ارزیابی کارشناسان درباره قیمت طلا در این هفته

ارزیابی کارشناسان درباره قیمت طلا در این هفته
پیش‌بینی افزایشی کیتکو از قیمت طلا
شرکت‌کنندگان در آمارگیری هفتگی کیتکو انتظار حرکت طلا از وضعیت ثبات به سمت افزایش را در هفته آینده دارند.
اکثر شرکت‌کنندگان در آمارگیری هفتگی کیتکو اعتقاد دارند که بعد از اینکه در روز پنج‌شنبه طلا پایین‌ترین رکورد قیمتی از تابستان گذشته تاکنون را ثبت کرد، در هفته آینده بازار طلا با یک روند با ثبات یا جهشی روبه‌رو خواهد شد.
21 نفر در این رای گیری شرکت کرده اند. این افراد شامل معامله‌گران شمش طلا، بانک‌های سرمایه‌گذاری، معامله‌گران بازارهای آتی و تحلیل‌گران فنی بازار هستند. از این میان، 11 نفر افزایش قیمت‌ها را در هفته آینده پیش بینی می‌کنند، 7 نفر انتظار ثبات یا نوسانات اندک قیمت طلا را دارند در حالی که 3 نفر اعتقاد به ادامه روند کاهشی قیمت طلا دارند. با این حساب، 38/52 و 33/33 درصد افراد به ترتیب طرفدار افزایش و ثبات یا نوسانات اندک قیمت طلا در هفته آینده هستند؛ در حالی که 29/14 درصد انتظار ادامه روند کاهشی قیمت طلا در روزهای آینده را دارند.
تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان به پتانسیل وقوع یک جهش تکنیکی کوتاه‌مدت در قیمت‌ها اشاره می‌کنند که نمودارهای فنی نیز این جهش را تایید می‌کنند. تعدادی از شرکت‌کنندگان نیز اعتقاد دارند که هرگونه بهبود در آمارهای اقتصادی آمریکا در هفته آینده می‌تواند جان دوباره‌ای به بازار طلا ببخشد و قیمت طلا را افزایش دهد؛ زیرا برخلاف نگرانی برخی از عاملان بازار، مانع از توقف سیاست‌های تسهیل کمی زودتر از زمان وعده داده شده خواهد شد. از سوی دیگر برخی از افراد به پتانسیل افزایش خرید طلا به منظور ذخیره‌سازی (خانه امن) اشاره می‌کنند که در این صورت اگر کنگره آمریکا به بلاتکلیفی‌اش تا ابتدای ماه مارس ادامه دهد، کاهش اتوماتیک بودجه در آمریکا تاثیر مهمی بر بازار طلا و تقاضای طلا برای حفظ ارزش دارایی‌ها و ذخیره‌سازی خواهد داشت.
مارک لبویت (Mark Leibovit)سردبیر یک سایت تحلیلی در زمینه طلا، معتقد است که «جهش تکنیکی در قیمت طلا، آخرین بار در قیمت 1623 دلار در هر اونس رخ داد. با وجود انتظارات کاهشی بسیار زیاد در بازار، طلا به احتمال زیاد رکوردهای قیمتی پایین‌تری را نیز ثبت خواهد کرد، اما من هنوز علائم تکنیکی چنین احتمالی را در بازار مشاهده نکرده‌ام؛ بنابراین به نظر من طلا در هفته آینده نوسانات بسیار اندکی خواهد داشت و یک روند ثابتی را ادامه خواهد داد.»
سایرین نیز معتقد هستند که با توجه به نمودارها و تحلیل‌های فنی، قیمت‌های حمایتی افزایش خواهند یافت اما مقدار آن زیاد نخواهد بود.
رالف پرستون (Ralph Preston)،‌ مدیر یک موسسه سرمایه‌گذاری، معتقد است که «بازار به خوبی قیمت‌های حمایتی را در محدوده 1525 تا 1530 دلار در ماه گذشته تجربه کرده است؛ اما من شک دارم که بازار طلا با جهش قیمتی روبه‌رو شود یا با ثبات قیمت‌های فعلی، هفته آینده را بدون تغییر به پایان ببرد؛ بنابراین به نظر من، طلا در هفته آینده با اندکی افزایش روبه‌رو خواهد شد.»
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲:۱۱:۱ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد