کاهش قیمت طلا برای سومین هفته متوالی

کاهش قیمت طلا برای سومین هفته متوالی
طلا در بازار جهانی روز جمعه در پی سقوط بازارهای سهام اندکی افزایش یافت اما با سومین کاهش هفتگی متوالی روبرو شد.
طلا در بازار جهانی روز جمعه در پی سقوط بازارهای سهام اندکی افزایش یافت اما با سومین کاهش هفتگی متوالی روبرو شد.
در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در فوریه 2.10 دلار افزایش یافت و به 1186 دلار رسید.
هر اونس طلا برای تحویل فوری به 1168 دلار رسید که پایین‌ترین قیمت در یک ماه گذشته بود اما تا اواسط روز جمعه در پی انتشار گزارش ناامیدکننده از شاخص تولید آی اس ام، 0.63 درصد افزایش یافته و به 1194 دلار رسید.
نقدینگی در روزهای پس از تعطیلات سال نو اندک است و بازارهای چین و ژاپن تعطیل هستند. قیمت طلا در یک هفته گذشته 0.4 درصد کاهش یافت که سومین کاهش هفتگی متوالی بود.
طلا سال 2014 را با حدود دو درصد کاهش به پایان رساند در حالیکه سال پیش از آن سقوط 28 درصدی را تجربه کرده بود.
بر اساس گزارش رویترز، انتظار برای افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا در سال جاری میلادی و بهبود اوضاع اقتصادی این کشور، جذابیت دلار در سال 2015 را تقویت خواهد کرد. افزایش نرخ‌های بهره تقاضا برای دارایی‌های بدون بازده مانند طلا را ضعیف خواهد کرد و از سوی دیگر دلار قوی‌تر تقاضای دارندگان ارزهای خارجی برای این فلز زرد را کمتر می‌کند.
دلار روز گذشته پس از قوت گرفتن احتمال افزایش تدابیر محرک مالی بانک مرکزی اروپا که به ضعیف شدن ارزش یورو انجامید، در برابر سبدی از شش ارز بزرگ 0.7 درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح در 9 سال گذشته رسید.
ذخایر اس پی دی آر گولد تراست که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است، 0.25 درصد کاهش یافت و به 709.02 تن رسید که پایین‌ترین سطح در شش سال گذشته بود.
در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره با 1.10 درصد رشد به 15.76 دلار رسید. قیمت این فلز سال گذشته 19.3 درصد نزول کرد.
هر اونس پلاتین با 0.63 درصد کاهش، به 1201 دلار رسید. این فلز ارزشمند سال گذشته 12 درصد نزول کرد.
اما هر اونس پالادیم که سال گذشته با 11 درصد رشد، بهترین عملکرد را در میان فلزات ارزشمند داشت، 0.28 درصد کاهش یافت و به 796 دلار رسید. 
منبع خبر: ایسنا
  ۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۸:۵۰:۲۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد