پیش بینی قیمت طلا در هفته پیش رو

پیش بینی قیمت طلا در هفته پیش رو
نظرسنجی این هفته «کیتکو» از میان دلالان شمش طلا، بانک‌هاي سرمایه‌گذاری، تحلیلگران نمودارهای فنی، معامله‌گران آتی و فعالان بازارهای مالی نشان مي‌دهد قیمت جهانی طلا طی هفته جاری با کاهش روبه‌رو خواهد شد.
نظرسنجی این هفته «کیتکو» از میان دلالان شمش طلا، بانک‌هاي سرمایه‌گذاری، تحلیلگران نمودارهای فنی، معامله‌گران آتی و فعالان بازارهای مالی نشان مي‌دهد قیمت جهانی طلا طی هفته جاری با کاهش روبه‌رو خواهد شد.
مهم‌ترین عامل در این نظرسنجی‌ها تکیه بر نشست این هفته فدرال رزرو است. تحليلگران بر این باورند که انتظار بازارهاي بین‌المللی نسبت به متوقف شدن برنامه محرک پولی فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا در روزهای آینده خواهد داشت. در صورت متوقف شدن بخشی از برنامه محرک پولی فدرال رزرو آمریکا، ارزش دلار افزایش یافته و قیمت جهانی کالاهای مختلف از جمله طلا با کاهش روبه‌رو خواهد شد.
از میان 22 شرکت‌کننده در نظرسنجی این هفته 10 نفر پیش‌بینی کردند قیمت طلا در روزهای آینده با افزایش روبه‌رو خواهد شد و 11 نفر نیز به کاهش قیمت طلا رای داده‌اند.
یک نفر نیز در این نظرسنجی پیش‌بینی کرد که قیمت طلا در روزهای آینده تغییر چندانی نخواهد داشت. هفته گذشته نیز بیش از نیمی از کارشناسان اقتصادی در نظرسنجی کیتکو نیوز افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده بودند.
نشست آتی فدرال رزرو آمریکا در حالی قرار است روزهای 17 و 18 سپتامبر برگزار شود که نظرسنجی‌ها از کارشناسان اقتصادی نشان مي‌دهد که فدرال رزرو در این نشست 10 تا 15 میلیارد دلار از برنامه محرک پولی خود را متوقف خواهد کرد.
همچنین موسسه مالی «گلدمن ساکس» پیش‌بینی کرد که در صورت متوقف شدن برنامه محرک پولی از سوی فدرال رزرو آمریکا قیمت طلا به کمتر از 1000 دلار خواهد رسید.
به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ؛ موسسه «گلدمن ساکس» در تازه ترین گزارش خود در خصوص تحولات اقتصادی آمریکا اعلام‌کرد: اگر بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا منجر به متوقف شدن بخشی از سیاست‌هاي انبساط پولی و محرک 85 میلیارد دلاری فدرال‌رزرو شود، قیمت جهانی طلا نیز با افت شدیدی روبه‌رو خواهد شد و قیمت هر اونس طلا به کمتر از 1000 دلار خواهد رسید.
جفری کوری، کارشناس ارشد «گلدمن ساکس» تاکید کرد، گرچه نگرانی از سقف بدهی‌هاي آمریکا و بحران سوریه مي‌تواند در کوتاه‌مدت بر افزایش قیمت طلا موثر باشد، ولی در سال آینده قیمت طلا روند نزولی خود را ادامه خواهد داد.
وی گفت: میانگین قیمت هر اونس طلا سال آینده به کمتر از 1050 دلار خواهد رسید. قیمت طلا از اکتبر 2009 تاکنون به کمتر از 1000 دلار نرسیده است.
قیمت طلا پس از رشد متوالی در 12 سال گذشته از ابتدای امسال تاکنون بیش از 22 درصد کاهش داشته است.
منبع خبر: 
  ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۱:۹:۲۶ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد