بازار طلا در سوگ پلاسکو

بازار طلا در سوگ پلاسکو
در ساعات ابتدایی اعلام آتش‌سوزی و پس از آن فروریختن ساختمان پلاسکو در چهارراه استانبول که اغلب خرید و فروش ارز و طلا در صرافی‌های آن منطقه انجام می‌شود، بسیاری از صرافی‌های این منطقه کرکره مغازه خود را پایین کشیده و تابلوهای اعلام قیمت را خاموش کردند.

این در حالی است که بر اساس گزارش‌های موجود؛ قیمت دلار در روزهای پایانی سال ٢٠١٦ میلادی و به دلیل افزایش تقاضا در بازار برای مقاصد مسافرتی و تجاری رو به فزونی نهاد و به حدود ٤١ هزار و ٥٠٠ ریال رسید. این در حالی است که با تداوم مدیریت بازار ارز از سوی بانک مرکزی و نیز کاهش تقاضا در بازار، این حباب قیمتی در هفته‌های گذشته شکست و قیمت دلار در دو روز گذشته به کانال ٣٧ هزار ریالی سقوط کرده است. براساس میانگین موزون نرخ فروش دلار در سامانه سنا که معاملات صرافی‌های مجاز سراسر کشور در آن ثبت می‌شود، قیمت هر دلار امریکا پنجشنه با ٣٤٩ ریال کاهش نسبت به چهارشنبه، به ٣٧ هزار و ٦٢٣ ریال رسید. معاملات این ارز مرجع پنجشنبه با عدد ٣٧ هزار و ٧٣٠ ریال آغاز شد اما نتوانست روند افزایش به خود گیرد. از سوی دیگر قیمت هر یورو با ١١٠ ریال در روز پنجشنبه در مقایسه با چهارشنبه، ٤٢ هزار و ٣٠٩ ریال فروخته شد و هر پوند انگلیس نیز با افت ١١٩ ریالی ٤٨ هزار و ٣٩٣ ریال به خریداران عرضه شد. این در حالی است کهاتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران قیمت هر دلار را ٣٨هزار و ٢٤٠ ریال و هر یورو را ٤٢ هزار و ٧٨٠ ریال اعلام کرده است. از آنجا که عمده معاملات بازار آزاد در محدوده خیابان فردوسی تهران انجام می‌شود، نمی‌توان حادثه ساختمان پلاسکو را در کاهش معاملات و افت نرخ‌ها بی‌تاثیر دانست. زیرا به دلیل وقوع آتش سوزی و ریزش این ساختمان، ستاد مدیریت بحران خیابان‌های منتهی به چهارراه استانبول را مسدود کرده بود.

تداوم افت قیمت طلا
بر اساس نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران، در معاملات پنجشنبه هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم بدون تغییر نسبت به چهارشنبه ١١ میلیون و ٥٥٠ هزار ریال فروخته شد. هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید نیز با افت هفت هزار ریالی ١١ میلیون و ٨٤٠ هزار ریال داد و ستد شد و هر قطعه نیم سکه نیز با ٢٠ هزار ریال کاهش، پنج هزار و ٩٨٠ ریال عرضه شد. همچنین در معاملات روز پنجشنبه ربع سکه و نیز سکه‌های گرمی هر کدام ١٠ هزار ریال افت قیمت را تجربه کردند و به ترتیب سه میلیون و ١٧٠ هزار ریال و دو میلیون و ٣٠ هزار ریال فروخته شدند. این اتحادیه قیمت هر اونس طلارا یک هزار و ٢٠٣ دلار و ٢٠ سنت اعلام کرده که نسبت به چهارشنبه ٤٠ سنت کاهش داشت.

منبع خبر: 
  ۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۶:۲۲:۴۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد