کاهش ارزش طلا متوقف خواهد شد؟

کاهش ارزش طلا متوقف خواهد شد؟
کارشناسان اقتصادی معتقدند: انتشار پول توسط بانک‌های مرکزی جهان همیشه به نفع شمش طلا بوده است.
کارشناسان اقتصادی معتقدند: انتشار پول توسط بانک‌های مرکزی جهان همیشه به نفع شمش طلا بوده است. در حال حاضر قیمت کالاهای اقتصادی به طور فزاینده‌ای رو به کاهش است. اما درخشندگی طلا در این میان نادیده گرفته شده است. در پی چاپ و انتشار پول توسط بانک‌های مرکزی جهان شمش طلا ارزش خود را به دست می‌آورد.
بر اساس این گزارش، اخیرا دیدگاه سرمایه گذاران نسبت به طلا منفی شده است. خبرگزاری بلومبرگ طی گزارشی اعلام کرده است از اکتبر سال 2012 تاکنون صندوق‌های تامین دارایی ذخایرشمش طلای خود را تا 56 درصد کاهش داده‌اند.
این گزارش می‌افزاید، کارشناسان اقتصادی بر این باورند هنوز نشانه‌هایی از رشد قیمت جهانی طلا وجود دارد. به محض اینکه بانک‌های مرکزی جهان به تضعیف ارزش ارزهای خود ادامه دهند قیمت جهانی طلا با رشد مواجه خواهد شد. بر این اساس، در حال حاضر بانک‌های مرکزی جهان با افزایش ارزش ارزها مبارزه می‌کنند، فقط بانک مرکزی آمریکا تریلیون‌ها دلار به منظور بهبود اقتصاد این کشور چاپ کرده است. متاسفانه بانک‌های مرکزی اقدام به انتشار پول کرده‌اند. بانک‌های مرکزی فیلیپین، تایوان، اندونزی، کره‌جنوبی، کلمبیا، پرو، کاستاریا و برزیل به چاپ پول مداومت می‌ورزند. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۸:۳۳:۳۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد