انتظار برای کاهش قیمت طلا

انتظار برای کاهش قیمت طلا
در بازارهای جهانی بهای طلا دیروز نیز همچنان در سطح 1328 دلار بسته مانده بود. به‌جز نظر سنجی کیتکو برای این هفته که کاهش بییشتر قیمت طلا را مد نظر قرار داده بود، نظر سنجی هفتگی بلومبرگ هم براین نظر تاکید دارند.
در بازارهای جهانی بهای طلا دیروز نیز همچنان در سطح 1328 دلار بسته مانده بود. به‌جز نظر سنجی کیتکو برای این هفته که کاهش بییشتر قیمت طلا را مد نظر قرار داده بود، نظر سنجی هفتگی بلومبرگ هم براین نظر تاکید دارند. به دنبال فروکش کردن نگرانی‌ها نسبت به حمله احتمالی آمریکا به سوریه و گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش زودهنگام محرک پولی آمریکا اکثر شرکت‌کنندگان در نظرسنجی این هفته بلومبرگ به کاهش بهای جهانی طلا در هفته جاری رای دادند.
به گزارش سایت طلا، در نظرسنجی این هفته از 25 تحلیلگر اقتصادی بلومبرگ 15نفر به کاهش،7نفر به افزایش و 3 نفر به ثبات بهای جهانی طلا در هفته جاری رای دادند.
در 21 آگوست با تشدید تنش‌ها در سوریه قیمت جهانی طلا تا 4/5 درصد افزایش یافت؛ این در حالی است که با مداخله روسیه در حل بحران سوریه قیمت جهانی طلا به پایین ترین حد 5 هفته اخیر رسید. از آنجا که بانک مرکزی آمریکا اوایل سال2013میلادی از کاهش زودهنگام محرک پولی خبر داد و سرمایه‌گذاران اعتماد خود به بازار طلا را از دست دادند بهای جهانی طلا از آغاز سال جاری تاکنون برای اولین بار طی 13 سال اخیر بیشترین کاهش خود را به ثبت رسانده است.
کارشناسان اقتصادی موسسه گلدمن ساکس اعلام کردند: چنانچه بانک مرکزی آمریکا محرک پولی را کاهش دهد میزان فروش طلا افزایش مي‌یابد. همچنین کارشناسان اقتصادی سوشیت جنرال نیز در این زمان سرمایه‌گذاران را به فروش طلا توصیه مي‌کنند.
تحلیلگران موسسه سوشیت جنرال اعلام کردند: دوران روند صعودی قیمت طلا به پایان رسیده و سرمایه‌گذاران باید قبل از کاهش قیمت طلا به زیر 1200دلار اقدام به فروش طلای خود کنند. به عقیده این تحلیلگران بهای اونس جهانی طلا طی سه ماه آینده به 1300دلار و تا پایان سال‌جاری میلادی به 1175دلار کاهش خواهد یافت.
کارشناسان اقتصادی موسسه گلدمن ساکس اخیرا طی گزارشی پیش‌بینی کردند در صورت کاهش محرک پولی آمریکا بهای طلا به 1000دلار سقوط خواهد کرد. موسسه ABN نیز اعلام کرد: قیمت طلا تا پایان سال 2013 میلادی به 1100دلار نزول مي‌کند.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۷:۱۶:۱۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد