انگشتر پلاتین چیست و چرا بیشتر جایگزین انگشترهای طلا مردانه می‌شود؟

انگشتر پلاتین چیست و چرا بیشتر جایگزین انگشترهای طلا مردانه می‌شود؟
شاید شما هم بخواهید بدانید انگشتر پلاتین چیست و چرا ارزش آن از انگشترهای طلا بیشتر است و چرا در دین اصلام استفاده از انگشتر پلاتین ممنوعیتی ندارد. در این مقاله به شما می گوییم انگشتر پلاتین چیست و خواص آن را برای شما بازگو می نماییم.

زیورآلات نقش پررنگی در استایل ما ایفا می‌کنند و ضامن شیک‌پوشی و خوش‌تیپی ما هستند. برای ساخت اکسسوری‌های مردانه و زنانه از فلزهایی مانند طلا، مس، پلاتین یا نقره استفاده می‌شود که هرکدام زیبایی خاص خود را دارند و با قیمت‌هایی متنوع به بازار عرضه می‌شوند.

ساخت انواع انگشتر  پلاتین مردانه - سایت زر

یکی از ارزشمندترین فلزات در صنعت ساخت زیورآلات و جواهرات، پلاتین است. در این مقاله به این سؤال پاسخ می‌دهیم که انگشتر پلاتین چیست و چرا ارزش آن از انگشترهای طلا بیشتر است.

انگشتر پلاتین چیست و چرا جایگزین انگشترهای طلا می‌شود؟

فلز پلاتین را بیشتر بشناسیم

پلاتین یکی از عناصر شناخته‌شده و پرکاربرد است که در گروه فلزات قرار دارد. پلاتین فلزی سنگین با رنگی نقره‌ای است و نقطه ذوب بالای این فلز آن را به عنصری مقاوم تبدیل کرده است. پلاتین نرم و انعطاف‌پذیر است که باعث‌ فرم گرفتن راحت‌تر زیورآلات می‌شود. رنگ نقرهای پلاتین درخشش خاصی دارد و باعث می‌شود که این فلز نیازی به روکش نداشته باشد.

انگشتر پلاتین چیست - سایت طلا و جواهر زر

ترکیب پلاتین با دیگر فلزات دشوار است و عموماً در ترکیب‌هایی که درصد بالایی از دیگر فلزات وجود داشته باشند، پلاتین خواص خود را از دست می‌دهد و کدر می‌شود؛ به همین دلیل زیورآلاتی که از پلاتین ساخته می‌شوند، خلوص بالایی دارند.‌ درصد پلاتین مورداستفاده برای ساخت زیورآلات 90 الی 95 درصد است و همین امر سبب می‌شود که زیورآلات ساخته‌شده با پلاتین حساسیت‌زا نباشند و افرادی با پوست‌ حساس نیز بتوانند با خیال راحت از این اکسسوری‌ها استفاده کنند.

چرا محبوبیت پلاتین از طلا کمتر است؟

پلاتین فلزی کمیاب است و همین امر ارزش قیمتی آن را بالا می‌برد. در شرایطی که بازار دچار رکود نشود، قیمت پلاتین بیشتر از طلا است و زیورآلاتی که با فلز پلاتین ساخته می‌شوند، گران‌قیمت‌تر از زیورآلات ساخته‌شده با طلا هستند. باتوجه‌به این ویژگی‌ها، چرا محبوبیت پلاتین کمتر است و دلیل تولید کم انگشتر پلاتین چیست؟

پلاتین چکش‌خواری خوبی دارد و شکل دادن آن برای ساخت انواع اکسسوری‌های مردانه و زنانه آسان‌تر است؛ ولی به‌دلیل تک رنگ بودن پلاتین، کاربرد آن در صنعت زیورآلات کمتر است. ازآنجایی‌که پلاتین به‌خوبی با دیگر فلزات ترکیب نمی‌شود، امکان تغییر رنگ آن و تولید رنگ‌های زرد یا سرخ برای این فلز، وجود ندارد. برخلاف زیورآلات ساخته‌شده از طلا که در رنگ‌های سفید، زرد، رزگلد و فیوژن طراحی می‌شوند، پلاتین تنها دارای رنگ نقره‌ای است.

 انگشتر پلاتین چیست - پلاتین طلا

طراحان صنعت مد و افرادی که به ساخت زیورآلات مشغول هستند، نیاز بازار را موردتوجه قرار می‌دهند. زمانی‌که محبوبیت پلاتین کمتر از طلا است، طراحان بیشتر اکسسوری‌ها و زیورآلات مردانه و زنانه را از طلا می‌سازند؛ همین امر سبب می‌شود که تنوع زیورآلات ساخته‌شده با طلا بیشتر از مدل‌های پلاتینی باشد.

نوسانات طلا کمتر از پلاتین است و در بیشتر مواقع رشد صعودی دارد. پلاتین بااینکه ارزشی بیشتر از طلا دارد؛ ولی امکان افت شدید قیمت آن وجود دارد؛‌ زیرا محبوبیت کمتر سبب می‌شود که در آینده اگر قصد فروش زیورآلات پلاتینی را داشته باشید، با کمبود متقاضی مواجه شوید. تمامی این موارد دلایلی برای محبوبیت بیشتر زیورآلات طلا نسبت به اکسسوری‌های پلاتینی هستند.

 

چه زیورآلاتی با پلاتین ساخته می‌شوند؟

محدودیتی برای ساخت زیورآلات پلاتینی وجود ندارد و تمامی زیورآلات امکان ساخته‌شدن با فلز پلاتین را دارند. بااین‌حال سازندگان کمی هستند که زیورآلات پلاتینی را بسازند و بیشتر از هر اکسسوری، حلقه‌های ازدواج با پلاتین ساخته می‌شوند. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، در هنگام خرید زیورآلات پلاتینی باید بهای بالایی بپردازید؛ ولی زمان فروش، شاهد کاهش قیمت هستید و در بیشتر مواقع باید پلاتین را زیر قیمت بازار بفروشید؛ البته همچنان قیمت فروش آن از قیمت خرید بالاتر خواهد بود.

قیمت پلاتین و طلا - زیورآلات ساخته شده با پلاتین

به‌جز حلقه‌های ازدواج، دیگر زیورآلات مردانه و زنانه نه‌تنها جنبه زینتی دارند؛ بلکه راهی برای سرمایه‌گذاری هستند. افرادی که اکسسوری‌ها را به چشم سرمایه‌ای برای مواقع ضروری می‌بینند، زیورآلات طلا را به پلاتین ترجیح می‌دهند.

دلایل مردانه بودن انگشتر پلاتین چیست؟

در بازار بیشتر زیورآلاتی که از جنس پلاتین ساخته می‌شوند، مردانه هستند و این سؤال را به وجود می‌آورند که دلیل مردانه بودن اکسسوری‌های پلاتینی و انگشتر پلاتین چیست؟ آيا زیورآلات پلاتین برای بدن زنان ضرر دارد؟ چرا اکسسوری‌های زنانه از جنس پلاتین ساخته نمی‌شوند؟

در ابتدا باید بگوییم فلز پلاتین هیچ ضرری برای بدن انسان ندارد و زنان نیز می‌توانند از زیورآلات پلاتینی استفاده کنند. در بسیاری از مواقع به‌دلیل مقاومت بالاتر پلاتین، برخی زیورآلات پرکاربرد مانند حلقه نامزدی و انگشتر ازدواج از جنس پلاتین ساخته می‌شوند.

انگشتر پلاتین مردانه - انگشتر مردانه پلاتین

دین اسلام استفاده از زیورآلات طلا را برای مردان مسلمان حرام کرده است و به همین دلیل آقایان مسلمان و باایمان از زیورآلات ساخته‌شده با پلاتین استفاده می‌کنند. بااینکه هیچ مشاهده علمی وجود ندارد که بتواند ضرر طلا برای بدن مردان را اثبات کند، در کشورهای مسلمانی مانند ایران، برای احترام به آقایان و عقاید مذهبی آن‌ها، بیشتر زیورآلات مردانه از جنس پلاتین تولید می‌شوند یا قابلیت سفارشی‌سازی و تغییر جنس از طلا به پلاتین را دارند.

خانم‌ها ممنوعیت شرعی برای استفاده از طلا یا پلاتین ندارند و به دلایل متعددی مانند قیمت پایین‌تر طلا نسبت به پلاتین، تنوع رنگی و مدلی بالاتر زیورآلات طلا در مقابل زیورآلات پلاتین و مرسوم بودن استفاده از اکسسوری‌هایی از جنس طلا، تمایل بیشتری برای این محصولات نشان می‌دهند و کمتر بهدنبال زیورآلات پلاتین هستند.

 انگشتر پلاتین چیست و چرا بیشتر جایگزین انگشترهای طلا مردانه می‌شود؟

در بسیاری از شرایط که زوج‌ها تمایلی ندارند جنس انگشترهای ازدواجشان متفاوت باشد؛ یعنی برای مرد حلقه پلاتینی و برای زن حلقه‌ای از جنس طلا خریداری شود، هر دو حلقه را با جنس پلاتین سفارش می‌دهند. باتوجه‌به اینکه حلقه مرد از طرف خانواده زن خریداری می‌شود و خانواده داماد برای عروس حلقه می‌خرند، تفاوت قیمتی حلقه‌های طلا و پلاتین برای ازدواج امکان دارد اختلاف خانواده‌ها را به‌دنبال داشته باشد و انتخاب حلقه‌هایی از یک جنس، از اختلاف و درگیری جلوگیزی می‌کند.

با در نظر گرفتن این نکته که استفاده از پلاتین برای خانم‌ها ممنوعیت پزشکی یا شرعی ندارد، دلیل دو دل بودن بانوان برای خرید انگشتر پلاتین چیست و چگونه برطرف می‌شود؟ دلیل اصلی تنوع پایین زیورآلات پلاتین برای بانوان است که انتخاب را دشوار می‌کند و برای حل این مشکل کافی است یک مجموعه معتبر با شرایط سفارشی‌سازی را بیابید و حلقه‌های ازدواج یا نامزدی را با طرح انتخابی خودتان بخرید.

چه کسانی می‌توانند از اکسسوری‌های پلاتینی استفاده کنند؟

استفاده از فلز پلاتین و انگشترها یا اکسسوری‌های ساخته‌شده با آن محدودیتی ندارد. شما در هر سنی که باشید، انگشترهای پلاتینی انتخابی خاص محسوب می‌شوند. رنگ سفید پلاتین و درخشش آن سبب خلق محصولاتی منحصربه‌فرد می‌شود. چکش‌خواری پلاتین باعث ایجاد طرح‌هایی خاص می‌شود. اگر از ویژگی‌های ظاهری محصولات بگذریم، اکسسوری‌هایی از جنس پلاتین برای افرادی که دارای حساسیت‌های پوستی هستند، انتخابی ایده‌آل محسوب می‌شود.

حلقه ازدواج پلاتین زنانه و مردانه - قیمت و خرید در سایت زر

باتوجه‌به اینکه طلا فلزی نرم است و مقاومت بالایی ندارد، برای ساخت زیورآلاتی که بر پایه طلا هستند، حداکثر 70-75 درصد طلا استفاده می‌شود و 25 الی 30 درصد از زیور را فلزاتی دیگر تشکیل می‌دهند. وجود ناخالصی در اکسسوری‌های طلا، برای برخی افراد حساسیت‌های پوستی را به‌همراه دارد. درحالی‌که پلاتین فلزی مقاوم است و نیازی به دیگر فلزات ندارد؛ درنتیجه زیورآلات ساخته‌شده با پلاتین بیش از 90 درصد خلوص دارند و حساسیت‌زا نیستند.

در فروشگاه آنلاین زر نگران تنوع محصولات نباشید

فروشگاه آنلاین طلا و جواهرات مردانه و زنانه زر انواع زیورآلات و اکسسوری‌ها را با طراحی‌های منحصربه‌فرد و خلاقانه تولید می‌کند. در فروشگاه انگشتر و حلقه زر می‌توانید محصولات متنوع را مشاهده کنید که با طلا ساخته شده‌اند. انگشترها در دو نوع زنانه و مردانه طراحی می‌شوند و برخی انگشترها دارای طراحی ساده‌ای هستند که مناسب استفاده همه افراد در هر سن و با هر جنسیتی هستند؛ اما راه‌های سفارش انگشتر پلاتین چیست؟

خرید و قیمت انگشتر پلاتین مردانه در سایت طلا و جواهر زر

شما می‌توانید حلقه‌های تک زنانه و مردانه یا انگشترهای ازدواج و نامزدی را که به‌صورت ست طراحی می‌شوند، بررسی کنید و مدلی را که مناسب سلیقه و بودجه شما باشد، انتخاب کنید. بعد از انتخاب انگشتر یا حلقه‌های طلا، از راه‌های ارتباطی موجود روی سایت برای سفارشی‌سازی محصول استفاده کنید. با این روش شما می‌توانید جنس انگشترها را از طلا به پلاتین تغییر دهید.

ویژگی دیگری که در سفارشی‌سازی محصولات قابل‌تغییر خواهد بود، نوع جواهر استفاده‌شده برای ساخت انگشتر است. انگشترهای ساخته‌شده از طلا در رنگ‌های زرد، سفید، رزگلد و فیوژن موجود هستند و نوع جواهر بر اساس ویژگی‌های ظاهری طلا انتخاب می‌شود تا بیشترین زیبایی را داشته باشد. زمانی‌که شما فلز پلاتین را جایگزین طلا می‌کنید، باید به تناسب جواهر و بدنه انگشتر توجه داشته باشید.

حلقه ازدواج پلاتین مردانه و زنانه - خرید و قیمت در سایت زر

در صفحه اصلی سایت زر می‌توانید منوی فروشگاه جواهرات را ببینید و با مراجعه به بخش مربوط به آن، انواع سنگ‌های قیمتی و جواهرات ارزشمند را مشاهده کنید. شما می‌توانید جواهرات را با در نظر گرفتن خواص آن‌ها، تناسب رنگی با پلاتین یا بر اساس ماه تولدتان انتخاب کنید و اگر برای انتخاب نیاز به مشاوره دارید، با کارشناسان ما در مجموعه زر تماس بگیرید.

خرید انگشتر پلاتین از فروشگاه طلا و جواهرات زر

در این مقاله به این سؤال پاسخ دادیم که انگشتر پلاتین چیستو چه ویژگی‌هایی دارد. نگهداری زیورآلات ساخته‌شده با پلاتین آسان‌تر است؛ زیرا این فلز مقاومتی بالاتر از دیگر فلزات مورداستفاده برای ساخت انواع اکسسوری‌ها و زیورآلات دارد. کمیاب بودن پلاتین آن را به فلزی ارزشمندتر از طلا تبدیل می‌کند و بهای قیمتی انگشترهای ساخته‌شده با پلاتین را بالا می‌برد.

فلز پلاتین کمیاب است و محبوبیت کمتری نسبت به طلا دارد؛ ‌به همین دلیل زیورآلات زیادی از پلاتین ساخته نمی‌شوند و یافتن تنوع بالا برای اکسسوری‌های پلاتینی آسان نیست. البته برای افرادی که گالری طلا و جواهرات زر را می‌شناسند و تنوعی بی‌رقیب از زیورآلات پلاتینی فراهم است؛ زیرا سایت زر امکاناتی را فراهم کرده که با استفاده از آن می‌توانید هر نوع زیوری را که می‌خواهید، سفارشی‌سازی کنید و بدنه اصلی اکسسوری را از طلا به پلاتین تغییر دهید.

انواع انگشتر مردانه پلاتین در سایت طلا و جواهر زر

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، پلاتین ارزش بیشتری نسبت به طلا دارد؛ درنتیجه زیورآلاتی که از جنس پلاتین ساخته شوند، قیمتی بالاتر از نمونه‌های طلا دارند. ما در مجموعه زر برای این تفاوت قیمت چاره‌ای را در نظر گرفته‌ایم. خدمت سفارشی‌سازی محصولات این امکان را به شما می‌دهند که وزن محصولات را از 15 درصد تا 95 درصد کاهش دهید. کاهش وزن محصول سبب کاهش قیمت انگشتر یا دیگر زیورآلات ساخته‌شده با پلاتین می‌شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر درزمینه سفارشی‌سازی محصولات از شماره‌های موجود روی سایت برای تماس با کارشناسان ما در گالری طلا و جواهرات زر استفاده کنید.

سوالات متداول:

انگشتر پلاتین چیست و چه خصوصیاتی دارد؟
S ChevronDown 18 N

پلاتین یکی از عناصر شناخته‌شده و پرکاربرد است که در گروه فلزات قرار دارد. پلاتین فلزی سنگین با رنگی نقره‌ای است و نقطه ذوب بالای این فلز آن را به عنصری مقاوم تبدیل کرده است.

چرا بیشتر مردان از انگشتر پلاتین استفاده می کنند؟
S ChevronDown 18 N

دین اسلام استفاده از زیورآلات طلا را برای مردان مسلمان حرام کرده است و به همین دلیل آقایان مسلمان و باایمان از زیورآلات ساخته‌شده با پلاتین استفاده می‌کنند

خرید انگشتر پلاتین از فروشگاه طلا و جواهرات زر چگونه است؟
S ChevronDown 18 N

شما در سایت طلا و جواهر زر می توانید هر نوع مدل انگشتر مردانه ای را از جنس پلاتین سفارش دهید. جواهر سازان ما برای شما این قابلیت ساخت هر مدل انگشتر طلا از جنس پلاتین را فراهم نموده اند. برای این منظور کافی است با ما در ارتباط باشید.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۶:۴ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد