افت شاخص سهام آسیا، قیمت طلا در بازار لندن را افزایش داد

افت شاخص سهام آسیا، قیمت طلا در بازار لندن را افزایش داد
خبرگزاری رویترز اعلام کرد، قیمت طلا روز دوشنبه در بازار لندن اندکی افزایش یافت، زیرا شاخص سهام در بازار آسیا، تحت تاثیر آمار ناامید کننده اقتصاد چین، کاهش پیدا کرد.
به نقل از رویترز، اما با این همه، به دلیل احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا، قیمت طلا چندان از کف قیمت سه هفته ای خود که جمعه گذشته بدان رسیده بود، فاصله نگرفت.
همزمان با کاهش شاخص سهام آسیا پس از آمار دلسردکننده اقتصاد چین که نگرانی از کمتر شدن نرخ رشد اقتصادی در این کشور را تقویت کرد، قیمت تحویل فوری طلا در ساعت 03:46 بامداد به وقت گرینویچ در بازار لندن 0.3 درصد افزایش یافت و به 1236.38 دلار در هر اونس رسید.
قیمت طلا جمعه گذشته قبل از بسته شدن بازار تجاری لندن، با کاهش به سطح 1228.25 دلار در هر اونس، به کف قیمت سه هفته ای سقوط کرد، زیرا افزایش بیش از انتظار اشتغال در آمریکا، احتمال افزایش نرخ بهره در این کشور را قوت بخشید.
رونالد لیونگ دلال ارشد کارگزاری 'لی چانگ' در هنگ کنگ گفت: افزایش اندک قیمت طلا در روز جاری، احتمالا ناشی از افت شاخص سهام است، اما دوام چندانی ندارد. عامل مهمتری که بر قیمت طلا تاثیر می گذارد همچنان زمان بندی افزایش نرخ بهره در آمریکا است.
جمعه گذشته آمار نشان داد، اشتغال آمریکا و سطح دستمزدها در این کشوردر ماه ژانویه افزایش یافته این آمار که نشانه بهبود رشد اقتصادی در آمریکا است، احتمالا سبب خواهد شد بانک مرکزی این کشور در اواسط سال میلادی جاری اقدام به افزایش نرخ بهره کند.
با افزایش نرخ بهره که کاهش تورم را در پی خواهد داشت، تمایل سرمایه گذاران برای خرید دارایی های مطمئن از جمله طلا کاهش می یابد. 
منبع خبر: ایرنا
  ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۹:۱۶:۵۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد