قیمت طلا در بازارهای جهانی ثابت ماند

قیمت طلا در بازارهای جهانی ثابت ماند
طلا تحت تاثیر دورنمای تحکیم سیاست پولی در آمریکا که تقاضا برای این فلز ارزشمند را محدود کرده است، به کمترین قیمت در یک ماه گذشته رسید.
طلا تحت تاثیر دورنمای تحکیم سیاست پولی در آمریکا که تقاضا برای این فلز ارزشمند را محدود کرده است، به کمترین قیمت در یک ماه گذشته رسید.
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 1132 دلار معامله شد.
در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 0.4 درصد کاهش یافت و به 1127 دلار رسید.
طلا روز دوشنبه در پی افت بازارهای جهانی سهام و کالا که موجب شد سرمایه گذاران برای جبران ضرر، به فروش این فلز زرد اقدام کنند، با بزرگترین سقوط یک روزه در سه هفته گذشته روبرو شد و 13.90 دلار یا 1.2 درصد کاهش یافت.
قیمت طلا به سوی پنجمین کاهش سه ماهه متوالی پیش می‌رود که طولانی‌ترین روند نزولی از سال 1997 است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، ویلیام سی دادلی، رییس بانک فدرال نیویورک روز دوشنبه اظهار کرد بانک مرکزی احتمالا اواخر امسال نرخهای بهره را افزایش خواهد داد و پس از آن به تدریج سیاست پولی خود را تحکیم می‌کند. اظهارات وی منعکس کننده اظهارات جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکاست که هفته گذشته عنوان کرد دورنمای تیره اقتصاد جهانی افزایش نرخهای بهره در این کشور را به تاخیر نخواهد انداخت.
چشم انداز نرخهای بهره بالاتر از ارزش دلار پشتیبانی کرده و تقاضا برای طلا را که بازدهی ندارد، ضعیف کرده است. همچنین دلار قوی‌تر معاملات طلا را که به این ارز انجام می‌شود برای خریداران ارزهای دیگر گران‌تر می‌کند.
معامله گران طلا در آستانه انتشار آمار اقتصادی کلیدی از جمله نرخ تورم منطقه یورو، شاخص مدیران خرید بخش خدمات و صنعتی چین و آمار اشتغال آمریکا محتاط مانده اند. بالا رفتن انتظار بازار برای افزایش نرخهای بهره در آینده ای نزدیک باعث شده طلا نتواند از افت اخیر بازارهای سهام سود ببرد و قیمت این فلز همچنان تحت فشار قرار دارد.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری پس از کاهش 3.4 درصدی در روز دوشنبه، تغییر چندانی نداشت و 14.6022 دلار معامله شد. هر اونس پلاتین با 0.8 درصد کاهش، به 911.54 دلار رسید که کمترین قیمت از ژانویه سال 2009 بود و تا سطح 913 دلار هم معامله شد. نگرانی نسبت به کاهش تقاضا برای پلاتین در پی رسوایی تقلب آلایندگی خودروهای دیزلی فولکس واگن به این فلز ارزشمند که در کاتالیستهای خودرو استفاده می‌شود، ضربه زده است.
هر اونس پالادیم با 0.1 درصد کاهش، به 674 دلار رسید. 
منبع خبر: ایسنا
  ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۸:۵۳:۳۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد