پیش‌بینی تحلیلگران بلومبرگ از روند بهای طلا در هفته جاری

پیش‌بینی تحلیلگران بلومبرگ از روند بهای طلا در هفته جاری
با توجه به عدم‌ثبات در اوضاع سیاسی پرتغال و افزایش نگرانی‌ها نسبت به بحران بدهی اروپا اکثر تحلیلگران اقتصادی بلومبرگ به افزایش بهای جهانی طلا در هفته جاری رای دادند.
با توجه به عدم‌ثبات در اوضاع سیاسی پرتغال و افزایش نگرانی‌ها نسبت به بحران بدهی اروپا اکثر تحلیلگران اقتصادی بلومبرگ به افزایش بهای جهانی طلا در هفته جاری رای دادند.
به گزارش بلومبرگ، در نظرسنجی این هفته از 27 تحلیلگر اقتصادی بلومبرگ 14 نفر به افزایش، 10 نفر به کاهش و 3 نفر به ثبات قیمت جهانی طلا در هفته جاری رای دادند.
بر اساس این گزارش، پس از اظهارات برنانکه ريیس بانک مرکزی آمریکا مبنی‌بر کاهش میزان خرید اوراق قرضه قیمت جهانی طلا در سه ماهه دوم سال میلادی تا 23 درصد کاهش یافته است.
بر این اساس، سقوط شدید قیمت طلا در ماه آوریل تقاضا برای خرید جواهرات و سکه طلا را در سراسر جهان کاهش داد و منجر به افزایش واردات طلای ترکیه، چهارمین مصرف‌کننده طلا در جهان، به بالاترین حد خود در 5/4 سال اخیر شد. «مارک ابارین» مدیرعامل یک شرکت سرمایه‌گذاری گفت: بهبود در وضعیت قیمت طلا موقتی بوده و بازگشت مجدد بحران بدهی به اروپا می‌تواند روند افزایشی بهای این فلز گرانبها را تثبیت کند.
وی در ادامه افزود: بسیاری از جواهرفروشان از فرصت کاهش اخیر قیمت طلا استفاده کرده و ذخایر طلای خود را افزایش خواهند داد.
سخن از بازگشت احتمالی دوباره قیمت طلا در حالی است که کارشناسان موسسه مالی گلدمن ساکس پیش‌بینی کردند قیمت اونس جهانی طلا تا پایان سال 2014 میلادی به 1050 دلار خواهد رسید.
کارشناسان اقتصادی موسسه کریدیت سوئیس نیز معتقدند بهای جهانی طلا تا 12ماه آینده به 1150دلار می‌رسد.
میزان واردات طلای ترکیه در ماه آوریل سال‌جاری میلادی از 43 تن در ماه مه ‌به 5/45 تن افزایش یافته است. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۷:۸:۲۳ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد