3 دلیل رشد قیمت سکه

3 دلیل رشد قیمت سکه
یک کارشناس اقتصادی گفت: عدم افزایش نرخ سود بانکی، خروج سرمایه‌ها از بازاردلار و عدم اعتقاد کارشناسان به روند نزولی طلای جهانی سه دلیل رشد قیمت سکه است.
فرزان سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس در خصوص خبر عدم افزایش نرخ سود بانکی و مطرح نبودن این مسئله اظهار داشت: ‌در صورتی که نرخ سود بانکی افزایش نیابد بازار آتی مثبت می‌شود و بازار صبح امروز مثبت باز شد و برای ما جای سوال بود که چرا بازار مثبت باز شد و متوجه شدیم که اختلاف بین نرخ سکه بازار نقد و آتی وجود دارد.
وی ادامه داد: قیمت سکه آتی در هر ماه 30 هزار تومان نسبت به قیمت نقد آن بیشتر است یعنی اگر در حال حاضر سکه نقد 678 هزار تومان است سکه آتی برای اسفند ماه باید 30 تومان بیشتر،‌ برای اردیبهشت 30 هزار تومان بیشتر از سکه اسفند باشد و در حال حاضر این اختلاف 30 هزار تومان است.
این کارشناس اقتصادی خاطر نشان کرد: علاوه بر اختلافی که بین قیمت آتی و نقد وجود داشت، خبر عدم افزایش نرخ سود بانکی نیز بر روی قیمت‌ها اثر گذاشت و بازار را مثبت کرد. البته با توجه به عدم افزایش نرخ سود بانکی و قاچاق ارز و خروج سرمایه‌ها از دلار به دلیل برخی محدودیت‌ها، روند قیمت سکه نقد رو به رشد است در نتیجه نرخ سکه آتی نیز با توجه به این مسائل افزایشی خواهد بود.
به گفته وی، وقتی خبری از افزایش نرخ سود بانکی نباشد، سرمایه‌ها نیز به سمت بانک ها حرکت نمی‌کند، بنابراین با توجه به وضعیت نا مناسب بازار دلار، سرمایه‌ها مجدد وارد بازار سکه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌ها از روند طلای جهانی نیز رو به رشد و فعلا نظری به نزول آن وجود ندارد، گفت: دلیل این که بازار پیش بینی نزول انس را ندارد تمایل خریدار طلا در جنوب شرق آسیا است. بنابراین سه عامل خروج سرمایه‌ها از بازار دلار و حرکت ان به بازار سکه، عدم افزایش نرخ سود بانکی و پیش‌بینی روند مثبت طلای جهانی همه دلایلی است که می‌توان بر اساس آن بازار سکه نقد و تناسب آن آتی را رو به رشد پیش‌بینی کرد.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.                        
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۲۶ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱:۲۵:۲۰ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد