قیمت جهانی طلا در سه ماه

قیمت جهانی طلا در سه ماه
اونس طلای جهانی منتظر سخنرانی دراگی و اعلام نرخ بیکاری آمریکا بود که هر دو عامل موجب فشار بیشتر به طلا شد تا مجدد به مرز 1200 دلار نزدیک شود؛بازگشایی سررسید مهر موجب می‌شود بار دیگر معاملات آتی به استاندارد نزدیک‌تر شود.
اونس جهانی این هفته منتظر سخنرانی دراگی و اعلام نرخ بیکاری در آمریکا بود که هر دوی این عوامل  باعث فشار بیشتر به طلا شده و موجب شدند طلا بار دیگر به مرز 1200 دلار نزدیک شود برای عبور از مقاومت 1207 دلار تلاش کند، باید دید در هفته آینده اونس جهانی می‌تواند به کانال 1100 دلار وارد شود یا خیر.
از نظر تکنیکال با توجه به بسته شدن اونس زیر 1225 دلار نشانه‌هایی از سقوط به کانال 1100 دلار دیده می‌شود.
اظهارات ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا مبنی بر حفظ نرخ بهره بانکی ارزش یورو در برابر دلار افزایش یافته است.
تصمیم  بانک مرکزی اروپا برای حفظ نرخ بهره بانکی فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است و فشار فروش را زیادتر کرد، هرچند که خرید بانکهای مرکزی جهان باعث شد تا حدی از نزول طلا کاسته شود. بانک های مرکزی جهان نیز طی ماه می به خرید طلا همچنان ادامه داده‌اند و این مساله مانع کاهش شدید قیمت طلا شده است.
کارشناسان اقتصادی بر این باورند که در حالی که اعتماد سرمایه‌گذاران بین المللی نسبت به بازار طلا به شدت کاهش یافته است، افزایش فیزیکی تقاضا برای طلا به تنهایی موجب افزایش قیمت نخواهد شد.
اما آمار خیره کننده وزارت کار امریکا این ماه نیز ادامه داشت و نشان از ثبات اقتصادی و موفق بودن محرکهای اقتصادی برای این کشور بوده است .وزارت کار آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد، اقتصاد این کشور طی ماه گذشته بیش از 195 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.
کارشناسان اقتصادی پیش از این ایجاد 175 هزار فرصت شغلی در آمریکا را پیش بینی کرده بودند. قیمت هر اونس طلا روز گذشته با افت شدید 3.3 درصدی روبرو شد و به کمتر از 1224 دلار رسیده است.
بهبود وضعیت بازار کار آمریکا تاثیر زیادی بر گمانه زنی کارشناسان و سرمایه گذاران نسبت به متوقف شدن برنامه محرک پولی از سوی فدرال رزرو آمریکا داشته است، در این بین نفت با افزایش خیره کننده و ورود نفت به کانال 100 دلار به گفته عده ای از کارشناسان از سقوط آزاد طلا خواهد کاست.
با توجه به نمودار تکنیکال ماه گذشته قیمت جهانی طلا در پی افزایش فروش از1350 دلار به 1180 دلار سقوط کرد. در صورت افزایش میزان فروش در ماه جاری نیز احتمال کاهش بهای طلا به 961 دلار وجود دارد که نقطه هدف بعدی این فلز است.
هرچند دستیابی به این هدف بسیار سخت است، اما می‌توان برای اونس کانال 1100 دلار را دور از دسترس ندانست .در حال حاضر سطح حمایتی قیمت جهانی طلا 1207 دلار است که در صورت کاهش ارزش دلار آمریکا مجددا به 1350دلار افزایش خواهد یافت. نگرانی سرمایه گذاران بین‌الملی نسبت به متوقف شدن برنامه محرک پولی فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر افت تقاضا و ورود طلا به کانال 1100 دلار خواهد داشت.
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۲۶ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۸:۱۳:۱۲ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد