد از ظهر
نظرات (6)

mehdi  ۱۷ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۲:۳۴:۴۷ بعد از ظهر

به نظر من عالیه!

husain  ۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۸:۵۴:۵۵ قبل از ظهر

خیلی عالی

sara  ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۷:۱۳:۳۲ قبل از ظهر

باتشکر از مطالب خوب شما.یکی از دوستان من مدعی است که در فامیلشان یک سکه 20 دلاری طلای آمریکابه تاریخ 1904 دارد . چطور میتوان از ارزش واقعی آن مطمئن شد ؟

جواد  ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲:۲:۸ بعد از ظهر

سلام. من یک سکه بیست دلاری امریکا دارم. سال1889. وزن31گرم. چطوری میتونم ارزشش رو بفهمم

حمیدرضاقزوینیان  ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۶:۴۲:۳۵ بعد از ظهر

درود برشما آیا باادییت کردن تصویر سکه میشود ب قیمت آن دست پیداکرد

سجاد  ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۵:۴۳:۳۹ قبل از ظهر

سلام .اقا من ۶۰تاسکه دارم هرکدوم مال ی کشوریه.تاحالا نشون کسی ندادم ک ارزش دارن یانه...میشه ی گروه تلگرام یا سایتی معرفی کنی تا همه عکسارو بدم ببینم ارزش دارن یانه.گروه تلگرام باشه بهتره

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد