پیش بینی قیمت طلا در بازار جهانی

پیش بینی قیمت طلا در بازار جهانی
طلا بامداد دیروز درسطح 1325 دلار بسته شد و البته نسبت به نرخ بعد از ظهر جمعه تقریبا 33 دلاراز ارزش خود را از دست داد.
طلا بامداد دیروز درسطح 1325 دلار بسته شد و البته نسبت به نرخ بعد از ظهر جمعه تقریبا 33 دلاراز ارزش خود را از دست داد. بهای طلا شامگاه چهارشنبه در پی اعلام تداوم سیاست‌های پولی توسط فدرال رزرو آمریکا با افزایش تقریبا 70 دلاری مواجه شد و در بالاترین نرخ قبل از ظهر پنج‌شنبه تا 1375 دلار هم بالا رفت. پس از آن بهای طلا با گمانه زنی‌های تازه برای کاسته شدن از حجم این محرک‌های اقتصادی در ایستگاه بعدی نشست کمیته «بازار باز» فدرال رزرو در ماه اکتبر، دچار تردیدهایی شد و رو به کاهش نهاد. برای هفته آینده بازارهای جهانی از فردا اما با پیش‌بینی‌هایی متفاوت در خصوص بهای طلا مواجه است.
اختلاف نظر کارشناسان اقتصادی
تازه‌ترین نظرسنجی «کیتکو» نشان می‌دهد که تقریبا 47 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی قیمت طلا را افزایشی می‌دانند، 42 درصد کاهشی و 10 درصد هم بدون تغییر. البته کارشناسان اقتصادی در خصوص روند تحولات قیمت طلا در هفته آینده اختلاف نظر دارند. به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی فوربس، در نظرسنجی این هفته کیتکو نیوز 19کارشناس ارشد اقتصادی و سرمایه‌گذار بین‌المللی شرکت کرده‌اند. بر اساس این گزارش از 19 کارشناس ارشد اقتصادی شرکت کننده در این نظرسنجی 9 نفر به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده رای داده‌اند. 8 نفر نیز پیش‌بینی کردند قیمت طلا با کاهش روبه‌رو خواهد شد و دو نفر نیز اعلام کردند قیمت طلا در روزهای آینده تغییر چندانی نخواهد داشت.
هفته گذشته نیز اکثر کارشناسان اقتصادی کاهش قیمت جهانی طلا را پیش‌بینی کرده بودند. تصمیم غیر‌منتظره فدرال رزرو آمریکا مبنی‌بر ادامه اجرای برنامه محرک پولی 85 میلیارد دلاری موجب افزایش 28 دلاری قیمت طلا در هفته جاری شده است. به اعتقاد کارشناسان قیمت طلا در کوتاه‌مدت تحت‌تاثیر سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا خواهد بود. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۳۱ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۹:۶:۴۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد