مرز حمایتی تازه اونس چیست؟

مرز حمایتی تازه اونس چیست؟
سقوط 88 دلاری بهای اونس فلز زرد در یک ماه گذشته به چشم‌انداز فنی این کالای گرانبها آسیب زده است. افت دلاری هفته گذشته هم باعث شده پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت کاهشی بمانند. هر اونس طلا در هفته کاری گذشته از قیمت 1228 دلار به قیمت 1203 دلار رسید تا حالا مهم‌ترین مساله کوتاه‌مدت سطح حمایتی تازه این کالا باشد.
سقوط 88 دلاری بهای اونس فلز زرد در یک ماه گذشته به چشم‌انداز فنی این کالای گرانبها آسیب زده است. افت دلاری هفته گذشته هم باعث شده پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت کاهشی بمانند. هر اونس طلا در هفته کاری گذشته از قیمت 1228 دلار به قیمت 1203 دلار رسید تا حالا مهم‌ترین مساله کوتاه‌مدت سطح حمایتی تازه این کالا باشد.
بر اساس گفته‌های تحلیلگران، توافق موقت میان یونان و وام دهندگان اروپایی به این کشور در آخرین ساعات فعالیت بازارها در روز جمعه، می‌تواند بازارها را در هفته کاری جدید تحت‌تاثیر قرار دهد. درین نیوسام، تحلیلگر ارشد موسسه Telvent DTN می‌گوید که قیمت نهایی روز جمعه شرایط را برای روند کاهشی در هفته بعد آماده می‌کند. مساله کلیدی به باور او این است که آیا اونس از مرز حمایتی 1199 دلار عبور خواهد کرد یا خیر. نیوسام می‌افزاید که بسته شدن روی قیمتی نزدیک کمترین قیمت هفته به بازار حسی کاهشی خواهد داد که می‌تواند به شکسته شدن سطح حمایتی منجر شود.
جیمی سیتل، استراتژیست ارزی DailyFX می‌گوید که انتظار دارد قیمت‌های طلا در کوتاه‌مدت به افت خود ادامه دهند. او معتقد است که شکسته شدن سطح 1235 دلاری در روز 10 فوریه شتاب کاهشی را تجدید کرده است. سیتل می‌افزاید که اگر قیمت 1199 دلار نتواند به‌عنوان مرز حمایتی عمل کند، احتمال اینکه قیمت اونس سطح حمایتی 1172 دلار را بیازماید زیاد است. او می‌گوید: «اگر سطح 1172 دلار مورد آزمایش قرار بگیرد، احتمال جهش قیمتی وجود دارد، اما برای تغییر چشم‌انداز طلا باید به سطح 1240 دلار بازگردیم.»
آوی گیلبرت، معامله گر مستقل در 
elliottwavetrader.net می‌گوید که از آغاز سال در انتظار این افت بوده است. او می‌افزاید که در کوتاه‌مدت، قیمت‌ها ممکن است به آزمودن پایین‌ترین سطح در ماه نوامبر رو بیاورند: «من مدت‌ها می‌دانستم که روند افت ادامه خواهد داشت. با این حال اکنون به این فکر می‌کنم که آیا پیش از رسیدن به کف نهایی تکان دیگری را تجربه خواهیم کرد یا نه.»
جیمز استیل، تحلیلگر کالا در HSBC می‌گوید که خطر موجود برای طلا در هفته آینده این است که فقدان تقاضا از سوی چین باعث سقوط قیمت‌ها شود. چین که اکنون در تعطیلات سال نو به سر می‌برد به قول استیل، ستون مهم حمایت از طلا بوده است. با این حال، کارشناس HSBC اضافه می‌کند که طلا پتانسیل حفظ سطح 1200 دلار را دارد. «وقتی طلا در روز جمعه سطح 1200 را شکست، شاهد تشدید فروش نبودیم؛ بنابراین من نمی‌دانم که قبل از رسیدن به کف قیمتی چه اتفاقی خواهد افتاد.»
با توجه به تمرکز همیشگی حاضران و ناظران بازارها بر فدرال رزرو و نرخ‌های بهره ایالات‌متحده، تحلیلگران بر این باورند که رویداد مهم این هفته حضور جنت یلن، رئیس بانک مرکزی آمریکا در کنگره است. این جلسه سالی دو بار برگزار می‌شود. «شهادت» او در حضور اعضای کمیته بانکداری، مسکن و امور مدنی روز سه‌شنبه آغاز خواهد شد. یلن روز چهارشنبه نیز به کمیته خدمات مالی خواهد رفت.
اقتصاددانان موسسه Nomura در یادداشتی که روز جمعه منتشر کرده‌اند آورده‌اند که صورت جلسه نشست اواخر ژانویه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو که روز چهارشنبه منتشر شد سوالاتی را در مورد افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا مطرح کرده است. «عدم توافق‌های موجود در میان اعضای این کمیته اهمیت شهادت یلن در کنگره را برجسته می‌کند.»
با وجود این اوله هنسن، رئیس بخش استراتژی کالا در Saxo Bank می‌گوید که انتظار ندارد جنت یلن نکته تازه‌ای را در مورد سیاست‌های پولی نهاد تحت رهبری خود اظهار کند. هنسن به همین دلیل انتظار تغییر شدید ارزش دلار آمریکا را ندارد. تقویت شاخص دلار همیشه روی طلا فشار وارد می‌کند. در هفته کاری جدید که از امروز دوشنبه آغاز می‌شود، علاوه‌بر جلسات کنگره آمریکا، داده‌های دیگری نیز منتشر خواهد شد که جزئیات آن را می‌توانید در جدول ببینید. مهم‌ترین داده‌های مربوط به آمریکا، میزان فروش مسکن، شاخص اعتماد مصرف‌کننده، تورم مصرف‌کننده و داده‌های مربوط به تولید است.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۸:۶:۳۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد